Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی کلیه اصناف غیرضروری استان تعطیل می‌شود.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود اینکه به هیچ وجه تمایلی برای تعطیلی واحدهای صنفی از سوی استانداری و قرارگاه پدافند زیستی استان وجود نداشت، اما به دلیل رعایت نکردن تعداد محدودی از فروشندگان و مردم، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ناچارا از فردا یکشنبه ۲۵ اسفندماه تمامی واحدهای صنفی غیرضروری در سراسر استان تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: براساس این مصوبه تمامی واحدهای صنفی در بازارها، مجتمع‌های تجاری و پاساژها بجز فروشندگان مواد پروتئینی، خواربارفروشان، لبنیات، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشان، خدمات فنی خودرویی و برخی صنوفی که فعالیت آنها ضروری است، از تاریخ ٢٥ اسفند تا ٢٩ اسفندماه تعطیل اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر حسن انجام این مصوبه به‌عهده بازرسین اتاق اصناف، سازمان صمت و پلیس نظارت بر اماکن عمومی است، افزود: تشخیص فعالیت مشاغل ضروری و غیرضروری در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی بر عهده اتاق اصناف است.

استاندار مرکزی با تاکید بر پلمب واحدهای صنفی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند، گفت: پیرو مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی شهرداری‌های استان مکلف هستند با همکاری نیروی انتظامی نسبت جمع‌آوری بازار روزها و دستفروشان اقدام کنند.

وی همچنین گفت: کلیه امور اداری اتحادیه‌های صنفی از تاریخ ٢٥ اسفند تا پایان تعطیلات رسمی تعطیل است، اما کمیسیون‌های رسیدگی به شکایت آنها فعال هستند، همچنین کلیه پروانه‌های صنفی که تاریخ اعتبار آنها به پایان رسیده است ۲ ماه دیگر تمدید می‌شود و اعتبار دارد.

آقازاده تصریح کرد: کلیه خبازان موظفند در ایام نوروز بصورت معمول فعال بوده و هیچگونه تغییری در پخت داده نمی‌شود. ضمنا شکایت شاکیان توسط واحد شکایات اتاق اصناف دریافت و جهت رسیدگی با کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه مربوطه هماهنگی لازم بعمل خواهد آمد.

استاندار مرکزی در خصوص اقدامات نظامی که قرار است برای خلوتی شهرها صورت گیرد، گفت: هنوز هیچ ابلاغی از سوی ستادکل نیروهای مسلح به مجموعه استان صورت نگرفته است و ما منتظر اعلام برنامه قرارگاه نظامی هستیم که به نظر می‌رسد تا پایان امروز اعلام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس تعطيلي اصناف استان مرکزی واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا رستگار در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است و در این راستا برخی مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده است. همچنین تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، باید کد یکتا داشته باشند.

وی افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود. پیش‌تر افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای زیربط انجام می‌گرفتند تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا دیگر نیازی به موارد یاد شده نیست. 

رستگار با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند، این است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند و این مجوزها مورد تایید درگاه ملی مجوزها باشد، تصریح کرد: با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند، هم افرادی که مجوز دارند یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتما باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارایه می‌کنند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902367

دیگر خبرها

  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم