Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پس از شیوع ویورس کرونا در شهرها مسئولان به ضدعفونی کردن سطوح پرداختند و توصیه های بی شماری در مورد شستن دست ها و ضدعفونی کردن سطوح اغلب لمس شده در خانه ها مطرح می شود. اما موثرترین روش برای جلوگیری از قرار نگرفتن در معرض ویروس چیست؟

« SARS-CoV-2» مانند سایر کرونا ویروس ها که باعث کووید-19 می شود، این ویروس نیز بیشتر از طریق قطرات تنفسی نامرئی در هوا، پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطرات توسط افراد قابل استنشاق است و روی سطحی که دیگران لمس می کنند نیز می نشیند.

« خوان لئون» دانشمند بهداشت محیط در دانشگاه اموری اعلام کرد که مطالعات گذشته نشان می دهد ضد عفونی کننده‌های خانگی معمولی از جمله صابون یا محلول سفید کننده رقیق شده، می توانند ویروس های کروی را روی سطوح داخلی غیرفعال کنند. کرونا ویروس با لایه محافظ چربی احاطه شده و ضد عفونی کننده ها آن لایه چربی را از هم جدا می‌کنند، که باعث می شود «کرونا ویروس ها» در مقایسه با «نورو ویروس ها» و سایر ویروس های متداول که پوسته پروتئینی قوی تری دارند، نسبتاً ضعیف تر شوند. آژانس حفاظت از محیط زیست لیستی از ضد عفونی کننده ها را که در مبارزه با ویروس کرونا مؤثرند منتشر کرده است.

چه مدت SARS-CoV-2 در هوا یا روی سطوح می ماند؟

این موضوع به مسائل مختلفی بستگی دارد. ویروس در هوا تا 3 ساعت و به مدت 2 تا 3 روز در سطوح استیل و پلاستیک زنده می مانند. در تحقیقات منتشر شده درمجله « Hospital Infection » محققان دریافتند که کروناویروس می تواند تا 9 روز بر روی سطوحی مانند فولاد ضدزنگ یا پلاستیک زنده بماند و براساس گزارش های منتشر شده نشان می دهد که این ویروس توسط افرادی که بعد از استفاده از توالت به طور صحیح دست خود نمی شویند، ممکن است گسترش یابد. اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اعلام کرده است که هیچ نشانی مبنی بر شیوع آن در آب آشامیدنی، استخرها یا وانهای گرم وجود ندارد.

این ویروس در فضای باز چه رفتاری دارد؟

براساس گزارش های محلی از شهرهای شانگهای و گوانجو چین، ماده ضد عفونی کننده ای که بیشتر در خارج از منزل استفاده می شود، محلول رقیق شده سدیم هیپوکلریت یا سفید کننده خانگی است. اما هنوز مشخص نیست که آیا سفیدکننده ویروس را از بین می برد و اگر آنها را بر روی سطحی بکشد، مشخص نیست که آیا آن را در هوا می کشد یا خیر. خود سفید کننده در زیر نور ماوراء بنفش (UV) تجزیه می شود. به نظر می رسد که نور UV ویروسها را نیز از بین می برد.

«جولیا سیلوا سوبولیک» دانشجوی فارغ التحصیل آزمایشگاه لئون اظهار کرد که غشاهای مخاطی در مورد سفید کننده بسیار تحریک پذیرند. این بدان معناست که افراد در معرض اسپری مواد ضد عفونی کننده دچار مشکلات تنفسی می شوند.

سوبولیک خاطرنشان کرد که مطالعه سال 2019 در شبکه JAMA Open نشان داد پرستارانی که مرتباً از مواد ضد عفونی کننده برای تمیز کردن سطوح استفاده می کردند بیشتر در معرض خطر انسداد مزمن ریوی هستند. ژانگ لیوبو محقق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای چین، به مردم هشدار داد که نباید مکررا روی سطوح بیرونی مانند جاده ها، میادین، ​​چمن ها مواد ضد عفونی کننده پاشیده شود. سم پاشی مواد ضد عفونی کننده در یک منطقه بزرگ و به طور مکرر ممکن است باعث آلودگی محیط زیست شود و باید از آن جلوگیری کرد.

بهترین راه چیست؟

لئون اظهار کرد که با توجه به اینکه تماس شخص به شخص احتمالاً مسیر انتقال کووید-19 است؛ باید روی چگونگی به حداقل رساندن آن تمرکز کرد. این به معنی که اگر بیمار هستید در خانه بمانید، ارتباط نزدیک با دیگران را کاهش دهید، در صورت عطسه یا سرفه حتماً دهان را بپوشانید و دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه بشویید.

انتهای پیام/

178 / 336 ضدعفونی ویروس ویروس کرونا ضدعفونی محیط

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ضدعفونی ویروس ویروس کرونا ضدعفونی محیط مواد ضد عفونی کننده سفید کننده کردن سطوح ویروس ها روی سطوح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در ۳ حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ورزش‌‎های دیجیتال و فیجیتال در ۳ سطح /دانشگاهی، استانی و ملی

۱- دیجیتال «فیفا ۲۰۲۴، E-football»،

۲- فیجیتال «مینی فوتبال فیجیتال، مینی بسکتبال فیجیتال»

۳- حرکتی «kinect» «دوچرخه سواری، تنیس، تنیس روی میز، رزمی»

ورزش‌های رباتیک در ۲ سطح / استانی، ملی/

۱- مسابقات ربات‌های واقعی «مسابقه خودرو‌های خودران، مسابقه فوتبال اندازه کوچک، مسابقه دوی ربات‌های انسان نما»

۲- مسابقات شبیه سازی «مسابقه شبیه سازی فوتبال ۳ بعدی، مسابقه شبیه سازی خودرو‌های خودران»

۳- مسابقات لیگ نوآوری و خلاقیت «طراحی و ساخت ربات‌های صخره نورد، شناگرو ایده‌های آزاد»

فناوری و نوآوری در ورزش

۱- تحلیل‌های عملکردی در سطح ملی «تحلیل داوری صحنه‌های ورزشی، پیش‌بینی درصد مالکیت توپ در مسابقه، تحلیل بیومکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی»

۲- طراحی و برنامه‌نویسی در دو سطح استانی و ملی «طراحی اپلیکیشن ورزشی، طراحی صنعتی محصول ورزش، شبیه سازی الکترونیکی ابزار ارزیابی در ورزش»

گفتنی است؛ ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با امکان ثبت‌نام کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد