Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، عدل هاشمی‌پور به نقش پتروشیمی‌ها در تولید البسه بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده باوجود شیوع ویروس کرون اشاره کرد و گفت: اگرچه مدیریت کشور تصور و آمادگی مواجه با چنین بحرانی را نداشت اما این اتفاق می‌تواند منجر به شناسایی آسیب‌ها، تقویت نقاط قوت و از بین بردن ضعف‌ها در تمام حوزه‌ها و به‌ویژه تولید محصولات بیمارستانی توسط پتروشیمی‌ها باشد به‌همین دلیل کمیسیون انرژی در نخستین جلسه آتی خود به عملکرد پتروشیمی‌ها در بحران کرونا ورود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم کهکیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی، عدم رونق و گسترش صنایع پایین دستی پتروشیمی ها -که وظیفه‌شان تبدیل مواد اولیه و فراورده های نفتی به محصولات مختلف است- را یکی از علل کمبود محصولاتی همچون البسه بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی کننده دانست.

 به گفته وی باوجود آنکه تاکنون نزدیک به 140 میلیارد دلار در پارس جنوبی هزینه ساخت فازهای مختلف شده اما صنایع پایین دستی آنطور که باید رونق نگرفته‌اند به همین دلیل تولید محصولات از این دست ناچیز است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است از آنجا که صنایع پایین‌دستی مورد حمایت پتروشیمی‌ها نبوده است اکنون در تولید ماسک، دستکش که جزئی‌ترین محصولات هستند دچار مشکل شده‌ایم بنابراین عدم حمایت از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و بخش خصوصی دلیل کمبود این محصولات در روزهای شیوع ویروس کرونا است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اگرچه تولیدات واحدهای صنعتی پتروشیمی‌، برای کشور درآمدزایی ارزی دارند اما آن‌ها باید محصولاتی را تولید کنند که منجر به رشد صنایع پایین‌دستی شود چراکه این صنایع ارزآوری مجدد، رونق تولید، اشتغال و خودکفاء شدن کشور در تولید محصولات مختلف را به همراه دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پتروشیمی کمیسیون انرژی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا بحران کرونا صنایع پایین دستی کمیسیون انرژی پتروشیمی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری