Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه همچنین گزارشی از طرح غربالگری وزارت بهداشت در خصوص جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت خانوارها در سراسر کشور ارایه کرد و گفت: با فعال شدن شبکه گسترده غربالگری، وضعیت برای شناسایی بیماران همه خانوارها در سراسر کشور بررسی و نسبت به هدایت مبتلایان به مراکز درمانی اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون وزیر بهداشت، در این طرح یکهزار و ۲۰۰ مرکز تخصصی درمانی در سراسر کشور برای بیماران مبتلا به کرونا راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از دریافت گزارش اعضای ستاد در سخنانی بار دیگر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که امروز بار سنگینی بر دوش دارند، قدردانی و تشکر کرد و گفت: خداوند به شما عنایتی کرده و آن این است که مردم چشم دوخته‌اند که شفای خداوند برای بیماران از طریق شما باشد و این رحمت خداوند است که باید آن را پاس بدارید.

رئیس جمهور همچنین از مقام معظم رهبری برای صدور فرمان فعال شدن قرارگاه بهداشتی و درمانی نیرو‌های مسلح قدردانی کرد و گفت: از ابتدای تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی در این جلسات حضور مستمر داشتند و با فرمان مقام معظم رهبری برای فعال شدن قرارگاه ستاد مشترک نیز همه امکانات نیروهای مسلح بهتر، دقیق‌تر و کامل‌تر در خدمت مردم خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه گزارش ارایه شده از سوی معاون وزیر بهداشت در مورد شبکه غربالگری بیماری کرونا در کشور و اینکه در این طرح میلیون‌ها نفر در کشور مورد سوال قرار گرفته و ۹۷ درصد از پاسخ دهندگان علایم بیماری نداشته‌اند، گفت: این بسیار خوشحال‌ و امیدوارکننده است که براساس گزارش افراد سالم و بیماران به سرعت مشخص می‌شوند و برای درمان مبتلایان اقدامات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور در پاسخ به پیشنهاد وزیر بهداشت برای تصویب مصوبه کنترل تردد در ۱۱ استان کشور این پیشنهاد را برای کنترل بیماری مفید ارزیابی کرد و گفت: باید دقت کنیم که نقاط کنترل در استان‌ها کاملاً مشخص باشد و تیم‌های کنترل‌کننده به گونه‌ای عمل کنند که مشکلاتی همچون ترافیک در راه‌ها ایجاد نشود و قبل از اقدام به مردم اطلاع‌رسانی شود.

روحانی در واکنش به پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر تعیین جریمه برای کسانی که با علائم بیماری به مسافرت و جابجایی در این استان‌ها اقدام می‌کنند، گفت: ممکن است این افراد از بیماری خود مطلع نباشند و همین که برگردانده شوند و به بیمارستان برای درمان هدایت شوند به عنوان جریمه برای آنها کافی است.

رئیس جمهور در پاسخ به اظهارات وزیر بهداشت در مورد ضرورت ایجاد محدودیت در حرم‌های مطهر و بقاء متبرکه تأکید کرد: اطمینان دارم مسوولان بقاء متبرکه و حرم‌های مطهر در شهرهای مختلف کشور دلسوزی کافی در مورد سلامت مردم دارند و دستورالعمل ستاد کرونا را برای ورود مردم در ایام پایانی سال و تعطیلات عید را اجرا خواهند کرد.

روحانی افزود: آرزوی همه ما تشرف به حرم‌های مطهر است، اما از هر کجا به آنها متوسل شویم پاسخ ما را خواهند داد. در شرایط امروز توسل‌ها و توجهات باید با رعایت کامل اصول بهداشتی باشد.

رئیس جمهور در پاسخ به گزارش وزیر ارتباطات در خصوص ضرورت انجام امور اداری و کارهای مردم از طریق سیستم الکترونیک و عدم مراجعه به دستگاه‌ها، تأکید کرد: هر کاری باعث شود حضور مردم به دستگاه‌های اجرایی و اداری کاهش یابد و امور از طریق سیستم دیجیتالی و الکترونیک انجام شود، خوب است و این می‌تواند به تقویت دولت الکترونیک منجر شود.

روحانی در پایان ابراز امیدواری کرد که ان‌شاء الله بتوانیم هر چه سریع‌تر این بلیّه را از سر مردم کوتاه کنیم و خداوند به همه بیماران شفای عاجل عنایت کند.

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین اشاره کرد: در مورد مسایل اقتصادی هم که تحت تأثیر کرونا قرار گرفته روز یکشنبه هفته جاری در جلسه‌ای با حضور اعضای ستاد اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی موضوع را به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

گفتنی است قرار است جلسه بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز روز دوشنبه هفته جاری به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رئیس جمهور رئیس جمهور وزیر بهداشت فعال شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه سیگار‌های الکترونیک جزء موارد قاچاق به حساب می‌آیند، اظهار کرد: تقاضا‌هایی برای اجازه فعالیت در زمینه عرضه و رسمیت بخشیدن به این سیگار‌ها صورت گرفته، اما وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه این سیگار‌ها نمی‌رود.

به گزارش ایسنا، بهزاد، ولی زاده، با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگار‌های الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: درباره مضرات سیگار‌های الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگار‌های الکترونیک جزو کالا‌های قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگار‌ها از مسیر‌های غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگار‌های الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان‌های ذیربط انجام دهد.

ولی زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگار‌های الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگار‌های الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگار‌های الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگار‌های الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگار‌های الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضا‌ها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگار‌های الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگار‌های الکترونیک صورت گرفته، اما تقاضا‌هایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگار‌ها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگار‌های الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگار‌ها شناخته شده است.

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زا بودن سیگار‌های الکترونیک

ولی زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگار‌های الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدار‌های داده شده، نسبت به مصرف این سیگار‌ها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگار‌های الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالا‌ها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

گزارش تخلف فروش سیگار‌های الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگار‌های الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگار‌های الکترونیک را گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود