Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد تنظیم بازار ظهر امروز برگزار شد و موضوعاتی نظیر تعیین قیمت میوه شب عید و نحوه توزیع، تشدید بازرسی‌ها بر مراکز توزیع مواد غذایی، افزایش سهمیه آرد و شکر، بررسی کمبود ماسک، تشدید نظارت بر قیمت‌ها بخصوص در زمینه تجهیزات پزشکی و ایجاد کارگروهی برای نظارت و آموزش نیروهای تولیدکننده ماسک در این جلسه بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جلسه تنظیم بازار ظهر امروز در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
تعیین قیمت میوه شب عید و نحوه توزیع، تشدید بازرسی‌ها بر مراکز توزیع مواد غذایی، افزایش سهمیه آرد و شکر، بررسی کمبود ماسک، تشدید نظارت بر قیمت‌ها بخصوص در زمینه تجهیزات پزشکی و ایجاد کارگروهی برای نظارت و آموزش نیروهای تولیدکننده ماسک از مسائل بررسی شده در این جلسه بود.

حسن شمسی‌پور در مورد وضعیت میوه شب عید گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 تن میوه شامل  400 تن سیب سمیرم، 400 تن پرتقال شمال و 400 تن پرتقال جنوب وارد استان شده است که با توجه به جمعیت هر شهرستان در 82 نقطه در سطح استان توزیع خواهد شد.

مدیر بازرگانی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد:  هر کدام از میوه‌ها با توجه به هزینه‌های حمل و نقل و نگهداری قیمت معینی دارد، پرتقال شمال هر کیلو 4هزار و 500  تومان که در بازار آزاد به قیمت 5 هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد، پرتقال جنوب به قیمت 5 هزار و 500 تومان که در بازار آزاد حدود 6 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد و سیب سمیرم به قیمت هر کیلو 5 هزار تومان که در بازار آزاد مبلغ شش هزار تومان به فروش می‌رسد.

الله کرم نصیری در ادامه جلسه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید شدید وزارت بهداشت مبنی بر عدم ایجاد تجمع و صف طولانی باید تعداد مراکز توزیع میوه افزایش پیدا کرده و میوه با رعایت دقیق نکات بهداشتی به دست مردم برسد.

معاون اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد:  تمامی مراکز توزیع و فروش ضدعفونی و بازرسی‌های بهداشتی تشدید شود و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی توزیع صورت گیرد.

کیقباد قنبری در خصوص وضعیت شکر گفت: در حال حاضر ظرفیت 750 تن شکر برای استان براورد شده است که 350 تن توزیع شده، 250 تن دیگر در حال پیگیری و 100 تن دیگر هم درخواست شده است.

مدیر غله چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در خصوص برنج و روغن هم وضعیت استان خوب است و کمبودی مشاهده نمی‌شود.

الله کرم نصیری در خصوص وضعیت اقلام بهداشتی اظهار داشت: در حال حاضر از نظر موادشوینده و ضد عفونی کننده مشکلی نداریم اما در مورد ماسک دچار کمبود هستیم که با ایجاد کارگاه‌های جهادی و تخمین تولید 5 هزار ماسک در طول روز در این کارگاه‌های سطح استان و تولید 8 هزار ماسک توسط کارخانه ظریف مصور احتمالا این مشکل برطرف خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: تمامی ماسک‌های تولید شده می‌بایست استریل شده و سپس در اختیار مردم قرار گیرد.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: به دلیل اینکه احتمال آلودگی ماسک‌های تولیدشده توسط سازندگان مبتلا شده به ویروس وجود دارد تمامی ماسک‌ها باید توسط یک نهاد واحد استریل و تحت نظارت توزیع شود.

قهرمان آماره گفت: کارگاه‌هایی تحت نظر فنی و حرفه‌ای ایجاد شده و تمامی ماسک‌های ساخته شده با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی توسط اشعه گاما استریل شده و سپس توزیع خواهد شد.

رییس فنی و حرفه‌ای ادامه داد: در حال حاضر نیاز به پارچه برای تولید ماسک داریم که از سازمان صمت خواهشمندیم در تهیه پارچه کمک کند.
 

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس کرونا ماسک میوه شب عید چهارمحال و بختیاری مراکز توزیع میوه شب عید حال حاضر ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: در این نشست که در سالن جلسات شرکت توزیع برق برگزار شد، اعتبار لازم برای اجرای این طرح به میزان ۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شد.
حیدری افزود: این تفاهم نامه مربوط به ایجاد زیرساخت‌های برق در سایت‌های نهضت ملی مسکن است که تاکنون تأمین زمین شده است.

دیگر خبرها

  • تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار تنظیم بازار میوه و صیفی
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها