Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-04@04:34:41 GMT

جلسه کمیته دستمزد شورای کار دوشنبه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۰۸۹۹

جلسه کمیته دستمزد شورای کار دوشنبه برگزار می‌شود

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، فرامرز توفیقی در مورد برگزاری جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده حقوق بگیران تأمین اجتماعی اظهار داشت: بر اساس دعوت‌نامه‌ای که برای ما ارسال شده، جلسه در روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد و تا این لحظه خبری دال بر لغو جلسه اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کارگروه دستمزد شورای عالی کار در پاسخ به این سوال که «با توجه به عدم تشکیل جلسات کمیته دستمزد طبق روال سال‌های گذشته آیا ممکن است تعیین حداقل دستمزد به فروردین ماه موکول شود؟»، گفت: زمان برای ما مهم نیست بلکه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به خواسته‌های حداکثری خود برسیم حال می‌خواهد این مسائل در یک ربع به اتمام برسد یا چند جلسه.

وی ادامه داد: مهم‌ترین خواسته ما تأمین شدن سبد معیشت خانوار بوده است و اینکه حداقل دستمزد کارگران به گونه‌ای باشد که بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار را پوشش دهد.

توفیقی گفت: البته این بدان معنا نیست که از بند یک فارغ شویم بلکه عینیت بخشیدن به بند یک ماده ۴۱، اجرای بند ۲ ماده ۴۱ است. به این صورت که تورم بر مخارج است نه بر مداخل.

وی افزود: در همین راستا هزینه سبد معیشت کارگران یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزایش داشته است و به ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسیده است؛ این در حالی است که حداقل دستمزد یک کارگر با میانگین تعداد نفرات خانوار ۳.۳ نفری، ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان است که یک فاصله بیش از ۵۰ درصدی دارد؛ ما به دنبال پوشش این فاصله هستیم که برای این مساله تمام تلاش خود را می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: حقوق و دستمزد حداقل دستمزد دستمزد کارگران شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»  که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، از سوی سیدابراهیم رئیسی، به شرح زیر خطاب به «وزارت آموزش و پرورش»، «دانشگاه فرهنگیان» و «هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه­‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی» ابلاغ شد:

«ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌­گردد:‌

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌­ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌­شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رئیس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رئیس دانشگاه فرهنگیان (نائب رئیس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها یا نماینده تام الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مراسم کومسای هورامان لغو شد
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گیلان برگزار شد
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟