Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@01:21:31 GMT

تشدید شیوع کرونا زنگ خطر جهانی است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۴۰۰۳

تشدید شیوع کرونا زنگ خطر جهانی است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: امکان دستیابی جمهوری اسلامی ایران برای تامین اقلام بهداشتی و دارویی از جمله حقوق اولیه انسانی محسوب می شود.

به گزارش پول نیوز؛ اکبر رنجبرزاده با اشاره به اهمیت نامه رییس قوه مقننه به اتحادیه بین المجالس و روسای مجالس کشورهای مختلف در راستای ضرورت مداخله جهانی برای لغو تحریم های ضدانسانی در بحران کرونا، گفت: رییس مجلس با اقدامی بجا و دیپلماتیک تلاش کرد، افکار عمومی دنیا بدانند تحریم ها و محدودیت های دارویی و پزشکی آمریکا علیه ایران چه آسیب های انسانی را در برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون تمام راه های ورود اقلام مورد نیاز پیشگری از بیماری مذکور، بسته شده یا نواقصی وجود دارد لذا تمام دنیا باید یکصدا خواستار لغو تحریم ها باشند تا راه های ورود اقلام بهداشتی و دارویی که موجب رفع نیازهای اولیه تامین سلامتی انسان ها بشمار می رود، بازگشایی شود.

وی ادامه داد: هم اکنون امکان هرگونه تعامل بین المللی برای کشورمات ملغی شده و تبادلات دارویی و پزشکی امکان پذیر نیست از این رو این ویروس می تواند به دیگر کشورها سرایت کند که به نوعی سلامت مردم دنیا را به خطر می اندازد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سلامت جهانی نباید تحت الشعاع سیاستمداران آمریکایی قرار بگیرد و این عرصه باید از همه محدودیت های ظالمانه جدا شود زیرا هر گونه بیماری و درد و رنج ملت ها، برای تمام افکار عمومی دنیا غمبار است و بدون شک زنگ خطری برای همه بشمار می رود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: امیدواریم با مداخله همه نهادهای بین المللی، سفرا و روسای مجالس دیگر کشورها، امکان دستیابی جمهوری اسلامی ایران برای تامین اقلام بهداشتی و دارویی فراهم شود که از جمله حقوق اولیه انسان ها محسوب می شود.

بنا به این گزارش، رییس مجلس شورای اسلامی در نامه های جداگانه خطاب به  رئیس اتحادیه جهانی بین المجالس، دبیر کل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل اتحادیه مجالس پارلمانی آسیا و نیز روسای مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی ضمن ابراز تاسف از تحریم های ضد انسانی آمریکا علیه کشورمان، این  اقدامات ایالات متحده از جمله تحریم های  پزشکی، دارویی و وسایل آزمایشگاهی را موانعی در  مسیر مهار شیوع  کرونا  توصیف کرد و  خواستار  همصدایی جامعه بین المللی و مواضع اصولی  برای لغو فوری همه تحریم ها از جمله تحریم های پزشکی آمریکا علیه مردم ایران شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کرونا اقتصادجهانی تامین مالی سلامت بهداشت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان

بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و فراوانی پشه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان شرایط تهدیدآمیز برای افزایش بیماری مالاریا در این استان ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مهدی زنگنه ضمن هشدار در خصوص شیوع بیماری مالاریا در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان، فراوانی پشه در مناطق مرزی و گرمای هوا، شرایط مساعد برای افزایش انفجاری بیماری مالاریا در مناطق مرزی استان را فراهم  کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم‌استانی‌ها در مناطق مرزی در صورت مشاهده هرگونه تب و بدن درد در هر یک از اعضای خانواده به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه تا از این افراد لام مالاریا گرفته شود.

وی بر اهمیت شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به مالاریا  برای کنترل و پیشگیری از افزایش موارد بیماری تاکید کرد و افزود: شناسایی سریع و درمان به موقع، صحیح و کامل بیمارا (کمتر از 24 ساعت)،  از راهکارهای اصولی مبارزه با مالاریا است.

زنگنه گفت: مردم حتماً برای جلوگیری از گزش پشه اقدامات حفاظتی شامل پوشیدن لباس‌های محافظ، استفاده از حشره‌کش‌ها و خوابیدن زیر پشه‌بند و نصب توری بر درب و پنجره‌ها را رعایت کرده و تا حد امکان برای خشکاندن آب‌های راکد اطراف محل زندگی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس