Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای مقابله با هجوم ملخ‌ها به مراتع و اراضی کشاورزی استان بوشهر تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی از ورود دسته‌های جدید ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر طی روزهای آینده خبر داد و بیان کرد: انتظار می‌رود دسته‌های جدید ملخ با تراکم جمعیتی بیشتر در روزهای آینده به مراتع و مزارع وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از بسیج امکانات دولتی و مردمی برای مقابله با ملخ‌ها خبر داد و افزود: عملیات پایش در ۲۵ هزار هزار هکتار از اراضی مرتعی و زراعی شهرستان دشتی انجام شد.

وی از سمپاشی ۴۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دشتی علیه ملخ صحرایی خبر داد و اضافه کرد: در راستای ردیابی و مبارزات شیمیایی شبانه روزی تا حدودی از جمعیت ملخ‌ها کنترل شده است.

عمرانی تاکید کرد: جمعیت زیادی از ملخ‌ها به مناطق صعب العبور و غیر قابل دسترس مهاجرت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود در فروردین ماه، با فراهم شدن شرایط مطلوب، کپسول‌های تخم آفت تفریخ شده و پوره‌ها ظاهر شوند.

وی افزود: این هجوم ملخ‌ها می‌تواند خسارت به مزارع و مراتع وارد کند، بنابراین انتظار می‌رود همه کشاورزان و همچنین ادارات به هر نحوی که در توان دارند علیه این آفت خطرناک بسیج شوند.

کد خبر 4878453

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بوشهر ایلام گرگان شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا شهرکرد احتکار ماسک طبی قزوین زاهدان استانداری سمنان شیراز بیرجند مشهد استان بوشهر ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی