Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شوراهای شهر تهران، اصفهان و مشهد آخرین اظهارات خود درباره کرونا ویروس را توییت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا عضو شورای شهر تهران در صفحه توئیتر خود با انتشار عکسی از یک پاکبان در حال برداشتن دستکش پلاستیکی از روی زمین، نوشت: عکس را در یکی از کانال‌ها دیدم. نمی‌دانم کجاست و عکاس کیست. تنها می‌دانم همکاران پاکبان ما حالا، روزهایی دشوارتر دارند و خانواده‌های آنها، روزهایی پراضطراب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها باید بیشتر مراقبت هم باشیم.

کورش محمدی عضو شورای شهر اصفهان خطاب به مردم شهر در صفحه توئیتر خود نوشت: مردم شریف اصفهان؛ آمار مبتلایان استان بسیار بالاست! به‌خاطر سلامت خودتون و همشهریان، به احترام اون عزیزانی که در بیمارستانها شبانه روز در تلاش و مبارزه‌اند و بخاطر خدا لاقل دو هفته رو در خونه بمونید از همین امروز خانه نشینی را شروع کنید.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران نیز از مردم خواست در خانه بمانند و توییت زد: علی‌رغم جان باختن صدها نفر ازهموطنانمان درپی شیوع گسترده ویروس کرونا، متأسفانه هنوز بخشی از جامعه با بی اعتنایی به توصیه‌های وزارت بهداشت جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. به نظر می‌آید پس از حدود سه هفته اطلاع‌رسانی، به کارگیری قوه قهریه امری ضروری است.


حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران نیز از برخوردهای حزبی با کرونا انتقاد کرده و توییت زد: دستور مقام معظم رهبری بر تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونا توسط نیروهای مسلح و تاکید بر هماهنگی این قرارگاه با دولت، نشان از درایت ایشان بر هم‌افزایی توانمندی‌ها و نیروهای کشور دارد. چرا برخی آن را تقابل دولت و نیروهای مسلح یا ضعف دولت برداشت می‌کنند؟! کرونا که جناحی عمل نمی‌کند.

بتول گندمی عضو شورای شهر مشهد نیز با انتشار یک رشته توییت درباره لایحه حمایتی این شورا در شرایط کنونی نوشت: "عوارض کسب و پیشه در بهار ۹۹ دریافت نخواهد شد؛ مستأجران واحدهای تجاری تحت تملک شهرداری، فقط ۵۰ درصد اجاره را پرداخت خواهند کرد؛ کسانی که از پیاده‌روها، فضاهای ورزشی، پارک‌ها و فضاهای فرهنگی تفریحی شهرداری و امثال آن بهره‌برداری می‌کنند، در دوره تعطیلی، اجاره‌ای پرداخت نخواهند کرد؛

کسانی که برای تابلوهای تبلیغاتی با شهرداری قرارداد داشته‌اند اگر صرف‌نظر کنند و سه ماه آتی، تابلوهای خود را به اکران فرهنگی شهرداری واگذار کنند، امکان استفاده از تابلوها را در بازه سه ماهه دیگری خواهند داشت و اگر الان به شهرداری بدهی داشته باشند، چهار ماه به مهلت بدهی‌شان اضافه می‌شود؛

کسانی که بدهی ساختمانی و غیرساختمانی به شهرداری با سررسید ۱۵ اسفند تا انتهای اردیبهشت داشته باشند، اگر نتواند در موعد مشخص بدهی خود را پرداخت کنند، تا پایان خرداد به آنها مهلتِ مجددِ پرداخت داده خواهد شد؛

تاکسی‌های شهری از اول اسفند ۹۸ تا انتهای خرداد ۹۹، از پرداخت آبونمان معاف هستند و بها برخی خدمات حوزه‌های تاکسیرانی، حمل و نقل بار و … در ٣ ماهه اول سال ۹۹ با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه شده و برای پرداخت آن نیز، سه ماه مهلت داده خواهد شد؛

برای رفع مشکل شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی حمل‌نقل عمومی شهری که بخاطر کاهش شدید مسافر درون شهری با افت چشمگیر درآمد روبرو شده‌اند، قرار شده که پرداخت حق‌الزحمه شرکت‌ها در بازه افت مسافران، مطابق تعداد مسافران و خدمات ارائه‌شده آنها در شرایط غیربحرانی اسفند ۹۷ پرداخت شود.

علاوه بر این اقدامات بودجه‌ای، کارهای عمرانی، خدماتی و حمل‌ونقلی بسیاری صورت گرفته که سایر همکاران به اطلاع شهروندان رسانده‌اند و می‌رسانند."

کد خبر 414973

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس محمد سالاری علی اعطا شوراي شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عضو شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با انتقال آب دریا به اصفهان، بارگذاری صنعت از آب‌زاینده‌رود و آب‌های سطحی کمتر خواهد شد و اتفاقات خوشایندی برای این رود رقم خواهد خورد.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در قانون اساسی در هفت اصل به موضوع شورا پرداخته شده است و امام راحل نیز به امر شورایی تاکید داشتند، اما با این وجود به شوراها توجه نمی‌شود.

وی با گلایه از کم‌توجهی مدیران کشوری به شوراها افزود: از آن‌ها درخواست داریم به ظرفیت بسیار عظیم شورایی و مشاوره‌ای که صراحت آیات قرآن کریم است، توجه داشته باشند و از آن‌ها در پیشبرد امور کشور استفاده کنند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای ششم نگاه ویژه‌ای به موضوع زاینده‌رود داشته است، اظهار کرد: با همت مسئولان استانی و حمایت مدیران شهری، اتفاقات خوبی در سال‌جاری و سال آینده در راه است و امیدواریم زاینده‌رود، زنده‌رود ابدی شود و نشاط و شادابی برای مردم اصفهان رقم زده شود.

نورصالحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مناطق کم‌برخوردار شهر اصفهان گفت: با یک کار علمی و میدانی مناطق و محلات کم‌برخوردار شناسایی و معضلات و مشکلات این مناطق اعم از گلوگاهی و جزئی احصا شد و بودجه و اعتبار خوبی نیز برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی برای رفع معضلات مناطق کم‌برخوردار صورت گرفته‌است، افزود: در حدود سه سالی که از عمر شورای ششم گذشته است، اتفاقات خوبی در حدود ۶۰ محله کم‌برخوردار رقم خورده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نزولات جوی در استان خوب بوده است، اما باید نسبت به این برکت و رحمت خداوندی مدیریت بهینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در ارتباط با منابع آبی به‌ویژه در غرب و جنوب استان دارد، گفت: در این دوره شورای اسلامی شهر نگاه متفاوتی به موضوع استحصال آب‌های سطحی، زیرسطحی و تصفیه کردن پساب آب شده است.

دست صنعت از آب زاینده‌رود و آب‌های زیرسطحی باید کوتاه شود

نادرالاصلی اضافه کرد: امیدواریم تأمین منابع جدید آبی، به اصفهان، زاینده‌رود، آب‌شرب و محیط زیست این استان کمک شایانی کند، البته از ظواهر امر مشخص است که این منابع خیلی زود قابل دسترس خواهد بود.

وی اظهار داشت: در ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تلاش کرده‌ایم گام‌های خوبی در این راستا برداریم و پایه‌ها و ریشه‌های خوبی بر جای گذاشته شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: انتقال آب دریا به اصفهان یکی از اقداماتی است که در این دوره به‌طور جدی پیگیری شد و اگر همت مضاعفی صورت گیرد، در نیمه نخست ۱۴۰۳ می‌توان شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که استاندار اصفهان نیز آن را اعلام داشته است، باید متذکر شوم که این آب انتقالی برای تأمین آب شرب، آب کشاورزی و آب محیط زیست نیست و تنها به صنعت اختصاص پیدا خواهد کرد، به‌شرطی که به عامل توسعه بیشتر آن تبدیل نشود.

نادرالاصلی با بیان اینکه دست صنعت از آب زاینده‌رود و آب‌های زیرسطحی باید کوتاه شود، تصریح کرد: اگر انتقال آب دریا به اصفهان صورت گیرد، بارگذاری صنعت از این آب‌ها کمتر و نزدیک به ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد که این عدد قابل توجه اتفاق خوشایندی برای زاینده‌رود رقم خواهد زد.

کد خبر 747863

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی‌ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت