Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:02:46 GMT

امسال فقط آجیل خام بخرید

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۷۴۰۲

امسال فقط آجیل خام بخرید

ایسنا/کرمانشاه کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از مردم خواست تا امسال با توجه به بحث شیوع کرونا فقط آجیل خام خریداری کنند تا بتوانند در منزل آن را حرارت داده و بعد استفاده کنند.

بهمن خدادادیان در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه امسال افراد باید به طور جد از مهمانی رفتن و پذیرش مهمان خودداری کنند، گفت: توصیه اکید این است که برای حفظ جان خود و خانواده‌هایمان، تعطیلات نوروز پیش رو را در خانه مانده و از مهمانی و مسافرت رفتن خودداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بین اگر افراد قصد خرید آجیل و شیرینی فقط برای خانواده خود را دارند توصیه می شود موارد بهداشتی را مدنظر داشته و از خرید آجیل و شیرینی از دستفروشان اجتناب کنند.

خدادادیان تاکید کرد: امسال توصیه می‌شود با توجه به بحث کرونا، افراد حتما آجیل را بصورت خام خریداری کنند تا بتوانند در منزل آن را حرارت داده و بعد استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: آجیل را نمی‌توان شست و شو داد یا ضد عفونی کرد، بنابراین اگر افراد آجیل خام خریداری کنند می‌توانند در منزل آن را حرارت داده و به اصطلاح "بو" دهند و در اینصورت ویروس‌های احتمالی در آن هم از بین می‌رود.

این کارشناس بهداشت افزود: در کنار توصیه به خرید خام آجیل، توصیه می‌شود حتما آجیل تازه بوده و کپک زده نباشد و همچنین از رنگ‌های غیرمجاز در آن استفاده نشده باشد.

خدادادیان در خصوص خرید شیرینی نیز تاکید کرد: افراد حتما شیرینی خشک و در ابعاد کوچک خریداری کرده و از خرید شیرینی‌های خامه‌ای و میوه‌ای و مربایی به طور جد خودداری کنند.

وی افزود: شیرینی باید از قنادی‌هایی خریداری شود که اصول بهداشتی را رعایت کرده و کارکنان آن از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: افراد هنگام مصرف شیرینی باید با استفاده از دستکش مقداری از شیرینی را که نیاز دارند جدا کرده و مابقی آن را در جایی خشک و خنک دور از دسترس اعضای خانواده نگه دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه آجیل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند

روح الله مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان آماده فعالیت است که این رقم در سال گذشته ۹۴ مورد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی های که در حال انجام است سعی داریم تا زمان برداشت محصول گندم تعداد مراکز خرید در استان را افزایش دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار تن گندم از طریق مراکز خرید اداره کل غله در استان خریداری شد، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

وی یادآور شد: امسال حدود ۱۵۲ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در استان انجام شد.

مهری اظهار کرد: طبق برآوردهای جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال مسؤولیت خرید دانه‌های روغنی با سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 6089913

دیگر خبرها

  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان