Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@14:02:52 GMT

احتمال برگزاری لیگ قهرمانان اروپا در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۱۷۲۱

احتمال برگزاری لیگ قهرمانان اروپا در ترکیه

یوفا در نظر دارد مراحل نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را به میزبانی ترکیه به صورت Final Four برگزار کند.

به گزارش مشرق، یوفا آماده است تا برای پایان دادن به لیگ قهرمانان اروپا از یک روش جدید بهره ببرد. برنامه این سازمان استفاده از فرمت Final Four
است. چهار تیمی که به نیمه نهایی می رسند در دو تک بازی، دیدار های نیمه نهایی را برگزار می کنند و برنده ها در فینال برای فتح جام رقابت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه بازی در شهر استانبول برگزار می شوند که میزبان دیدار نهایی سی ام می است. همین برنامه برای لیگ اروپا اجرا می شود و سه دیدار پایانی در گدانسک، میزبان فینال لیگ اروپا به انجام می رسد. 

بیشتر بخوانید:

کرونا ادامه لیگ قهرمانان را تک بازی می‌کند

این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که در جلسه سه شنبه آرا موافق به اندازه کافی جمع شود. در این جلسه ۵۵ نماینده عضو یوفا حاضر خواهند بود و از طریق ویدئو کنفرانس این مساله را حل می کنند. جورجو مارکتی، مشاور مسابقات یوفا این پیشنهاد را مطرح خواهد کرد و بهترین راه حل برای برگزاری بازی های باقی مانده خواهد بود در حالی که هنوز مشخص نیست چه زمانی ویروس کرونا مهار خواهد شد.

در حال حاضر اولویت یوفا پایان دادن به مرحله یک هشتم نهایی است (هنوز چهار دیدار برگشت از این مرحله باقی مانده است). پس از آن مرحله یک چهارم نهایی باید قرعه کشی شود. باید دید تک بازی های این مرحله در چه شهری برگزار می شوند. انتخاب یک میزبان بی طرف و یا دادن میزبانی به یک تیم بر اساس قرعه کشی از گزینه های یوفا است. 

پس از این مرحله انجام Final Four ممکن است. مراحل نیمه نهایی و فینال می توانند در یک شهر و تنها در چهار روز برگزار شوند. این کار اجازه خواهد داد لیگ های مختلف اروپایی به راحتی بازی های معوقه را انجام دهند. برای انجام این کار نیاز به رای مثبت ۵۵ عضو یوفا و موافقت فیفا وجود دارد. 

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام فوتبال لیگ قهرمانان اروپا ترکیه ویروس کرونا یوفا لیگ قهرمانان نیمه نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود

به گزارش ورزش سه، ماتیس دی لیخت دلتنگ آژاکس است. مدافع میانی هلندی بایرن مونیخ می‌خواهد دوباره برای تیمی بازی کند که در آن فوتبالش را شروع کرد. 

او در این رابطه می‌گوید: «من اغلب به بازگشت فکر می‌کنم و امیدوارم که این اتفاق بیفتد.»

دلیخت در 5 مارس 2019 در لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی تاریخی 1-4 مقابل رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خودش را بر سر زبان‌ها انداخت. پنج هفته بعد، در 16 آوریل، او گل پیروزی بخش مقابل یوونتوس تورین (1-2) را به ثمر رساند که به معنای اولین راهیابی آژاکس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سال 1997 بود.

در همان تابستان او با یوونتوس قرارداد امضا کرد و سه سال بعد، در سال 2022، راهی بایرن مونیخ شد، جایی که تا سال 2027 قرارداد دارد. 

پنج سال پس از ترک آمستردام، او به صراحت اعلام کرد که دلش برای این تیم تنگ شده است: «از انتخاب‌هایم بسیار خوشحالم. در ایتالیا و آلمان عنوان قهرمانی را کسب کردم. فکر می‌کنم برای یک بازیکن 24 ساله همه چیز به خوبی پیش می‌رود. در مجموع حدود ده سال برای آژاکس بازی کردم. البته دلم برای همه افرادی که در آنجا ملاقات کردم و بازیکنانی که با آنها بازی کردم، تنگ شده است. این مقطع خوبی در تاریخ باشگاه نیست و دیدن این وضعیت آژاکس دشوار است و حالم بد می‌شود.»

دیگر خبرها

  • ماتئوس: بایرن خوشحاله چون سیتی از رئال قوی‌تره!
  • ماتئوس: رئال مادرید مقابل منچسترسیتی شانس آورد؛ احتمال صعود بایرن مونیخ بیش‌تر است
  • یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند
  • رویای گولر: اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ
  • آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا