Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر یزد با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مسؤولان استان، شهردار و مجموعه شهرداری یزد از مردم، کارفرمایان و مسؤولان خواست تا نظارت بیشتری به توصیه‌های بهداشتی مبارزه با کرونا از سوی اتباع مهاجر و محدودیت اجتماعات آنان نمایند.

محسن ابوترابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، با آرزوی سلامتی برای همه مردم و ریشه‌کنی اپیدمی کرونا در خصوص اقدامات شورای اسلامی شهر یزد در خصوص مهار کرونا اظهار کرد: در مورد دغدغه‌های اعضای شورا و پیام و نگرانی‌های مردم که مکرراً در این روزها به اعضا گفته می‌شود هفته قبل با همراهی دکتر کاشفی از اعضای شورا با استاندار محترم نشستی در استانداری داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: در این نشست استاندار محترم ضمن قول مساعد برای رفع دغدغه‌های مردم و پیگیری برخی پیشنهاد‌ها شورا برای مهار کرونا، اقدامات انجام‌شده برای مبارزه و پیشگیری از شیوع کرونا در استان یزد را یادآور شدند که فعالیت‌های شبانه‌روزی بی‌شماری تاکنون در سطح استان یزد انجام‌شده است.

ابوترابی تصریح کرد: یکی از درخواست‌های مردمی از اعضای شورا، کنترل ورودی‌های شهر بود که استاندار یزد آن را منوط به مصوبات کشوری دانست.

*مسایل بهداشتی اتباع بیگانه جدی گرفته شود

وی یکی دیگر از دغدغه‌های مکرر مردم را وضعیت بهداشتی مرتبط با کرونا و رسیدگی و نظارت جدی بر رفت‌وآمد اتباع بیگانه در محل کار و اجتماع عنوان کرد و گفت: باید از طریق مسؤولان استان و شیوه‌ها و راه‌های ارتباطی که وجود دارد این دسته از افراد هم از هشدارهای لازم برای قطع زنجیره کرونا مطلع شوند و تجمعات و دورهمی های خود را تعطیل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تعطیلی اکثر واحدهای صنفی در اسفندماه و کسادی بازار این دسته که اکثراً از اقشار متوسط جامعه هستند خاطرنشان کرد: دولت برای رفع نگرانی‌های این قشر به‌ویژه نگرانی‌های معیشتی باید تدابیر لازم را مدنظر قرار دهد و یا تسهیلاتی ازجمله بخشودگی مالیاتی و راهکارهای لازم برای کمک به این دسته از شاغلان را از طریق اتحادیه‌ها کسب کند.

ابوترابی با قدردانی بیت معظم شهید آیت‌الله صدوقی (ره) که از اولین روز تشکیل ستاد پیشگیری و مبارزه با بحران کرونا پای‌کار آمدند و خالصانه به مردم خدمت می‌کنند ابراز کرد: مسؤولان و نیروهای بهداشتی و پزشکی همه همت کرده‌اند و مردم هم باید با رعایت نکات ایمنی بهداشتی با مسؤولان هماهنگ باشند تا بحران را بگذرانیم.

*بیماران دیابتی و قلبی در معرض خطر کرونا

وی، یزد را یکی از شهرهای دارای آمار بیماران دیابتی و قلبی دانست و افزود: باید هشدارهای لازم و پیشگیرانه به این دسته از افراد داده شود زیرا بیماری کرونا می‌تواند برای این دسته از افراد مشکلات جدی به وجود بیاورد.

*همراهی اعضای شورای شهر با شهردار یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پاسخ به این سؤال که آیا جلسات شورای شهر تعطیل می‌شود؟ اذعان کرد: با توجه به‌ضرورت موضوع مهار کرونا و سایر مشکلات شهر جلسات را برگزار کرده‌ایم و تا پایان کرونا در کنار شهردار خواهیم بود.

ابوترابی ابراز کرد: اعتقاد ما این است وقتی بحرانی پیش می‌آید باید همه همگام باشیم تا بحران را مهار نماییم و امیدوارم شهر یزد به‌زودی از شر ویروس پلید کرونا نجات یابد و مملکتی که اعتقاد ما بر این است صاحب اصلی آن ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بازهم به ملت ما یاری می‌رساند.

وی برخی اقدامات شورای شهر در مهار کرونا را همراهی با شهردار یزد در تصویب بودجه لازم برای ایجاد سازه بیمارستانی برای شرایط بحرانی و خرید دستگاه تست کرونا بیان کرد و افزود: شهرداری یزد در کنار علوم پزشکی یزد، خدمات خود را شبانه‌روز در طبق اخلاص گذاشتند و در کنار ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا فعال‌اند.

*شهرداری در خط مقدم مبارزه با کرونا

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری به‌خصوص شهردار محترم، معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته ازجمله خدمات شهری و مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، آرامستان ها، حمل‌ونقل بار و مسافر و مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، فرهنگی اجتماعی و ورزشی و... از ابتدای موضوع شیوع کرونا در کنار مردم و مسؤولان در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

ابوترابی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرداری بیشترین فعالیت خود را در ضدعفونی شهر با خرید مواد ضدعفونی قرار داده است و در هر زمینه‌ای که وظیفه شهرداری است بدون تعطیلی انجام‌وظیفه می‌کند.

ابوترابی تصریح کرد: پاکبان ها ازجمله اقشار در معرض خطر کرونا قرار دارند که از سوی شهرداری وسایل بهداشتی موردنیاز در اختیار آنان قرار گرفت و در خصوص جمع‌آوری زباله‌ها که احیاناً آلوده به کرونا باشد توجیه لازم داده‌شده است و خواهشمندیم مردم زباله‌های عفونی خو را از زباله‌های خشک جدا کنند.

وی از تشکیل گروه جهادی مردمی «سما» در یزد قدردانی کرد: قریب به دو هزار نفر در بخش‌های مختلف با این ستاد اعم از همکاری در ضدعفونی معابر و اماکن در کنار سازمان آتش‌نشانی و بسیج، توزیع اقلام بهداشتی، تولید و دوخت و توزیع ماسک برای نیروهای بهداشتی و آموزش در فضای مجازی به شهروندان و... فعالیت شبانه‌روزی دارند.

انتهای پیام/ 90030

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی شهر یزد مبارزه با کرونا عضو شورای اسلامی شهر یزد مبارزه با کرونا مهار کرونا اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ عباس صوفی، نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای شورای روستاها، معتمدین و اعضا شورای بخش سنگستان اظهار کرد:‌ در چهار سال آینده به‌هیچ‌عنوان از مشکلات غافل نخواهیم بود؛ اما از سیاه‌نمایی‌ها نیز باید جلوگیری کرد. هر روستایی مشکل ویژه خود را دارد و با برنامه راهبردی باید در حد امکان به این معضلات رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه دهستان سنگستان به لحاظ نزدیکی به شهر مزایا و معایب مختلفی دارد، عنوان کرد: اعتقاد دارم با هم‌افزایی و هم‌فکری با دهیاران و شورای روستا که در حقیقت نمایندگان مردم هستند، باید به مشکلات غلبه کنیم. در چهار سال پیش‌رو اختلافی بین نمایندگان وجود نخواهد داشت و با کنار گذاشتن منیت‌ها، ضمن تعامل با دکتر حاجی‌بابایی تنها به فکر مردم خواهیم بود.

نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس ادامه داد: معیشت مردم، مشکلات اقتصادی و موضوعات زیرساختی مانند فاضلاب و راه در اولویت کاری روستا‌ها قرار دارد و مهم این است که بعد از چهار سال مردم به این باور برسند که نمایندگان از هیچ تلاشی برای حل مشکلات دریغ نکردند.

صوفی مطرح کرد: برنامه ما ارتباط تنگاتنگ با دهیاران و شورای روستاهاست تا مشکلات را ریزبینانه بررسی کنیم. قرار است برای بررسی مشکلات روستاها، تیمی متخصص و باتجربه را در نظر بگیریم تا با ایجاد سند اختصاصی برای هر روستا، مشکلات را حل کنند. وظیفه داریم در تک‌تک روستا‌ها با معتمدین جلسه برگزار کنیم که این موضوع قطع به یقین انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد