Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@19:17:29 GMT

باند سارقان مغازه در پایتخت متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۴۵۵۶

باند سارقان مغازه در پایتخت متلاشی شد

خبرگزاری میزان- جانشین پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند ۶ نفره سارقان مغازه که در محدوده بازار تهران سرقت می‌کردند، خبر داد. تاریخ انتشار: 15:48 - 25 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۶۲۲۵

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سرهنگ کارآگاه"داود فرد" گفت: اوایل اسفندماه امسال سه پرونده مشابه با موضوع سرقت از مغازه در محدوده‌های خیابان‌های "خیام" و "ابوسعید" و "بازار" که سارقان با تخریب قفل کرکره وارد مغازه شده بودند به اداره هفدهم معاونت مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی ارجاع شد و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه تحقیقات اولیه حکایت از داشت که سرقت‌ها به صورت باندی انجام شده است، بیان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، ماموران موفق شدند یکی از متهمان به هویت " مراد ۳۸ ساله " دارای ۴ فقره سابقه کیفری شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور دستگیری مراد و سایر همدستانش صادر شد و کارآگاهان موفق شدند با شناسایی مخفیگاه مراد در شهرستان ملارد وی و سایر همدستانش را در هجدهم اسفندماه در چندین عملیات پلیسی دستگیر و از مخفیگاه آنان اموال سرقتی از قبیل: لپ تاپ، ۱۵۰ جفت کفش گرانقیمت، وجوه نقدی و دستگاه پوز جمعاً به ارزش سیصد میلیون ریال کشف و به اداره هفدهم منتقل کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه ۶ متهم دستگیر شده است، اضافه کرد: سرکرده باند " مراد" با قبولی جرم خود و اعتراف به هشت فقره سرقت با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد، من و سایر دوستانم یک ماه قبل از زندان آزاد شده این و پس از آزادی از زندان تصمیم به سرقت از مغازه به صورت باندی گرفتیم. با پرسه زنی در سطح بازار مغازه‌های که فاقد ایمنی بودند را شناسایی می‌کردیم و با استفاده از تاریکی هوا و تخریب قفل آویز اموال با ارزش داخل مغازه را سرقت و اموال سرقتی را به شخصی در محدوده شوش می‌فروختیم و پول آن را بین خودمان تقسیم می‌کردیم.

سرهنگ فرد ابراز داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی دستگیری مالخر اموال سرقتی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که نادر مدتی است از محل سکونت و مخفیگاهش متواری شده است.

بیشتر بخوانید: هلاکت شرور معروف جنوب استان سیستان و بلوچستان

جانشین پلیس آگاهی پایتخت گفت: تاکنون ۸ تن از ما باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی در پایان اضافه کرد: دستگیری مالخر و کشف سایر جزئیات پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس سارقان پلیس اموال سرقتی پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش مشرق، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز