Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲ مکان برای بهبودیافتگان مبتلا به کرونا با کمک هلال احمر در نظر گرفته شده است که در منطقه باغ ابریشم و سالن امین با ظرفیت ۱۰۷۰ تخت ایجاد شده است. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بهروز کلیدری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود البسه و لوازم حفاظتی برای مقابله با کرونا در اصفهان اظهار داشت: کمبود لوازم حفاظتی در هر کجای دنیا حس می‌شود و اصفهان نیز از این قضیه مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اصفهان به نیازهای حداقلی رسیده‌ایم اما ماسک N95 متناسب با نیاز ما نیست تا شرایط به خوبی در مراکز درمانی پیگیری شود.

وی با بیان این‌که خستگی کادر درمانی یک واقعیت است و در همه جای دنیا به آن اشاره می‌شود، ادامه داد: اگر این اپیدمی را نتوان مدیریت کرد نظام پرستاری و درمانی دچار مشکلات و عوارض می‌شود. این که توصیه به محدودیت داریم این است که سیر این اپیدمی را کاهش دهیم تا نظام خدمت‌دهی خدمات خود را به خوبی ارائه کند. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سعی بر این دارد که نیروهای خود را ساماندهی کند و سایر نیروها را نیز در این زمینه به کارگیری کند با این امید که بار بیماری از این بیشتر نشود. همچنین تعداد پرسنل درگیر شده به بیماری کرونا 10 نفر هستند و خوشبختانه مرگ و میری در محدوده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نداشته‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره آماده‌سازی نقاهتگاه‌ها در سطح شهر اصفهان گفت: از حدود 10 روز پیش برنامه‌ریزی‌هایی برای آماده کردن تخت‌هایی برای بیمارانی که از بیمارستان‌ها مرخص می‌شود و امکان خود قرنطینگی را نداشته و فضای فیزیکی منازل آن‌ها مناسب  نیست و همچنین برای خانواده‌هایی که فردی از اعضای آن خانواده بیماری زمینه‌ای داشته و افرادی که امکان پرستاری در منزل را ندارند، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این راه 2 مکان با کمک هلال احمر در نظر گرفته شده است که در منطقه باغ ابریشم و سالن امین با ظرفیت 1070 تخت ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: کرونا در اصفهان جدی گرفته نشد / 900 مورد مشکوک بستری هستندآمار ابتلا به کرونا در اصفهان به 1183 نفر رسید؛ سیر ابتلا همچنان صعودیاصفهان| ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز برای قرنطینه تصمیم‌گیری نکرده است/ فعلا به کنترل ورودی‌ها بسنده می‌کنیم

 کلیدری با اشاره به این که 7 هزار پرسنل پرستاری در اصفهان فعالیت می‌کنند، افزود: در شرایط حاضر نزدیک به 1700 تخت در اصفهان برای بیماران درگیر با کرونا در نظر گرفته شده است که اگر بار بیماران افزایش پیدا کرد پرستاران بیشتری اختصاص داده می‌شوند. همچنین نیروهای کمک پرستاری نیز در این زمینه در صورت وجود بحران اضافه میشوند.

وی درباره آموزش‌های روانی و روانپزشکی بیان کرد: کلینیک ویژه‌ای در این زمینه ایجاد شده است و در حال آماده کردن یک هات لاین برای مشاوره تلفنی در زمینه مسائل روانی نیز هستیم که در روزهای آینده فعال می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در اصفهان انتخاب‌های متعددی برای در نظر گرفتن بیمارستان داریم اما اگر ناچار و مجبور شدیم، از بیمارستان الزهرا استفاده می‌کنیم. سیاستی که در بیمارستان‌ها دنبال می‌کنیم این است که کلیه خدمات به جز اورژانس و سرطان  را متوقف کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: در سناریو‌هایی پیش بینی شده است که این بیماری در پایان فروردین پایان می‌پذیرد اما ممکن است در صورت عدم رعایت تا پایان تابستان نیز ادامه دار باشد.

انتهای پیام/172/ت

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نظر گرفته شده کرونا در اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان

ایسنا/اصفهان مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف و ضبط بیش از ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق از یک واحد صنفی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

الهام تاجر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارزش این میزان کالای غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال بود که واحد صنفی متخلف به دستور مقام قضایی تعطیل شده و پس از تکمیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

وی ضمن هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، تصریح کرد: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: شهروندان هنگام خرید کالاهای سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.

تاجر با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت‌محور مصرفی، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اطلاع رسانی به موقع، به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق و غیرمجاز افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اصالت کد بهداشتی درج شده روی محصولات را با مراجعه به نشانی fdacrm.ir راستی آزمایی کنند تا برای سلامتی آنها مشکل ایجاد نشود.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد