Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جان سالیوان» روز یکشنبه در مصاحبه ای اعلام کرد که هیأتی از مقامات بلندپایه آمریکا برای شرکت در مراسم رژه ای که به مناسبت سالروز پایان جنگ جهانی دوم در روسیه برگزار می شود، به مسکو خواهند آمد؛ مگر اینکه روسیه برنامه خود را تغییر دهد.

این دیپلمات بلندپایه آمریکا در روسیه به روزنامه کامرسانت گفت که رئیس جمهور آمریکا متعهد شد که یک هیأت نمایندگی بسیار بلندپایه را برای رژه روز پیروزی در نهم ماه مه به مسکو اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت که هفتادو پنجمین سالروز پایان جنگ جهانی دوم یک رویداد بی نهایت مهم است، اما شیوع جهانی ویروس کرونا برنامه ریزی برای برگزاری این مراسم رژه را بسیار دشوار کرده است. تاکنون رویدادهای اجتماعی، سیاسی، ورزشی و فرهنگی بی شماری در سرتاسر جهان لغو شده است.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیش تر اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در رژه نظامی مسکو شرکت نخواهد کرد. کاخ کرملین در مورد اینکه چه مقام یا مقاماتی به جانشینی ترامپ در این مراسم شرکت خواهند کرد، اظهار بی اطلاعی کرد.

گفتنی است که ترامپ از پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود مبنی بر برگزاری نشستی با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال کرد.

این دیپلمات آمریکایی به این نکته نیز اشاره کرد که تمام پنج عضو دائم شورای امنیت که از قضای روزگار همگی دارای سلاح هسته ای هستند، خواستار برگزاری گفتگوهای کنترل تسلیحات شده اند. این محور گفتگوهای پیشنهادی پوتین در نشست محرمانه برای روز پنجم فوریه است.

در مقابل، پسکوف در ماه ژانویه گفت که چین و فرانسه طرفدار ایده برگزاری یک نشست هستند. برخیی گزارشها نیز حاکی از آن است که سفارت بریتانیا نیز در هفته جاری تأیید کرد که لندن از این نشست حمایت می کند.

کد خبر 4879495

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا روسیه رژه نظامی ولادیمیر پوتین دونالد ترامپ شورای امنیت دیمیتری پسکوف جان سالیوان ایالات متحده آمریکا عراق سوریه افغانستان ترکیه عربستان سعودی رژیم صهیونیستی روسیه ادلب دونالد ترامپ قربانیان کرونا ایران انگلیس ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه زسکا مسکو روسیه که پس از استعدادیابی از ستاره‌های آینده‌دار فوتبال در ایران تصمیم به جذب امیرحسین ریوندی گرفت و در نقل و انتقالات زمستانی این بازیکن جوان را جذب کرد، احتمالا امشب مقابل بالتیکا از این بازیکن رونمایی کند.

امیرحسین ریوندی که پس از انتقال به زسکا مسکو در مسابقه تدارکاتی مقابل بنیادکار به میدان رفت و خودی نشان داد، در دیدارهای اخیرشان در لیگ برتر روسیه نیمکت نشین بود و فرصت بازی به دست نیاورد که احتمالا این روند برای او به پایان می‌رسد و از او امشب برابر بالتیکا استفاده خواهد شد.

این مدافع 20 ساله ایرانی و آینده‌دار با توجه به عملکردش در تمرینات و شرایطی که زسکا مسکو دارد، احتمالا امشب نخستین بازی خود در لیگ برتر روسیه را انجام می‌دهد و فرصت درخشش مقابل تیم بالتیکا را دارد.

تیم فوتبال زسکا مسکو با بهره‌مندی از ریوندی در لیست بازیکنان خود، از ساعت 22 امشب مقابل تیم رده پانزدهمی بالتیکا قرار می‌گیرد تا یکی از دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر روسیه را انجام بدهد و فرصت صعود از رده هفتم را دارد.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است