Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:00:27 GMT

اهالی رویدر باید جابه‌جا شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۱۱۹۲

اهالی رویدر باید جابه‌جا شوند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این خانوارها که بنابر اعلام معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان ۱۵۰ خانوار می‌شوند در معرض خطر ریزش کوه قرار دارند.

علیرضا مظفری اشاره کرد: بامداد امروز در پی زمین لرزه  ۵.۴ ریشتری قطعه سنگ از کوه سقوط کرد و منجر به تخریب یک خانه شد که در این حادثه تلفات جانی وارد نشد ولی با توجه به جابه‌جا نشدن اهالی این شهر احتمال آن در حوادث دیگر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتظار می‌رود اهالی رویدر هرچه سریع‌تر و پیش از آنکه کسی از آنان در اثر سقوط سنگ در زمین لرزه‌ و یا رانش کوه جان خود را از دست دهد جابه‌جا شوند.

معاون امداد و نجات هلال احمر هرمزگان اضافه کرد: براساس داده‌های موجود، مسوولان استان زمین و تسهیلات لازم را فراهم کرده‌اند و باید امیدوار بود این کار لازم قبل از آنکه کسی جان خود را از دست دهد انجام شود.

شهر رویدر از توابع بندر خمیر در فاصله ۱۳۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

مظفری بیان داشت: ارزیابی‌های هلال احمر از میزان خسارت‌های زمین لرزه بامداد امروز انجام شد و به جز خانه‌ای که براثر سقوط بخش‌هایی از آن تخریب شده خسارت مهم دیگری ایجاد نشده و به این خانوار هم چادر داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان هم چهارم خرداد سال ۹۷ گفته بود: ۱۵۰ خانوار این منطقه در معرض خطر ریزش کوه هستند که باید هر چه زودتر نسبت به جابجایی ساکنان آن به مکانی امن اقدام شود.

به گفته رضا مدرس، روند جابجایی ساکنان منطقه پر خطر رویدر چند سال است که در برنامه قرار دارد اما به علت پافشاری مردم بر ماندگاری در محل سکونت خود همیشه به تعویق افتاده است.

 گفتنی است۱۳ اسفندماه زلزله‌ای با قدرت ۴.۴ ریشتر در ساعت ۱۵:۱ دقیقه روز سه‌شنبه کوخرد در شهرستان بستک هرمزگان را لرزاند.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور این زلزله در عمق ۲۰کیلومتری و در عرض ۲۷.۱۲۷ و طول۵۴.۸۶۸ جغرافیایی رخ داده است.

 براساس گزارش‌های محلی زمین لرزه ۴.۴ دهم ریشتری کوخرد بستک هرمزگان خسارتی نداشته است.
همچنین ۲۸ بهمن ماه امسال نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی سه و ۷ دهم ریشتر کوخرد بستک را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت سه و ۵۹ دقیقه بامداد امروز در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد.

برچسب‌ها استانداری هرمزگان هرمزگان بندرعباس زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری هرمزگان هرمزگان بندرعباس زلزله استانداری هرمزگان هرمزگان بندرعباس زلزله زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ کارشناس اداره‌ کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و شب در پاره ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات  رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه ای محتمل خواهد بود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: وقوع ناپایداری های موقتی به صورت تند باد لحظه ای  با احتمال گرد و خاک در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز دور از انتظار نیست.

 وی گفت: سامانه همرفتی تا روز یکشنبه برای ساعاتی در نقاطی از استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی  فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد افزود: در مناطق دریایی استان نیز امروز در تنگه هرمز و بخشهایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می شود و وضعیت دریا برای ساعاتی متلاطم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخشهایی از خلیج فارس تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بویژه در ساعات صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

حمزه نژاد افزود: همچنین امروز  احتمال وقوع تند باد لحظه ای در ساعات بعدازظهر و شب در اثر ابرناکی پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید؛ پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت

وی توصیه کرد: رفت و آمدهای دریایی با احتیاط صورت گیرد و شناورهای سبک و صیادی در ساعات یاد شده از رفت و آمد خودداری کنند.

 به لحاظ دمایی، از امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • سانحه رانندگی برای معاون اداره کل ورزش هرمزگان
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن