Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:03:53 GMT

گرمایش زمین زندگی یک میلیارد نفر را مختل می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۸۱۲۳۵

گرمایش زمین زندگی یک میلیارد نفر را مختل می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، تا به امروز تردیدی در مورد اثرات منفی گرمایش زمین بر کیفیت زندگی وجود نداشته، اما ابعاد این تأثیرات منفی به درستی مشخص نبود. حال یک مطالعه علمی جزئیات بیشتری را با دقت بالا در این زمینه در اختیار نهادهای تصمیم گیر و دولت‌ها گذاشته است.

مدل سازی و شبیه سازی رایانه‌ای گرمایش زمین توسط محققان نشان می‌دهد تا سال ۲۱۰۰ میلادی میزان گرما و رطوبت تا بدان حد بالا می‌رود که میزان افرادی که بدین علت دچار مشکل و استرس شدید می‌شوند در مقایسه با امروز چهار برابر شده و به یک میلیارد نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه برای اولین بار علاوه بر عامل گرما به عامل رطوبت هم توجه شده است.

گرمایش شدید زمین در دهه‌های آینده به شکل گیری شرایطی منجر می‌شود که تعرق بدن انسان هم نمی‌تواند با آن مبارزه کند و نتیجه این وضعیت گرفتگی بدن، فرسودگی انسان‌ها و در نهایت گرمازدگی در حدی است که می‌تواند حیات انسان را هم مختل کند.

بر مبنای شبیه سازی انجام شده، در صورتی که دمای زمین تا سال ۲۱۰۰ تنها ۱.۵ درجه سانتیگراد افزایش یابد، ۵۰۰ میلیون نفر در جهان دچار استرس شدید می‌شوند و اگر این افزایش ۲ درجه سانتیگراد باشد، افراد آسیب دیده ۸۰۰ میلیون نفر خواهد بود. در نهایت افزایش دمای ۳ درجه‌ای که محتمل‌ترین گزینه در صورت تداوم شرایط موجود است، به حدود ۱.۲ میلیارد ساکن کره زمین آسیب جدی خواهد زد.

کد خبر 4879563

منبع: مهر

کلیدواژه: گرمایش زمین ایالات متحده آمریکا گرمازدگی فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی ایالات متحده آمریکا تولید نوآوری گوگل فناوری فضایی اینترنت ماهواره موبایل فیس بوک شرکت هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب پل سید کلاته رامیان رفت و آمد را مختل کرد

دریافت 17 MB کد خبر 6089366

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • تخریب پل سید کلاته رامیان رفت و آمد را مختل کرد