Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: صاحبان حرف و مشاغلی آسیب دیده از شیوع کرونا مشمول برنامه‌های حمایتی می‌شوند و تسهیلات کم بهره، توزیع بسته‌های معیشتی و تعویق اقساط تسهیلات بانکی از جمله برنامه‌های حمایتی دولت از این قشر است. ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مشیرالحق عابدی در برنامه زنده رادیویی شبکه استانی صدای خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم اگر پای کار باشند، با ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا همراهی کنند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند به خوبی خواهیم توانست از این بحران بگذریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در تشریح اقدامات کمیته اقتصادی ذیل ستاد کرونای استان به اجرای چند طرح ملی در راستای کمک به اقشار و اصناف آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان متولی کار، ظرف چند روز آینده این طرح، نحوه بهره‌مندی افراد و شرایط خانوارهای تحت شمول آن را رسانه‌ای خواهد کرد. 

کنسرسیوم‌های صادراتی و‌ خوشه‌های صنعتی جزو برنامه‌های حمایتی شهرک‌های صنعتی قرار گرفتدولت برنامه‌های حمایتی خود از ارومیه به‌عنوان پایتخت گردشگری 2020 را افزایش دهد‌امام‌جمعه شیراز: دولت برنامه‌های حمایتی و اقتصادی خود را به سرعت اجرایی کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: استفاده از تسهیلات کم بهره، توزیع بسته‌های معیشتی و تعویق اقساط تسهیلات بانکی از مهمترین برنامه‌های این طرح است. 

عابدی تصریح کرد: در طرح خرید اعتباری برای بیش از 3 میلیون خانوار، وام یک تا سه میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: تعیین بسته‌های معیشتی برای 1.5 میلیون خانوار در کل کشور نیز از جمله اقدامات سازمان هدفمندسازی یارانه‌هاست که به صورت متمرکز و بر اساس جمعیت خانوار توزیع خواهد شد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به دستور استاندار قبل از اعلام مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مبنی بر تعیین برنامه‌های حمایتی ویژه برای صاحبان حرف و مشاغلی که تحت تأثیر شرایط موجود دچار آسیب شده‌اند گفت: 10 رسته از مشاغل تولیدی، توزیعی و خدماتی مشمول دریافت تسهیلات خاص این مصوبه در اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 است.

به گفته وی واحدهای تولید و توزیع مواد غذایی، هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالان حوزه حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، مراکز تولید و فروش صنایع دستی، مراکز آموزشی، واحدهای تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، واحدهای تولید و توزیع آجیل و خشکبار مشمول دریافت این تسهیلات هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از تعویق سه ماهه اقساط وام‌های قرض الحسنه در تمام بانک‌های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی نیز خبر داد. 

عابدی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات ستاد کرونا در کنترل ورودی و خروجی‌های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، در مرز ماهیرود تدابیر بهداشتی ویژه‌ای اتخاذ شده و ضدعفونی کردن محیط برای رفع آلودگی‌های احتمالی به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود. 

وی از فعال شدن دو اپلیکیشن برای عرضه مجازی برنج و شکر تنظیم بازار خبر داد و اظهار داشت: یک فروشگاه مجازی 10 ستاره هم در استان فعال شده که طی قراردادی با مراکز معتبر فروش، اقلام مورد نیاز  مردم را بدون دریافت هزینه حمل و نقل و به شکل ارسال رایگان تحویل می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: اقدامات ستاد مدیریت کرونا، اصناف و بازاریان زیادی را به فروش غیرحضوری کالاها و خدمات‌شان ترغیب کرده و سبب شده افراد زیادی برای تشویق مردم به درخانه ماندن پای کار بیایند. 

عابدی به تلاش استان برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: حسب دستور استاندار و با تأمین مواد اولیه مورد نیاز و تزریق اعتبار سرمایه در گردش، خط تولید یک واحد تولیدی به تهیه مواد ضدعفونی کننده دست تغییر یافت و این واحد در حال افزایش میزان تولید خود است تا نیاز استان را جوابگو  باشد. 

وی با تأکید بر اینکه بیماری کرونا سبب شده میزان مصرف ماسک در استان افزایش چشمگیری داشته باشد تصریح کرد: علاوه بر سهمیه ماسک تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، حجم زیادی ماسک به استان وارد شده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بنا به تصمیم ستاد، در بحث توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، اولویت با مراکز درمانی است که در خط مقدم مقابله با کرونا حضور دارند. ‌

به گفته وی ستاد برای استفاده از توان و ظرفیت استان در تولید ماسک، از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند حمایت کرد و این واحد، تولید خود را طی چند روز گذشته آغاز کرده است. 

عابدی به نظارت‌های شبانه روزی بازرسان کمیته بازرسی ستاد اشاره کرد و اظهار داشت: از مهمترین اهداف این کمیته، نظارت بر روند اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کروناست و هر گونه کوتاهی در اجرای دستورالعمل ها در هر حوزه‌ای، برخورد قانونی به همراه دارد. 

انتهای پیام/ 252/ی

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برنامه های حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود