Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تشریح جلسه این کمیسیون در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان به بودجه سال آینده اظهار کرد: بسیاری از ایرادات شورای نگهبان مربوط به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و چگونگی برداشت از صندوق توسعه ملی بود و این شورا بسیاری از موارد به تصویب رسیده را مغایر اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی دانسته که مربوط به بخش درآمدی و هزینه ای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین در برخی بندها، موارد غیر بودجه‌ای وجود داشت که اعضای کمیسیون تلفیق و اعضای شورای نگهبان  طی بحث و رایزنی به توافق رسیدند که در نهایت برخی موارد حذف؛ اصلاح و یا ادغام شود.

یوسف نژاد بیان کرد: یکی از مهم ترین موارد، ورود ماشین آلات خارجی بود که از سوی شورای نگهبان مورد ایراد واقع و در نهایت از سوی کمیسیون تلفیق حذف شد.

یوسف نژاد بیان کرد: ایرادات شورای نگهبان به بودجه سال ۹۹ با تفاهم حل و مجددا به این شورا ارسال شد که نتیجه بررسی مجدد آن فردا به مجلس ابلاغ می‌شود، لذا اگر این شورا مجدداً ایرادی نسبت به بودجه سال آتی نداشته باشد، فردا به عنوان بودجه سال ۹۹ از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس انتخابات مجلس ایرادات شورای نگهبان بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد

به گزارش جماران؛ دفتر رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موارد ردصلاحیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت اجمالی و تفصیلی برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: «مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضاً به صورت دقیق گفته نشده است.» 

دفتر رییس جمهور سابق اعلام کرده است: روحانی قبلاً طی سه نامه، پاسخ شورای نگهبان را شامل انتسابات کلی و بدون مستندات عنوان کرده و خواستار ارائه مکتوب دلایل ردصلاحیت شده بود که شورای نگهبان مستندات را برخلاف قانون ارسال نکرده است.

روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و…» 

پس از سخنان امروز سخنگوی شورای نگهبان، همه موارد همراه با پاسخ به آن‌ها منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • طحان نظیف: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست (فیلم)
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟