Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بسته آشپزی زیر قصد داریم شما را با دستور پخت چند نوع غذای خوشمزه آشنا کنیم.

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه کیک و شیرینی‌های خاص تا پخت انواع نان و غذاهای بی‌نظیر + تصاویر

  راتا مرغ یک فینگر فود خوشمزه + طرز تهیه

در این بخش از آموزش آشپزی طرز تهیه یک فینگر فود خوشمزه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم، میتوانید برای جشن تولد‌ها و میهمانی‌ها این نان تست رول شده را تهیه کنید و از میهمان‌ها پذیرایی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه راتا مرغ:
سینه مرغ آبپز شده ۱ عدد
سس مایونز ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
پنیر لبنه ۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاه و آویشن به میزان لازم
سیب زمینی آبپز ۱ عدد
خیارشور کوچک ریز خرد شده ۱ تا ۲ عدد
جعفری و شوید خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه راتا مرغ:

ابتدا مرغ را با پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه و زعفران آبپز کنید. بعد خیلی ریز ریش ریش یا ساتوری کنید. سیب زمینی‌های آبپز شده را خیلی ریز خرد کنید.

سیب زمینی‌های آبپز شده را خیلی ریز خرد کنید. همه‌ی مواد را با هم مخلوط کنید و یکی دو ساعتی داخل ظرف در بسته در یخچال بگذارید تا مواد به خورد هم بروند.

بعد از استراحت نان‌های تست را با هر کاتری دوست دارید برش بزنید و از مواد روی نان تست‌ها بریزید و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید و آرام قالب را جدا کنید تا صاف و یکدست شوند به همین راحتی و به همین خوشمزگی.

با همین روش و جایگزین انواع مواد می‌توانید راتا‌های خوشمزه آماده کنید و برای مهمانی‌ها و جشن هایتان استفاده کنید.

 

نکاتی برای تهیه راتای مرغ:

پودر پسته یا گردوی خرد شده اگر داشتید بریزید. مثلا اگر پودر پسته بریزید می‌شود راتای مرغ و پسته یا اگر دوست داشتید گردو بریزید که می‌شود راتای مرغ و گردو اگر خواستید گردو یا پسته بریزید خیارشور را حذف کنید و به جای شوید و جعفری پیازچه بزنید ترکیب خوشمزه‌ای می‌شود. نسبت پنیر به سس باید ۲ به ۱ باشد یعنی پنیر بیشتر از سس باشد.


می‌توانید از ژامبون، قارچ، تن ماهی و سبزیجاتی که مورد پسندتان هست استفاده کنید پیازچه به این مدل فینگرفود‌ها طعم خیلی خوبی می‌دهد.

خلاصه با هر سلیقه و ذائقه‌ای می‌توانید آن را درست کنید و از خودن آن لذت ببرید.

دستور تهیه بیف‌استروگانف

 بیف‌استروگانف  اولین‌بار در قرن نوزدهم در روسیه طبخ شد اما خوشمزه‌بودن آن باعث رواج آن در کشورهای مختلف ازجمله ایران شد. طرز تهیه این غذا تنها به تفاوت جغرافیایی محلی آن، بستگی ندارد و فاکتورهای دیگری چون نوع برش‌ گوشت و ادویه‌هایی هم که در آن مورد ‌استفاده قرار می‌گیرد هم در طعم و مزه آن موثر است.

 

مواد لازم:

برای تهیه بیف‌استروگانف به ۷۰۰ گرم فیله گوساله، ۴۰۰ گرم قارچ، دو عدد پیاز، روغن، نمک، فلفل‌سیاه، ادویه و زردچوبه به مقدار لازم، سه‌ چهارم لیوان شیر، نصف لیوان آب، یک قاشق غذاخوری آرد و دو عدد سیب‌زمینی بزرگ نیاز داریم.

طرز تهیه:

بیف‌استروگانف را در چند مرحله آماده می‌کنیم. در شروع کار، ابتدا فیله گوساله را به صورت کبریتی یا خلالی خرد کرده و تقریبا به مدت پنج‌دقیقه داخل روغن سرخ می‌کنیم و به آن نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم. از طرف دیگر، قارچ را ورقه‌ورقه می‌کنیم و آن را هم جداگانه داخل روغن به مدت پنج دقیقه تفت می‌دهیم. مدت زمان تفت‌دادن قارچ به اندازه‌ای باید باشد که قارچ آب نیندازد. پیاز را هم جدا سرخ کرده و تفت می‌دهیم تا طلایی شوند. سپس همه مواد شامل فیله گوساله، قارچ و پیاز را داخل یک ظرف ریخته و با هم مخلوط می‌کنیم. کمی تفت می‌دهیم و نصف لیوان آب داخل آن می‌ریزیم و می‌گذاریم بپزند. سیب‌زمینی‌ها را هم خلالی خرد کرده و در روغن سرخ می‌کنیم.

در مرحله بعدی، داخل ظرف دیگری، مقداری روغن ریخته و یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه می‌کنیم و با هم تفت می‌دهیم. سپس به آن سه‌چهارم لیوان شیر و روغن اضافه کرده و تا جایی هم می‌زنیم که سس ما لعاب بیندازد و آماده شود. سس آماده‌شده را به مواد اصلی اضافه می‌کنیم و روی شعله می‌گذاریم تا به مرحله جوش برسد. در انتها که مواد داخل قابلمه چند جوش زد، یک پیمانه خامه روی آن اضافه می‌کنیم و دوباره می‌گذاریم بجوشد. غذا که آماده شد، آن را داخل ظرف می‌ریزیم و در آخر هم سیب‌زمینی‌هایی را که از قبل سرخ کرده بودیم، کنار موادمان قرار می‌دهیم.

طرز تهیه جامبو شلز؛ این پاستا‌های شکم پر

پاستای جامبو شلز یا صدفی بدلیل سایز بزرگ خود این امکان را به ما می‌دهد که با آن غذا‌های مختلف و خوشمزه ایی را تهیه کنیم، از جمله این غذا‌ها می‌توان به جامبو شلز اشاره کرد. جامبو شلز شلز یک غذای پر طرفدار فرنگی بسیار شیک و خوش مزه می‌باشد که از ارزش غذایی بالایی بر خوردار بوده و سرشار از موادی همچون فیبر پروتئین است. کاربرد اصلی این غذا بدلیل شیک بودن بیشتر در جشن‌هایی مانند جشن تولد بوده و اغلب به عنوان عصرانه صرف می‌شود. تهیه کار سختی نیست، شما می‌توانید با خواندن ادامه این مقاله دستور تهیه جامبو شلز رو یاد بگیرید و آن را به راحتی در خانه تهیه کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه جامبو شلز:

پاستای جامبو شلز: ۱ بسته
فلفل سیاه پودر شده: به میزان لازم
روغن مایع سرخ کردنی: به میزان لازم
گوجه فرنگی پوره شده: ۵ عدد
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پراتو رنده شده: ۱۰۰ گرم
هویج خرد شده: ۱ عدد
ساقه کرفس خرد شده: ۱ عدد
سیر کوبیده شده: ۲ حبه
پونه پودر شده: یک قاشق چایی خوری
گوشت چرخ کرده گوساله: ۵۰۰ گرم
نمک: به میزان لازم
پیاز: ۱ عدد

دستور تهیه جامبو شلز:

۱. یک قابلمه بیاورید و به مقدارد لازم درون آن آب بریزید، سپس آب را روی شعله‌های گاز قرار بدهید. بعد از به جوش آمدن، آب پاستا را درون قابلمه آب جوش بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی حرارت بالا بگذارید، پس از نرم شدن پاستا آن را آبکش کنید.

۲. یک تابه بیاورید، روغن سرخ کردنی را داخل آن بریزید و آن را داغ کنید، سپس پیاز‌ها را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا پیاز‌ها نرم شوند، بعد از نرم شدن پیاز‌ها نوبت به اضافه کردن گوشت می‌رسه، گوشت را اضافه کنید و آن را تفت دهید.

۳. بعد از اضافه کردن گوشت، حالا باید کرفس و هویج خرد شده و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و دوباره به تفت دادن مواد ادامه دهید، سپس پودر پونه، فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا آب آن کاملا بخار شود

۴. اول از همه باید فر رو به مدت ۱۰ دقیقه روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید، حالا پاستا‌هایی رو که آبکش کرده بودید رو با موادی که درون تابه تفت داده بودید کاملا پر می‌کنید، بر روی آن‌ها پنیر براتو رو بریزید و جامبو شلز رو درون ظرف نسوز فر قرار بدید و اون‌ها رو به مدت زمان ۲۰ دقیقه و با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد داخل طبقه وسطی فر بگذارید تا پنیر براتو به طور کامل آب شود.

۵. سپس جامبو شلز رو بیرون بیارید و به صورت دلخواه تزئیین کنید. غذای خوشمزه شما آماده شده و آماده‌ی نوشش جون کردنه. امیدواریم با استفاده از این مقاله دستور تهیه جامبو شلز رو به صورت کامل یاد گرفته باشید و این غذای خوشمزه رو در برنامه هفتگی غذاهاتون قرار بدید.

دستور تهیه کباب فلفلی

کباب فلفلی از انواع کباب‌های خوشمزه است که با روشی خاص پخته می‌شود و اگر شما به پخت غذا‌ها با طعم بی نظیر و ظاهری خاص علاقه‌مند هستید بهتر است از تهیه این نوع کباب غافل نشوید. در طرز تهیه کباب فلفلی از فلفل سبز و گوشت چرخ کرده و سیر و فلفل دلمه‌ای قرمز و پودر خردل و رنده پوست لیمو ترش و زعفران و پودر فلفل قرمز و نمک و فلفل سفید و پیازچه و پنیر پیتزا استفاده می‌شود.

کباب بلدرچین، کباب تابه ای، کباب حسینی و کباب فلفلی از انواع غذا‌های ایرانی پرطرفدار و محبوب هستند و شما می‌توانید با پخت این غذا‌ها در برنامه غذایی هفتگی خود تنوع ایجاد کنید.

سوپ مرغ مکزیکی( برای 4 نفر)

مواد لازم

1 عدد سیب زمینی (به اندازه مکعب های کوچک بریده شود و ترجیحا سیب زمینی شیرین باشد.)
2 قاشق غذاخوری روغن مایع
نصف پیاز خرد شده
2 حبّه سیر کوبیده شده
نمک و فلفل به میزان لازم
یک چهارم قاشق چای خوری زیره سبز
4 فنجان آب مرغ
2 فنجان مرغ پخته شده و رنده شده
1 فنجان گوجه فرنگی خرد شده (به اندازه های کوچک یا اگر از گوجه فرنگی گیلاسی استفاده می شود آنها را به دو نیم کنید.)
آب لیموی تازه (آب حاصل از نصف یک عدد لیمو)
یک چهارم فنجان گشنیز تازه خرد شده (هم برای داخل سوپ و هم برای تزئین روی آن)
نصف آووکادو خردشده

 

طرز تهیه

سرزمین مکزیک با عطر ادویه جات ویژه اش خوردنی هایی دارد که شهرت آنها از مرزهای این سرزمین فراتر رفته است. امروزه در بسیاری از شهرهای جهان رستوران های مکزیکی را می توانیم پیدا کنیم. اکنون سری به آشپزخانه مکزیکی می زنیم و یک سوپ لذیذ و دلچسب با مرغ را تجربه می کنیم.

شیوه آماده سازی

در یک کاسه 6 فنجان آب بریزید و آن را به جوش آورید.
سپس سیب زمینی ها را درون آن ریخته و در کاسه یا قابلمه را بگذارید و حدود پنج تا هفت دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی ها بپزد.
آنگاه قابلمه را کنار بگذارید تا بعدا محتویاتش را مورد استفاده قرار دهید.
در یک ماهی تابه دو قاشق غذاخوری روغن مایع پخته و پیازها را در آن حدود ده دقیقه تا اندازه ای که نرم شود، تفت دهید.
سپس سیر، زیره سبز، نمک و فلفل را به آن افزوده و یک دقیقه دیگر عمل تفت دادن را همراه با هم زدن مخلوط ادامه دهید.
آب مرغ را در ظرف حاوی آب و سیب زمینی ریخته و به جوش آورده
سپس مرغ، گوجه فرنگی آب لیمو، گشنیز و همچنین محتویات درون ماهیتابه را درون آن بریزید
سپس درجه حرارت را کم کرده و حدود نیم ساعت روی حرارت ملایم بگذارید تا سوپ بپزد.
پس از کشیدن سوپ در ظرف ها روی آن را با آووکادو و گشنیز تزئین نمائید.

نکته

در مکزیک یک نوع نان به نام ترتیلا بسیار رایج است. در صورتی که آن را در اختیار داشته باشید می توانید تکه هایی از آن را روی سوپ قرار دهید. همچنین گاهی برای تزئین روی سوپ از نوعی پنیر رنده شده به نام پنیر مونتری یا «جَک چیز» هم استفاده می کنند.

آموزش آشپزی/ به آشپزخانه مجازی خوش آمدید

در ادامه طرز تهیه چند غذای خاص و خوشمزه دیگر را نیز مشاهده می کنید.

طرز تهیه شربت لیمو عمانی و خواص آن

طرز تهیه نان باگت در خانه

طرز تهیه سرکه سیب خانگی

طرز تهیه نان ذرت تند بدون گلوتن

طرز تهیه ترشی کدو حلوایی

طرز تهیه مربای شیر خوشمزه و مقوی

چگونه در کمترین زمان ممکن می‌توان صبحانه مقوی تهیه کرد؟

سرکه هندوانه به عنوان سس برای سالاد سبزیجات + طرز تهیه

ترشک خانگی انار ملس و خوشمزه‌ + طرز تهیه

روش‌های درست کردن ترشی انگور شانی

طرز تهیه لونگی مرغ به سبک آستارا

طرز تهیه زولبیای مصری

طرز تهیه ترافل نارگیل

طرز تهیه کلوچه قیصی

طرز تهیه دیپ ذرت و هالوپینو

طرز تهیه کوزالاک مانتی ترکیه‌ای

طرز تهیه خورش ترش واش

منابع: برترین ها, بیتوته, همشهری, مجله آشپزی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه تهیه جامبو شلز بیف استروگانف میزان لازم قاشق غذاخوری اضافه کنید سیب زمینی ها آموزش آشپزی فلفل سیاه گوجه فرنگی دستور تهیه کباب فلفلی نمک و فلفل برای تهیه آن اضافه طرز تهیه خرد شده غذا ها روی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۸۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی

بدون شک ماکارونی یکی از غذا‌های مورد علاقه ایرانی‌ها می‌باشد و کمتر کسی پیدا می‌شود که ماکارونی با ته‌دیگ سیب‌زمینی را رد کند و به آن واکنش نشان ندهد. برای تهیه ماکارونی مجلسی خوشمزه باید یک‌سری نکات را رعایت کنید.

خیلی‌ها ماکارونی درست کردند، ولی برای تهیه ماکارونی مجلسی خوشمزه باید یک سری نکات را رعایت کنید که در ادامه مطلب آورده شده است.

رمز و راز تهیه ماکارونی خوشمزه و خوش فرم:

۱ – اگر نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود ماکارونی شما خوشمزه‌تر می‌شود، چون به راحتی سس ماکارونی به خرد آن می‌رود و مزه فوق‌العاده‌ای می‌گیرد. برای همین وقتی ماکارونی پخت باید به وسیله آب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته‌ای آن خارج شود و هم با دست ماکارونی‌ها را باز کنید تا به یکدیگر نچسبد و ماکارونی را بد فرم نکند.

۲ – برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه‌ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود شما باید ابتدا سیب زمینی‌ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. این کار باعث می‌شود سیب زمینی‌ها خوش رنگ‌تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود.

۳ -به هنگام پخت ماکارونی در قابلمه آب جوش، از نمک، زردچوبه و روغن استفاده کنید تا از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری کند.

۴ – سعی کنید از ماکارونی‌های با قطر کم استفاده کنید، چون هم تایم پخت کمتری دارد و هم میزان نشاسته آن‌ها کمتر است.

۵ – وقتی آب قابلمه جوش آمد و شما میخواهید ماکارونی را با آن اضافه کنید ابتدا مقداری آبلیمو اضافه کنید و سپس ماکارونی‌ها را اضافه کنید این کار باعث می‌شود ماکارونی مزه بهتری بگیرد و حتما به ماکارونی در حال جوش نمک اضافه کنید تا ماکارونی مزه خوبی بگیرد.

۶ – قابلمه‌ای که برای جوشاندن ماکارونی در آن استفاده میکنید باید بزرگ باشد تا نشاسته‌های ماکارونی بعد از جدا شدن از ماکارونی دوباره به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

۷ – طعم خوشمزه ماکارونی به مایه آن است پس سعی کنید حتما از سیر و فلفل دلمه‌ای در مایه ماکارونی استفاده کنید تا مزه بهتری بگیرد.

۸ – وقتی ماکارونی به مرحله دم کردن رسید نصف فنجان آب ماکارونی می‌توانید اضافه کنید تا ماکارونی خوب بخار کند و رنگ ماکارونی را قرمزتر کند و بافتی نرم به ماکارونی‌ها بدهد.

۹ – برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ بی نظیری بگیرد یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه کنید.

۱۰ – وقتی ماکارونی را درون قابلمه آب جوش می‌ریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی‌ها را زیاد هم بزنید، چون باعث می‌شود ماکارونی شما خمیر شود.

منبع: برترین‌ها

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دو مدل ساندویچ خوشمزه با تخم مرغ آبپز غذاهای شب عید ایرانی ها و فلسفه قدیمی پشت هر غذا

دیگر خبرها

  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • (ویدیو) گل اول آلومینیوم به پرسپولیس توسط لیمو‌چی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه