Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اداره ملی آمار چین با اشاره به اینکه اقتصاد این کشور دو ماه سخت پس از شیوع ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است گفت: تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد چین کوتاه مدت و قابل کنترل است.

 «مائو شنگ‌یونگ» روز سه شنبه با تشریح حرکت اقتصاد ملی چین در دو ماه نخست سال ۲۰۲۰ افزود: ارزش کل تولید صنایع موسسات بزرگ در دو ماه گذشته به ۱۱ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون یوان (هر دلار آمریکا ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ یوان) رسید،  مبلغ کل خرده فروشی کالاهای مصرفی هم از ۵.۲ هزار میلیارد یوان فراتر رفت و سرمایه‌گذاری در اموال غیر منقول به ۳.۳ هزار میلیارد یوان رسید.

او گفت: در همین مدت کالاهای مصرفی در مجموع رشد مطلوب خود را حفظ کردند برای نمونه میزان خرده فروشی گوشت و تخم مرغ به ۳۷.۸ درصد و خرده فروشی انواع سبزی‌ها به ۲۷.۱ درصد افزایش یافت.

این مقام چینی تاکید کرد: در حال حاضر تاثیرات شیوع کرونا بر اقتصاد چین کوتاه‌ مدت و خارجی است، پایه اقتصاد چین رو به بهبود است و تغییر نمی کند و گرایش رشد اقتصاد چین همچنان ثبات خود را حفظ خواهد کرد.

مائو افزود: در حال حاضر اقتصاد جهان با مشکلاتی مواجه است، باید برخی مقررات و موانع تجاری غیر منطقی کنار گذاشته شود تا اقتصاد جهان بهتر بتواند با شیوع کرونا مقابله کند و اقتصاد و تجارت جهان به نحو احسن به مدار توسعه عادی برگردد./ایرنا

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد