Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:23:17 GMT

قرنطینه فرصت خوبی برای مطالعه

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۹۷۱۵۷

قرنطینه فرصت خوبی برای مطالعه

ایسنا/البرز یک روانشناس تربیتی و بالینی کودک و نوجوان گفت: دانش آموزان در این روزها که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است، طبق برنامه کلاسی خود درس بخوانند.

دکتر زبیر صمیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص شرایط موجود گفت: شیوع ویروس کرونا و شرایطی که به خاطر آن  ایجاد شده است، تاثیر فراوانی روی دانش آموزان داشته که البته می‌توان با یک برنامه ریزی خوب بهترین استفاده را از زمان موجود  کرد،  مهمترین نکته در گام اول توجه به توصیه‌های بهداشتی و در اولویت قرار دادن سلامتی دانش آموزان است که با شستشوی دست با آب و صابون به صورت مرتب و خارج نشدن از منزل می‌توان به آن عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس بالینی کودک و نوجوان اظهار کرد: فرصت کنونی فرصت مناسبی برای دانش آموزان و معلمین است که به مطالعات غیر درسی خود مانند داستان رمان و کتاب مورد علاقه و دلخواه خود بپردازند البته بسیاری از کتاب‌ها  صورت رایگان در اینترنت قابل دریافت است یک سرویس بسیار مفید و جذاب دیگر کتاب‌های صوتی است که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی وجود راهکارهایی را برای مطالعه و برنامه ریزی درسی  لازم دانست و گفت:  راه هایی برای مطالعه و برنامه ریزی درسی بهتر وجود دارد مانند استفاده از برنامه درسی مدرسه، که مثلاً اگر دانش آموز روزهای دوشنبه  ساعت اول ریاضی پس از آن علوم و بعد از آن ادبیات داشت در این تعطیلات نیز به همان منوال پیش برود نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است که شروع درس جدید با مرور درس قبلی باشد یعنی اگر ما می خواهیم درس سه را بخوانیم  قبل از آن درس دو را مرور کنیم  و سپس به سراغ درس جدید برویم.

صمیمی فضای مجازی را فرصت بسیار مناسبی برای  آموزش دانست و گفت:  فضای مجازی این فضا را برای ما فراهم کرده است که معلمین به صورت مجازی به تدریس داشته باشند البته باید از معلمان نیز  تقدیر و تشکر به عمل آید چه خارج از وظیفه کاری و مسئولیت خود  با ایثار و فداکاری در این شرایط هم تدریس دارند.

 روانشناس تربیتی در ادامه  استفاده از تدریس های شبکه های تلویزیونی را  دارای مزیت هایی دانست و اظهار کرد:  استفاده از تدریس شبکه آموزش دارای مزیت هایی از جمله بهره‌مند شدن از تدریس های اساتید مجرب و سطح اول کشور است.

صمیمی در پایان در خصوص دانش آموزان کنکوری و پایه نهم گفت:  دانش آموزان پایه نهم فرصت مناسبی را به دست آورده اند که با فکر و راهنمایی انتخاب رشته عاقلانه و صحیح داشته باشند،  دانش آموزان کنکوری نیز شرایط موجود می‌توانند دروس سال های گذشته خود را مرور و یادآوری کنند،  البته نکته مهم آن است که  زمان در گذر است و باید از این شرایط استفاده مفید را ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار شهرستان شهرضا با گرامیداشت هفته سلامت و تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان بر اجرای مفاهیم سلامت بر پایه شعار سال (سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت) تاکید کرد.


سید امیر جعفری با اشاره به نقش سلامتی در ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان افزود: نقش آفرینی و همراهی مردم به خصوص دانش آموزان در داشتن جامعه سالم و اجرایی نمودن مفاهیم خودمراقبتی بسیار مهم است.


در این مراسم از سفیران سلامت نمونه و دانش آموزان برتر در حوزه‌های مختلف علمی با اهدای جایزه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا