Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه گاردین انگلیس گزارش کرد، جنگ پنج ساله این کشور علیه داعش به شکلی بی سر و صدا پایان یافته و آمارهای رسمی نشان داده‌اند که از ماه سپتامبر تا کنون جنگنده‌های این کشور در هیچ بمبارانی علیه مواضع این گروه تروریستی شرکت نداشته‌اند هر چند که وزارت دفاع دولت لندن مدعی است در کلیت این کمپین هوایی تنها یک غیرنظامی کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، داده‌ها نشان می‌دهند که در یک بازه زمانی طولانی‌تر از جنگ جهانی اول، جت‌های نیروی هوایی انگلیس یا پهپادهای ریپر این کشور در سوریه و عراق ۴۲۱۵ بمب و موشک ریخته‌اند. در عین حال اختلافی فاحش میان برآوردهای آمریکا و انگلیس در خصوص تعداد تلفات غیرنظامیان در کمپین هوایی بروز پیدا کرده است.
ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا برآورد می‌کند که تمامی حملات هوایی باعث ۱۳۷۰ مورد تلفات غیرنظامی شد اما در عین حال تحلیل‌های جدید یک سازمان غیردولتی به نام Airwars در خصوص وقوع "حملات هوایی مشکل‌دار" که در آنها غیرنظامیان کشته شده باشند نشان داده سه مورد از این تلفات درباره نیروهای متعلق به نیروی هوایی انگلیس رخ داده است.
در عین حال بر اساس شواهد گزارش‌های محلی، ۱۵ غیرنظامی در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در اثر حملات نیروی هوایی انگلیس کشته شده‌اند. در بدترین مورد از این حملات در اوت ۲۰۱۷، ۱۲ غیرنظامی در نتیجه انفجاری در ساختمان محل حضور شبه نظامیان داعش در شهر رقه سوریه کشته شده‌اند.
کریس وودز، مدیر Airwars اظهار کرد، انگلیس "یکی از چند همپیمان اروپایی کلیدی آمریکا در جنگ علیه به اصطلاح گروه داعش است که به صورت مداوم آسیب به غیرنظامیان در اثر اقداماتشان را انکار می کنند و فرانسه  و بلژیک نیز از جمله دیگر کشورهایی هستند که از اذعان به مرگ غیرنظامیان در اثر حملاتشان خودداری می کنند".

سازمان Airwars همچنین آمار واقعی تلفات غیرنظامیان را خیلی بالاتر و بین ۸۲۶۹ تا ۱۳۱۷۶ تن می‌داند چون قوای ائتلاف نتوانسته‌اند در این خصوص یک ارزیابی مناسب میدانی داشته باشند.
نیروی هوایی انگلیس به صورت میانگین در یک دوره پنج ساله بیش از دو حمله هوایی در روز در قالب ۸۴۰۰ ماموریت انجام داده است و گمان برده می‌شود که اغلب با مهمات سنگین بالای ۲۰۰ کیلوگرم مرگ ۲۹۶۴ شبه نظامی داعشی را رقم زده است. هزینه این موشک ها و بمب‌ها ۳۱۲ میلیون پوند برآورد شده است.
کریس کول، مدیر سازمان Drone Wars  که به جمع آوری داده در خصوص عملیات‌های نیروی هوایی انگلیس می‌پردازد وزارت دفاع این کشور را به "پنهانکاری و ابهام نشان دادن و طبق آنچه که افشاگری‌ها نشان داده‌اند نوعی انکار داخلی سیستماتیک به نحوی که انگار پذیرفتن وقوع تلفات غیرنظامیان برایش غیرممکن مینماید" متهم می کند.
انگلیس مدعی است که برای اثبات وقوع تلفات غیرنظامیان در حملاتش باید "شواهد محکم" وجود داشته باشند اما ائتلاف تحت رهبری آمریکا از یک رویکرد "توازن ایجاد کردن میان احتمالات" استفاده می کند. یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت: وزارت دفاع تمامی شواهد موجود برای ما را شامل ارزیابی جامع همه داده های موجود ماموریت‌ها بررسی می‌کند و تا کنون چیزی که حاکی از وقوع تلفات غیرنظامیان باشد ندیده است.
جاستین برونک، یک تحلیلگر نیروهای هوایی در اندیشکده "راسی" گفت، هر چند که جنگ علیه داعش در خصوص هدف شکست دادن به اصطلاح خلافت داعش موفق بوده اما اینکه تنها وقوع یک مورد از کشته شدن غیرنظامیان اذعان کنیم این افسانه که جنگ میتواند پاک باشد را تشویق میکند.
بمبارانها در ژانویه ۲۰۱۶ زمانی که خلبان‌های نیروی هوایی انگلیس روزی هفت بمب استفاده می کردند تا از گسترش داعش در عراق جلوگیری کنند به اوج خود رسیدند و در طول ۲۰۱۸ به میزان دو یا سه تا در روز ادامه یافتند و این وضع تا زمان شکست آخرین موضع این گروه تروریستی در باغوز در ماه مارس گذشته ادامه یافت. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که حملات هوایی انگلیس علیه داعش با مرگ ابوبکر البغدادی در ماه اکتبر در حمله نیروهای آمریکا در عراق متوقف شدند.
آخرین ماموریت در ۲۵ سپتامبر صورت گرفت. در این ماموریت جنگنده‌های تایفون با به پرواز در آمدن از پایگاه آکروتیری در قبرس دو ساختمان خالی که محل حضور گروهی از شبه نظامیان داعشی بودند بمباران کردند؛ شبه نظامیانی که وارد درگیری با نیروهای امنیتی عراق در شمال این کشور شده بودند.
شش ماه بعد از آن این رقم به صفر رسید و وزارت دفاع انگلیس هم اکنون اذعان می‌کند به این که این کمپین هوایی پایان یافته به نظر می‌رسد.
یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت: نیروی هوایی انگلیس همچنان به ارائه قابلیت‌هایی شامل اطلاعات، شناسایی و تجسس می‌پردازد و در عین حال همچنان قوای هوایی و تهاجمی خود را هم موجود دارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس نیروی هوایی انگلیس تلفات غیرنظامیان تلفات غیرنظامی وزارت دفاع عین حال علیه داعش کشته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۹۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای با مجید قناد عمو قناد