Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@14:57:24 GMT

خبر ۲۰، سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۰۴۹۷۸

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات برخی از زندانیان، موفقیت یک داروی نوترکیب در درمان ضایعه ریوی ناشی از کرونا و اجرای طرح پایش و غربالگری کووید ۱۹ در مبادی خروجی ۱۳ استان‌، از مهمترین خبرهای این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این بخش به خبر‌های زیر پرداخته است:

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه رئیس قوه قضاییه که به مناسبت اعیاد رجبیه، عید باستانی نوروز و بویژه مبعث پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و با توجه به ضرورت کاهش جمعیت زندانیان، شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی را که محکومیت آن‌ها تا تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ قطعیت یافته باشد، به تفصیل ارائه و درخواست تصویب آن را مطرح کرده بود، موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخورد قوه قضائیه با محتکران اقلام بهداشتی

برخورد قوه قضائیه با محتکران اقلام بهداشتی بدون گذشت و قاطعانه است. آقای اسماعیلی در نشست خبری گفت: بیش از ۶۰ متهم احتکار اقلام بهداشتی فقط در تهران دستگیر و روانه زندان شدند.

آقای اسماعیلی اضافه کرد: برای برخورد با دروغ پردازان و شایعه سازان در رابطه با ویروس کرونا هم شعب ویژه‌ای تشکیل شده است.

طرح پایش و غربالگری کووید ۱۹ در مبادی خروجی ۱۳ استان کلید خورد

سرپرست جمعیت هلال‌احمر گفت: در اجرای این طرح، نیرو‌های هلال احمر با بهره گیری از ۵۰۰ تیم ۴ نفره با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار پلیس، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری در مبادی خروجی غربالگری و تب سنجی انجام میدن .. با اجرای این طرح از خروج و ادامه تردد موارد مشکوک به کرونا جلوگیری میشه.


بهره برداری از دو قطعه پایانی آزادراه همت ـ کرج

با بهره برداری از دو قطعه پایانی آزادراه همت ـ کرج این آزاد راه بالاخره پس از ۱۰ سال به کرج رسید.

قطعه ۲ این آزادراه از گرمدره تا شهرک جهان نما، به طول ۵.۱ کیلومتر و قطعه ۳ از شهرک جهان نما تا جاده چالوس به طول ۴ و نیم کیلومتره. صرفه جویی سالانه بیش از ۳۷ میلیارد تومن در مصرف سوخت از جمله مزایای این طرحه که قراره سال آینده به بزرگراه شمال کرج هم متصل بشه.

رئیس جمهور در این مراسم با قدردانی از زحمات بی دریغ کادر درمانی گفت: با همبستگی مون این روز‌های سخت رو هم می‌گذرونیم.

بارش برف و باران در آخرین روز‌های زمستان

سازمان هواشناسی اعلام کرده از فردا با ورود سامانه جدید، بارش‌ها در نیمه غربی و شمالی کشور شدت می‌گیره.

در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و تگرگ پیش بینی شده. سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش‌های رگباری، درباره احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در این استان‌ها هشدار داده.

امروز هم آسمان استان‌های شمال شرق و بخش‌هایی از غرب کشور بارونی بود. بارش باران و تگرگ در برخی از شهر‌های زنجان با آبگرفتگی معابر همراه شد.

مقاومت عده‌ای در مقابل محدود شدن موقت دسترسی به آستان‌های مقدس

در ساعت‌های گذشته، مقاومت عده‌ای درمقابل محدود شدن موقت دسترسی به آستان‌های مقدس در مشهد و قم، در فضای مجازی، بحث‌های زیادی راه انداخته.

این موضوع و چند موضوع دیگه در بسته فضای مجازی امشب.
*
گفتگوی تلفنی روحانی با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان و قم

رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان و قم ضمن اطلاع از آخرین وضعیت شیوع کرونا، روند درمان بیماران رو در این دو استان پیگیری کرد.   آقای روحانی گفت: وزارت صنعت و بانک مرکزی مکلف شده اند همه نیاز‌های مقابله با کرونا را حتی در روز‌های تعطیل سال جدید براورده کنند.

درخواست رئیس مجلس از استانداران
رئیس مجلس با استانداران مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، خوزستان و همچنین مسئولان مجمع خیرین استان قم، درباره اقدامات صورت گرفته در مبارزه با کرونا تلفنی گفتگو کرد.

آقای لاریجانی از استانداران خواست مردم را به ماندن در خانه برای قطع چرخه انتقال این ویروس تشویق کنند.

آقای لاریجانی در گفتگوی تلفنی با فرمانده ناجا هم مدیریت کاهش سفر و جلب همکاری مردم برای تردد حداقلی رو خواستار شد.

واریز اولین بسته حمایتی دولت، امشب

اولین بسته حمایتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومنی تا ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار ۳ میلیون نفر کم بضاعت آسیب دیده از شیوع کرونا واریز می‌شه.

آزمایش کرونای ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور مثبت شد

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ظهر امروز آزمایش کرونای ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور مثبت بوده. از این تعداد مبتلا، ۵۳۸۹ نفر با تلاش کادر درمانی بهبود یافتن. ۹۸۸ نفر هم متاسفانه جان باختن.

موفقیت یک داروی نوترکیب در درمان ضایعه ریوی ناشی از کرونا

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا خبر داد با یک ترکیب دارویی داخلی، برای درمان ضایعه ریوی بیماران کرونایی موفقیت خوبی به دست اومده.

نخستین محموله اقلام بهداشتی از چین وارد کشور شد

نخستین محموله تجاری خریداری شده از چین شامل ماسک، تب سنج و گان پزشکی از فرودگاه امام خمینی وارد کشور شد.

این محموله شامل ۲۰ میلیون ماسک ۳ لایه،۳ میلیون ماسک ان ۹۵ و ۱۰ هزار تب سنج و ۲ میلیون گان محافظ پزشکیه.


روسیه لغو سریع تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ایران را خواستار شد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا، هدفمند در مبارزه ایران با کرونا مانع تراشی می‌کنه. معاون وزیر خارجه روسیه هم تاکید کرد: کمک مسکو به ایران برای مقابله با کرونا ادامه خواهد یافت.

چین با تأکید بر بهره‌مندی ایران از تسهیلات جهانی برای مبارزه با کرونا، لغو تحریم‌های غیرقانونی ایران رو خواستار شد.

نخست وزیر پاکستان هم لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا ضد ایران رو ضروری دانست و گفت: وقت آن رسیده که تحریم‌ها علیه ایران تموم بشه.

پُرشدن جای پای بی توجهی به توصیه‌های کرونایی، در کوچه پس کوچه‌های بازار

*
امضای شش قرارداد سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی و زیربنایی

این قرارداد‌ها به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و ذینفعان امضا شد.

در این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس از طرح‌های ریلی در حوزه فنی و زیربنایی و ۳۲۲ ناوگان جدید بهره برداری شد.

استاندار پیشین نجف مامور تشکیل کابینه عراق شد

رئیس جمهور عراق رسما «عدنان الزرفی» رو مامور کرده تا در یک ماه کابینه رو به مجلس معرفی کنه.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبر20 تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایام دهه کرامت اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در نشست خبری امروز سه شنبه 11 اردیبهشت گفت: امسال با توجه به اهتمام دستگاه‌ها و متولیان امر و اعضای ستاد، در جلسات هماهنگی و برنامه ریزی‌های جشن‌های دهه کرامت اقدامات خوبی انجام شده است و در نشست امروز هم شعار‌های محوری ۱۱ گانه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد.

وی با بیان اینکه شعار‌های محوری این دهه در قالب ۱۱ شعار محوری در نظر گرفته شده است، افزود: به همین منظور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به نام بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب مزین شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: شنبه ۲۲ اردیبهشت به شعار زیست عفیفانه به رسم بانوی باکرامت و مهربانی، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع) خاستگاه انقلاب اسلامی؛ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی؛ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی؛ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت حضرت شاهچراغ (ع)، امین ولایت، عزیز برادر انتخاب شده است.

حجت الاسلام خداداده؛ پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت مساجد تراز اسلامی، خاستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی؛ جمعه۲۸ اردیبهشت مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه ساز ظهور منجی بشریت؛ شنبه ۲۹ اردیبهشت ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و دوشنبه ۳۱ اردیبهشت عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی را دیگر شعار‌های محوری این دهه اعلام کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت همچنین با اشاره به جزئیات جشن‌های دهه کرامت گفت: جشن زیرسایه خورشید در اغلب استان‌ها و برخی کشور‌ها برگزار می‌شود و امسال برای هفدهمین سال در روستا‌ها و شهر‌های کوچک و بزرگ هم برپا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • تجلیل ۲۳۰ میلیاردی از مدال‌آوران ورزش با حضور رئیسی
  • سه‌شنبه؛ تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران