Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: هشدارها درباره ضرورت کاهش تردد در تجمعات عمومی به حد کافی داده شده و بی‌انصافی است که عده‌ای به خاطر دلخوشی خود، سلامت عمومی جامعه و خدمتگزاران بخش‌های مختلف درمانی، آتش‌نشانی و شهرداری و دیگر حوزه‌ها را به مخاطره بیاندازند.

ایرج شهین باهر در جمع آتش‌نشانان تبریزی در این خصوص اظهار کرد: از شهروندانی که واقعا توجهی به موضوع کرونا ندارند و هیچ کمکی در قطع زنجیره انتقال این بیماری انجام نداده و با حضور در تجمعات جان دیگرافراد را به مخاطره می‌اندازند، گلایه دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انصاف نیست که با بی توجهی و بیخیالی یک عده، جان خدمتگزارانی چون کادر درمانی، آتش نشان‌ها و تمام افرادی که در سنگر جنگ بهداشتی علیه کرونا پای کار هستند، به خطرافتاده و خانواده‌هایشان نیز در معرض بیماری باشند.

وی با اشاره به ضرورت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: زنجیره انتقال این بیماری تنها با 14 روز حضور در خانه ماندن قطع می‌شود، از این رو از شهروندان عزیز خواهشمندم که در خانه بمانند و از تجمعات در خیابان و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند تا به امید خدا هر چه سریع‌تر این بیماری ریشه‌کن شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین گفت: ۴۰۰۰ خانوار در استان قزوین برای آمادگی مواجهه در برابر مخاطرات طبیعی طی هفته سلامت، ارزیابی شدند.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه هفته سلامت بهانه‌ای برای تشدید در ارائه خدمات نظام سلامت و ترویج فرهنگ مراقبت و سلامت در خانوارها است، اظهار کرد: به همین مناسبت ۴۰۰۰ خانوار در استان قزوین برای آمادگی مواجهه در برابر مخاطرات طبیعی طی هفته سلامت ارزیابی شدند.

وی افزود: با همت بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان حوزه بهداشت طی ۱۰ روز اول اردیبهشت ماه موفق به ارزیابی ۴ هزار نفر از خانوارهای شریف استان قزوین در خصوص میزان آمادگی در مواجهه با مخاطرات و بلایا شده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین خاطرنشان کرد: در طی این ارزیابی‌ها برای خانوارهایی که نیاز به آموزش دارند، در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت جلسات آموزشی برگزار شده و به صورت فردی و یا گروهی نحوه مدیریت خطر بلایا و حوادث آموزش داده شده است.

دیده‌بان تصریح کرد: طی این مدت تعداد ۳ هزار و ۵۱۹ خانوار استان قزوین در زمینه مواجهه با مخاطرات، زلزله و سیل در مراکز بهداشت آموزش داده شده‌اند و این برنامه همچنان در سرفصل برنامه‌های مراکز بهداشت استان قرار داشته و ارزیابی و آموزش خانوار در این زمینه طی سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در قزوین

وی از آغاز پویش سلامت دهان و دندان با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی در استان قزوین از امروز تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پویش سلامت دهان و دندان از امروز هفدهم اردیبهشت با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی با شعار «دهان دریچه سلامت» در استان قزوین آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: بیماری‌های دهان و دندان افراد را در طول زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد، خوشبختانه بیشتر بیماری‌های دهان و دندان تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند و در مراحل اولیه درمان می‌شوند.

دیده‌بان ادامه داد: شایع‌ترین بیماری‌های دهان و دندان، پوسیدگی دندان، بیماری‌های شدید لثه، بی‌دندانی و سرطان دهان است. در طول دوره زندگی سلامت دهان بر سلامت عمومی افراد اثرگذار است و تأثیر مهمی بر کیفیت زندگی افراد دارد بدین صورت که می‌تواند در تغذیه، عملکرد روزانه، تعاملات اجتماعی و اعتماد به نفس افراد تأثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه دندان‌پزشکان و مراقبان سلامت ممکن است اولین کسانی باشند که در معاینه افراد متوجه علائم بسیاری از بیماری‌ها شوند، گفت: آحاد جامعه در صورت وجود مشاهده هرگونه علائم و مشکلات دندانی به مراکز خدمات جامع سلامت دارای واحد دندانپزشکی مراجعه کنند.

کد خبر 751112

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند