Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ویروس کرونا در اروپا همچنان می تازد و بر شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری در قاره سبز افزوده می شود به طوری که بسیاری از کشورها نسبت به ادامه آن هشدار دادند. تاریخ انتشار: 10:19 - 28 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۷۰۷۹ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ وضعیت شیوع «کرونا» در جهان با افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن در ساعات گذشته بحرانی‌تر شده و اروپا و آمریکا همچنان مرکز اصلی تاخت و تاز این ویروس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس جدیدترین آمارها، تاکنون ۱۹۸۵۱۳ نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که ۷۹۸۸ نفر جان خود را از دست داده و ۸۲۷۶۳ نفر بهبود یافته اند.   شرایط بیماری ۱۰۱۳۴۷ نفر از مبتلایان به این بیماری یعنی ۹۴ درصد آنان ملایم بوده و تنها ۶ درصد معادل ۶۴۱۵ نفر در شرایط بحرانی قرار دارند.
۱۰ کشور بحران زده در اروپا عبارتند از:
«ایتالیا»، با ۳۱۵۰۶ مبتلا و ۲۵۰۳ مورد مرگ، «اسپانیا»، با ۱۱۸۲۶ مبتلا و ۵۳۳ مورد مرگ، «آلمان» با ۹۳۶۷ مبتلا و ۲۶ مورد مرگ، «فرانسه» با ۷۷۳۰ مبتلا و ۱۷۵ مورد مرگ، «سوئیس» با ۲۷۴۲ مبتلا و ۲۷ مورد مرگ، «انگلیس» با ۱۹۵۰ مبتلا و ۷۱ مورد مرگ، «هلند» ۱۷۰۵ مبتلا و ۴۳ مورد مرگ، «نروژ» با ۱۴۷۱ مبتلا و ۳ مورد مرگ، «اتریش» با ۱۳۳۲ مبتلا و ۴ مورد مرگ و «بلژیک» با ۱۲۴۳ مبتلا و ۱۰ مورد مرگ.
با ورود «مونته نگرو» به جمع کشور‌هایی که موارد از ابتلا به کرونا را ثبت کرده اند، اکنون همه کشور‌های اروپایی با این بحران مواجه هستند.
خبر‌ها از اروپا در مورد کرونا

- آخرین کشور اروپایی نیز به بحران کرونا فرو افتاد: «داسکو مارکویچ»، نخست وزیر مونته نگرو امروز چهارشنبه، از ثبت ۲ مورد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.   بر این اساس دیگر هیچ کشور اروپایی از تاخت و تاز کرونا در امان نمانده است.   ثبت این ۲ مورد در مونته نگرو سبب اعمال اقدامات بازدارنده در راستای مقابله با شیوع کرونا در این کشور شد.
- صربستان محدودیت‌های تردد را تشدید کرد: «الکساندر ووچیچ»، نخست وزیر صربستان از محدودیت تردد همگانی به جز افراد خاص از ۵ صبح تا ۲۰ شب از امروز خبر داده و گفت: «ارتش کنترل تمامی مرز‌های کشور و بیمارستان را در اختیار خواهد گرفت؛ ضمن این که حضور افراد دارای سن بالاتر از ۶۵ سال در خیابان‌ها نیز ممنوع اعلام می‌شود.»    بیشتر بخوانید:  ایتالیا و اسپانیا در قرنطینه
- مرز‌های اتحادیه اروپا برای ۳۰ روز بسته شد: سران اتحادیه اروپا شب گذشته در مورد بسته شدن مرز‌های خارجی این بلوک سیاسی و اقتصادی به مدت ۳۰ روز برای مقابله با شیوع کرونا به توافق رسیدند.
- اعمال محدودیت جدید وضع شده اتحادیه اروپا در آلمان: «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان از اجرای محدودیت ۳۰ روزه اعلام شده توسط اتحادیه اروپا از سوی «برلین» از امروز خبر داد.
وی همچنین از توافق سران اتحادیه اروپا در کنفرانسی ویدئویی مبنی بر بازگرداندن شهروندان خود از سایر کشور‌ها به صورت هماهنگ خبر داد.
- ثبت نخستین مورد مرگ ناشی از کرونا در ترکیه: «فخرالدین کوجا»، وزیر بهداشت ترکیه روز چهارشنبه از ثبت نخستین مورد مرگ ناشی از کرونا در این کشور خبر داد. ضمن این که با ابتلای ۵۱ نفر دیگر به این بیماری، شمار مبتلایان به این بیماری در ترکیه به رقم ۹۸ نفر رسید.
ترکیه در راستای مقابله با گسترش کرونا اقدام به تعطیل کردن کافه ها، رستوران ها، مراکز ورزشی و تفریحی، نماز‌های جماعت و جمعه و لغو بسیاری از پرواز‌های بین المللی از سراسر دنیا به این کشور کرده است.
- درگیری پلیس با قرنطینه شدگان در قونیه: از سوی دیگر از ترکیه خبر می‌رسد، قرنطینه شدگان در استان قونیه با پلیس درگیر شدند. اما در نهایت پلیس موفق به بازگرداندن آن‌ها به محل قرنطینه شد.
- ثبت ۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در نیوزیلند
- جمهوری چک به ۷۰۰ هزار ماسک نیاز دارد: وزیر کشور «جمهوری چک» نیاز این کشور به ماسک برای مقابله با کرونا را ۷۰۰ هزار قطعه ارزیابی کرد.
- هشدار در مورد کمبود تجهیزات پزشکی در انگلیس: یک مقام انگلیس امروز هشدار داد: «تاخیر در تولید تجهیزات پزشکی، توانایی‌ها را برای مقابله با کرونا کاهش می‌دهد.»
- از انگلیس همچنین خبر می‌رسد دادگاه‌های این کشور، پرونده‌ هایی را که رسیدگی به آن‌ها بیش از ۳ روز طول بکشد، به دلیل نگرانی از شیوع کرونا برگزار نمی‌کنند.
- نخست وزیر ایتالیا از وقوع سونامی اقتصادی و اجتماعی در قاره سبز خبر داد: «جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد ویروس کرونا در اروپا به سونامی اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای منجر شده است.
- درخواست نخست وزیر ایرلند از سالمندان: «لئو وارادکار»، نخست وزیر ایرلند از سالمندان این کشور و نیز افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست تا در خانه بمانند.
- درخواست رئیس جمهور کوزوو از پارلمان این کشور برای اعلام وضعیت اضطراری برای مقابله با کرونا
- بسته شدن مرز‌های هلند به روز بازدیدکنندگان کشور‌های غیر عضو اتحادیه اروپا
- بسته شدن مرز‌های لهستان سبب ایجاد صف‌هایی به طول ۵۰ کیلومتر و افزایش زمان انتظار به بیش از ۱۲ ساعت در مرز انجامید.
- اعلام تعطیلی سراسری در بلژیک از امروز تا ۵ آوریل (۱۷ فروردین ۱۳۹۹) به منظور مهار شیوع کرونا
- آغاز بزرگ‌ترین قرنطینه در فرانسه با قرنطینه ۶۷ میلیون نفر از روز گذشته
- اقدام فنلاند برای امهال وام‌های بانکی و بستن مرز‌های خود
- بسته شدن مرز‌های سوئد به روی بازدیدکنندگان کشور‌های غیر عضو اتحادیه اروپا از ۱۹ مارس (۲۹ اسفند)
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا در اروپا بسته شدن مرز برای مقابله اتحادیه اروپا شیوع کرونا نخست وزیر مورد مرگ کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۰۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویان انگلیسی و فرانسوی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، با گسترش دامنه اعتراضات جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از فلسطین، موج اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی اینک دانشگاه‌های مختلف کشورهای اروپایی را نیز در نوردیده است.

پس از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در ایالت‌های مختلف آمریکا، اکنون دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در سرتاسر کشورهای اروپایی از جمله در فرانسه و انگلیس در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته‌اند.

دانشجویان انگلیسی و فرانسوی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.

دانشگاه کالج لندن (UCL) و دانشگاه وارویک (Warwick) به همراه دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده‌اند

دانشجویان انگلیسی در دو شهر لندن و کاونتری در اعتراض به ارتباط این دانشگاه‌ها با مؤسسات دانشگاهی رژیم اسرائیل تجمع کردند.

در همین ارتباط، دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه با تعطیلی کلاس‌های درس در مقاطع مختلف با تجمع در مقابل دانشکده علوم سیاسی معروف در شهر پاریس در حمایت از فلسطین و اعلام حمایت از خیزش دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی خواستار قطع همکاری دانشگاهی فرانسه با همه مراکز و نهادهای دانشگاهی وابسته به رژیم صهیونیستی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه شدند.

انجمن دانشجویی حمایت از فلسطین در دانشکده علوم سیاسی فرانسه طی بیانیه‌ای خواستار پایان همکاری دانشکده علوم سیاسی پاریس با همه مؤسسات وابسته به اسرائیل شد و همچنین خواستار محکوم کردن آشکار این رژیم در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و پایان دادن به سرکوب تجمعات دانشجویی در حمایت از فلسطین شد.

دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار «اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک» عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سوال بردند.

از سوی دیگر، ژان لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به همراه اعضای این حزب از جنبش دانشجویان حامی فلسطین در مقابل سرکوب دانشجویان از سوی پلیس حمایت کرد.

کد خبر 6089400

دیگر خبرها

  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مکرون: اروپا در حال مردن است