Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سمانه یوسفی مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از کرونا مفید باشد.   او با بیان این موضوع که درشرایط اضطراری مانند شرایط عادی لازم است تعادل و تنوع در مصرف کلیه مواد غذایی رعایت شود، ادامه داد: دریافت کلیه ویتامین‌های مورد نیاز بدن برای افزایش سطح ایمنی و مقابله با کرونا و بهبودی از طریق منابع غذایی آن تامین شود همچنین منابع غذایی حاوی ویتامین‌ها و املاح هیچ گونه ارجحیتی بر یکدیگر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: مصرف دوز‌های بالای ویتامین و مواد معدنی اثر محافظتی ثابت شده‌ای در پیشگیری از بیماری‌های عفونی ندارد.

یوسفی توصیه‌های تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و کرونا را به شرح زیر اعلام کرد:

رعایت دو اصل تعادل و تنوع، تعادل یعنی مصرف مقدار کافی و مورد نیاز بدن از مواد غذایی و تنوع یعنی مصرف روزانه تمام گروه‌های غذایی «نان و غلات، سبزی‌ها، میوه ها، شیر و لبنیات، گوشت هاو تخم مرغ، حبوبات و مغزها» در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و کرونا ضروری است.

به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه از مواد غذایی حاوی ویتامین C شامل انواع میوه‌ها وسبزی‌ها از جمله سبزی‌های برگ سبز تیره، انواع سبزی خوردن، کلم‌ها، گوجه فرنگی، جوانه‌های گندم و ماش، انواع مرکبات، کیوی و دیگر میوه‌ها، استفاده نمایید.

نقش مهم ویتامین A و E کاملا شناخته شده است و لازم است از منابع غنی این ویتامین‌ها روزانه استفاده کنیم. منابع ویتامین A شامل انواع میوه‌ها وسبزی‌های زرد و نارنجی مانند هویچ، کدو حلوایی، موز و انواع مرکبات و منابع حیوانی مانند لبنیات و زرده تخم مرغ و منابع ویتامین E شامل روغن‌های مایع، انواع مغز‌ها خصوصا بادام شیرین می‌باشد.

از خوردن غذا‌های چرب و شورمانند تنقلات شور، کنسرو‌ها، سوسیس و کالباس پرهیز کنید. چرا که کارکرد سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند.

مصرف روزانه از منابع غذایی حاوی آهن و روی مانند انواع گوشت‌ها، تخم مرغ، انواع سبزی‌ها، حبوبات، میوه‌های تازه و خشک شده و نان‌های سبوس دار به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

استفاده روزانه از منابع غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B مانند انواع نان وغلات سبوس دار، حبوبات، انواع سبزی‌ها، میوه‌ها و مغز‌ها نقش مهمی در ارتقاء سیستم ایمنی بدن دارند.

ویتامین D هم نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد و منابع غذایی آن عبارتند از لبنیات، زرده تخم مرغ و ماهی‌های پرچرب، مهمترین راه تأمین ویتامین D قرار گرفتن دست‌ها و پا‌ها در معرض آفتاب است که بدن به واسطه نور آفتاب این ویتامین را می‌سازد.

مصرف مقدار مناسب آب و مایعات حداقل ۶ تا ۸ لیوان در طول روز بسیار مهم است. نوشیدن مایعات به اندازه کافی در حفظ عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن لازم است.

انتهای پیام//ا.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ویتامین ها سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی بدن منابع غذایی غذایی حاوی ویتامین ها میوه ها تخم مرغ سبزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746288

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید