Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:58:11 GMT

مرکز انتقال خون رفسنجان به دستگاه آفرزیس مجهز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۴۷۲۳

مرکز انتقال خون رفسنجان به دستگاه آفرزیس مجهز شد

به گزارش ایرنا مهدی محمدحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افتتاح نخستین دستگاه پلاکت آفرزیس طی روز گذته در رفسنجان افزود: امروز اولین واحد پلاکت به روش آفرزیس توسط یکی از اهدا کنندگان مستمر خون در پایگاه انتقال خون رفسنجان انجام شد.

وی با اشاره به تجهیزات‌ ساختار بانک خون اظهار داشت: بازنگری‌ و استقلال بانک خون مراکز انتقال خون‌ یکی از برنامه‌ ها است و مراکز درمانی که در این‌ زمینه مشکل‌ دارند که طی مکاتبه‌ با رئیس دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی می توانند در بحث ساختاری و نقایصی‌ که در تجهیزات‌ بانک خون وجود دارد مطالبه گر باشند و سازماندهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان با اشاره‌ به اینکه این مرکز تأمین‌ خون ‌ و فرآورده‌ های خونی شهرستان‌ های رفسنجان و انار را بر عهده دارد افزود: بر همین‌ اساس نیاز است خون‌ و فرآورده های خونی با کیفیت و استاندارد تهیه و به دست بیماران برسد.

وی ادامه داد: سالانه ۱۴ هزار مراجعه کننده به مرکز انتقال خون‌ رفسنجان داریم که‌ بیش‌ از ۱۱ هزار واحد خون‌ از این افراد گرفته می شود و انواع فراورده‌های‌ خونی شامل انواع فرآورده های گلبول قرمز متراکم، پلاسما، پلاکت و کرایو از آنها تولید و برای درمان بیماران به مراکز درمانی شهرستان و خارج شهرستان ارسال می شود.

محمدحسینی اظهارداشت: رفسنجان در استان کرمان یکی از پایگاه‌ هایی است که قابلیت تهیه و فرآوری انواع فراورده‌ های‌ خونی را دارد لذا مرکز انتقال خون‌ رفسنجان به یک دستگاه آفرزیس مجهز شد که با این امر اولین‌ شهرستانی است که قادر به تولید فرآورده هایی مثل ‌پلاکت‌ آفرزیس را دارد.

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم این فرآورده های نوین مانند پلاکت‌ آفرزیس و فرآورده‌ های کم لوکوسیت‌ را بتوانیم تهیه کنیم.

وی افزود: این فرآورده‌ های نوین‌ برای بیماران اثربخش‌ تر از فرآورده های خونی معمولی است از این پس در کنار اهدای خون کامل اهداکنندگان با استفاده از این دستگاه فرآورده پلاکت تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۲۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان رفسنجان سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان رفسنجان سازمان انتقال خون ایران کرمان رفسنجان سازمان انتقال خون ایران انتقال خون رفسنجان مرکز انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • مصدوم شدن ۳ عابرپیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت در آق قلا