Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@02:25:19 GMT

آیا وسایل گرمایشی ویروس کرونا را از بین می‌برند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۴۹۵۱

آیا وسایل گرمایشی ویروس کرونا را از بین می‌برند؟

بسیاری از کارشناسان بهداشت به‌خصوص سازمان جهانی بهداشت عقیده دارند ویروس کرونا در دمای بالا از بین می‌رود؛ بنابراین توصیه می‌کنند هنگام رسیدن به منزل لباس‌های خود را روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید تا در صورت وجود ویروس از بین برود.


دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است ویروس کرونا سرمادوست بوده و در دما‌های پایین بهتر زنده می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از محققان ادعا می‌کنند این ویروس اگر در دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد برای مدت‌زمان ۲ تا ۹ روز بسته به نوع سطح، باقی بماند از بین می‌رود. بااین‌حال به دلیل جدید بودن این ویروس، یافته‌ها درباره آن هنوز قاطع و جامع نیست و نمی‌توان هر ادعایی را به‌سادگی پذیرفت. حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا از وسایل گرمایشی، مانند سشوار، اتو و بخارشوی می‌توان برای ضدعفونی کردن وسایل خانه استفاده کرد؟


به‌طور مستقیم و صریح در منابع به این موضوع پرداخته نشده است، اما بر اساس پاسخ‌هایی که سازمان جهانی بهداشت به برخی سؤالات داده، استفاده از خشک‌کن‌های برقی در سرویس‌های بهداشتی به‌تن‌هایی برای از بین بردن این ویروس کافی نیست؛ اما استفاده از آن‌ها پس از شستشوی مناسب دست‌ها مانعی ندارد. از سوی دیگر سازمان طب ملی انگلستان توصیه کرده برای ضدعفونی از محلول‌های الکلی استفاده شود و هیچ روش ضدعفونی دیگری را علمی نمی‌داند. همچنین توصیه شده است که از گرم‌ترین درجه‌ی آب برای شستشوی لباس‌ها، ملحفه و پتو استفاده شود.


با توجه به شواهد موجود، ادعایی بر مؤثر بودن وسایلی، چون سشوار، اتو و بخارشوی جهت ضدعفونی کردن وجود ندارد؛ لذا توصیه می‌شود از روش‌های مطمئن‌تری، همچون استفاده از محلول‌های ضدعفونی مناسب و رعایت بهداشت فردی نظیر شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی جهت پیشگیری از انتقال این بیماری بهره برد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ میر حافظ حسینی که از سال ۱۳۹۲ تا کنون به دانش آموزان نابینا آموزش می‌دهد با برجسته سازی وسایل آموزشی ازجمله وسایل ریاضی و جغرافیا و علوم زمینه آموزش ساده را برای دانش آموزان نابینا فراهم کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این معلم پرتلاش در جشنواره جایزه معلم بهمن سال ۱۴۰۲ در تهران برگزیده شد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد