Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@22:38:09 GMT

هشدار مهم ۵ وزیر سابق بهداشت به رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۶۳۶۰

هشدار مهم ۵ وزیر سابق بهداشت به رئیس جمهور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پنج وزیر بهداشت پیشین و هفده اسـتاد پزشکی کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره به شیوع ویروس جدید کرونا عامل بیماری کووید-۱۹  با اشاره به شمار بالای موارد بیماری و تلفات ناشی از آن نوشتند: «در صورت عدم  کنترل بیماری و چاره­‌جویی مؤثر، افزایش تلفات و خسارات قطعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این وزیران و استادان در نامه خود تاکید کردند مطمئن‌ترین راه کنترل و پیشگیری بیماری «قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه­‌ی آن محدود کردن ترددها و مسافرت­‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است» و هشدار دادند «در صورت استمرار شرایط فعلی زندگی مردم و تداوم رفت و آمدهای غیر ضروری» اوضاع وخیم‌تر خواهد شد.

پیشنهاد این کارشناسان این است که «با فوریت از همین امروز حداقل به مدت ۱۵ روز کلیه‌ دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­هم با رعایت کامل و سخت­گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­‌های غیرضروری شهری و بین­‌شهری گرفته شود.»

این گروه پزشکان در انتهای نامه هشدار دادند: « اگر دیر تصمیم گرفته شود، خسارات جبران­‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت و منجر به مرگ تعداد بیشتری از هم­وطنان خواهد شد.»

دکتر علیرضا مرندی، دکتر مسعود پزشکیان، دکتر طریقت منفرد، دکتر مرضیه وحید دستجردی و دکتر کامران باقری لنکرانی پنج وزیر بهداشت پیشین از جمله امضا کنندکان این نامه هستند

کد خبر 494057 برچسب‌ها كرونا در ايران حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرز‌ها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیاز‌های هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آن‌ها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از این‌ها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد