Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه های عراقی، یک مقام ارشد نظامی ائتلاف بین المللی روز پنجشنبه در گفت و گو با رویترز اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به سبب انتشار ویروس کرونا در عراق عملیات آموزش نیروهای نظامی این کشور را متوقف کرده است.

در همین حال عملیات مشترک عراق یکشنبه گذشته اعلام کرد که در پی حمله هوایی بامداد جمعه به مواضع نیروهای نظامی این کشور همکاری خود با ارتش آمریکا و ائتلاف بین المللی را به حالت تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگنده های آمریکایی بامداد جمعه گذشته به پایگاه های نظامی «الحشد الشعبی»، نیروهای ارتش و پلیس عراق حمله کردند که در اثر آن شماری کشته یا زخمی شدند.

همچنین کمیته رسانه ای امنیت عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور پس از خروج ائتلاف بین المللی، کنترل و اداره یک پایگاه نظامی در استان الانبار را به دست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ناس نیوز، در بیانیه کوتاه کمیته رسانه ای امنیت عراق بدون اشاره به نام این پایگاه آمده است که امروز نیروهای امنیتی عراق پس از عقب نشینی ائتلاف بین المللی، مدیریت و اداره این پایگاه را در الانبار با تمام تجهیزات نظامی موجود در اختیار گرفتند.

برخی منابع خبر دادند که امروز نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکایی از پایگاه «الفوسفات» در شهر القائم استان الانبار خارج شدند و آن را به ارتش عراق تحویل دادند.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از سال ۲۰۱۴ میلادی با هدف آنچه جنگ با داعش اعلام شده در عراق حضور دارد.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی پروندهٔ خبری حمله جنگنده های آمریکایی به پایگاه الحشد الشعبی عراق - ۲۲ اسفند ۹۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی آمریکا عراق عراق آمریکا عراق عراق عراق عراق عراق آمریکا عراق گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی ائتلاف بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه