Web Analytics Made Easy - Statcounter

مفتی محی الدینوف روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به این پرسش که در شرایط کنونی که ایران همانند بسیاری از کشورها هدف بیماری کرونا قرار گرفته است چه توصیه ای برای مردم ایران دارید، اظهار داشت: مردم ایران خداجو و بسیاری پایبند به شریعت اسلام هستند.

وی اضافه کرد: دین اسلام بر نظافت فردی تاکید فراوان دارد و اجرای احکام و اصول شرعی از قبیل وضو گرفتن و غسل و بموقع حمام رفتن به پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محی الدینوف توصیه کرد که آن دسته از مردم ایران که در خانه ها می مانند بهتر است زمان بیشتری را صرف خواندن قرآن و دعا صرف کنند و این گونه رفتار باعث نزدیکی هرچه بیشتر مردم به خدا می شود. 

این مقام اسلامی روسیه گفت: ما در روسیه نیز توصیه می کنیم که مردم در خانه ها بیشتر به فکر کردن به خدا و آشنا شدن با وی از طریق خواندن قرآن و کتاب های دعا و مذهبی بپردازند.

محی الدینوف به رسانه ها و مراکز فرهنگی ایران نیز توصیه کرد تا در این شرایط دشوار برای کشور خود بیشتر به اطلاع رسانی مناسب برای مردم پرداخته و بویژه موسسات فرهنگی می توانند در فضای مجازی برای مردم با ارائه کتاب های مختلف خدمت کنند و سازمان های اسلامی نیز از این فرصت برای آشنا کردن بیشتر مردم با خدا تلاش کنند.

وی گفت: اطمینان دارم دانشمندان ایرانی می توانند در حل مساله بیماری کرونا سهم داشته باشند و پیشرفت در این عرصه می تواند جایگاه و موقعیت علمی ایران را در عرصه بین المللی ارتقاء بخشد.

معاون شورای مفتیان روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران و روسیه در عرصه علمی و نیز حوزه های انسانی و فرهنگی همکاریهای بیشتری داشته باشند و بیماری کرونا نتواند به روابط انسانی بین دو کشور با توجه به توقف سفر شهروندان عادی دو کشور لطمه بزند.

برچسب‌ها ویروس کرونا روسیه پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روسیه روسیه روسیه روسیه روسیه ویروس کرونا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هم اندیشی که با حضور نخبگان هنری کشور و مسئولین دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان از جمله برپا شد، با ابراز قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه اساتید حاضر در جلسه در مسیر تعالی هنر ایرانی در جهان، به تبیین فعالیت‌ها و مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ادوار مختلف و دوره جدید این شورا پرداخت.

استاد خسروپناه با تأکید بر اهتمام و آمادگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نهادینه کردن شیوه نامه نظام استاد شاگردی خاطر نشان کرد: طرح شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی و به همت دانشگاه استاد فرشچیان انجام شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شد. رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان هنری کشور اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر این اساس در صدد هستیم تا با همت دانشگاه استاد فرشچیان، مرکز آفرینش هنرهای قرآنی و موزه رویداد هنری را عملیاتی کنیم.

وی خطاب به مطالبات و دغدغه‌های هنرمندان برجسته تصریح کرد: درخواست‌ها و پیشنهادهای خود در راستای اعتلای جایگاه هنر در کشور را از طریق دانشگاه استاد فرشچیان به دبیرخانه شورا انتقال دهید تا بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم انجام شود.

دکتر یارزاده دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان نیز در ادامه جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در تصویب و استقرار شیوه نامه نظام استاد شاگردی در کشور خواستار حمایت بیشتر از شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی و اجرایی شدن این مهم شد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی، به‌کارگیری ظرفیت‌های هنر با مرکزیت دانشگاه هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان، گام مؤثری در جهت جهش تولید با مشارکت‌های مردمی است. همچنین؛ گسترش دانایی‌محور فضای آموزشی هنرهای اصیل با نگاه تقویت اقتصاد هنر، راهکار بسیار مهمی در جهت توسعه صادرات آثار هنری و هنرمندان، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و تحقق سیاست‌های دانش‌بنیان کشور خواهد بود.

دکتر یارزاده گفت: براین اساس، نهادینه کردن شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی و معرفی تخصصی سفیران هنری دانشگاه استاد فرشچیان به جهان، گام مهمی در تعالی هنر ایرانی و تحقق وظایف و سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه است.

گفتنی است در این دیدار استاد دکتر صفر سامی برترین خاتم کار جهان، استاد دکتر سید محمد هادی ابوالقاسمی نگارگر برجسته بین‌المللی، دکتر ابوالفضل زابح استاد کتابت، نسخه‌شناسی هنرهای ایرانی، دکتر محمد سجاد یارزاده رئیس دانشگاه استاد فرشچیان، دکتر مهدی خانکه پژوهشگر حکمت هنرهای اسلامی و مجید طلیمی کارشناس عالی روابط عمومی و رسانه حضور داشتند.

کد خبر 6097900

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند