Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@05:43:00 GMT

روسیه: آغاز آزمایش واکسن کرونا بر روی حیوانات

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۳۴۵۱

روسیه: آغاز آزمایش واکسن کرونا بر روی حیوانات

سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه که مسئول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روسیه است، اعلام کرد که آزمایش واکسن کرونا بر روی حیوانات را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا؛ سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (روس پاترب نادزور) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که در مرکز تحقیقاتی «وکتور» وابسته به این سازمان در فشرده ترین زمان نمونه های واکسن ساخته شده و این واکسن ها در شش زمینه تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه آمده است: پژوهشگران موفق شدند واکسن هایی را بر اساس ویروس های گروه سرماخوردگی ، سرخک، استوماتیت و نیز با بکارگیری فناوریهای واکسن مصنوعی شامل واکسن ام.ار.ان.کا، واکسن های پپتیدی و واکسن های انفرادی بسازند.

سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه می گوید: در تهیه واکسن جدید با استفاده از فناوریهای بیولوژیکی نیاز به آزمایش آن بر روی حیوانات آزمایشگاه حساس وجود دارد که اکثرا برای این منظور از موش های آزمایشگاهی استفاده می شود.

«این مرحله الزامی است زیرا نیاز به اطمینان یافتن به غیرمضر بودن و کارایی واکسن جدید وجود دارد و متاسفانه تحقیقات بر روی سلول های دانه های گیاهان نمی تواند به همه سوال ها پاسخ دهد زیرا اندام های زنده دارای ساختار پیچیده تر هستند.»

در پایان بیانیه گفته شده است: در جریان تحقیقات بهترین و بی خطرترین نمونه واکسن برای کرونا انتخاب خواهد شد بطوری که بتواند ایمنی سلولی و عمومی بدن را تامین کند. دانشمندان امیدوترند که واکسن جدید کرونا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ آماده برای استفاده شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0031E3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واکسن کرونا بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوزن سفید

قضیه از این قرار بود که انسان‌ها به قصد گسترش مناطق شهرنشینی اقدام به قطع درختان جنگل کرده بودند. به پیشنهاد گورکن رهبری حیوانات را روباه قرمز عهده دار شد که از همه باهوش‌تر بود.

مسئولیت هدایت گروه به قورباغه محول شد چرا که به پیشنهاد او، حیوانات قصد داشتند، جنگل را به قصد رسیدن به یک زیستگاه طبیعی محافظت شده به نام «گوزن سفید» ترک کنند.

در فصل اول کارتون، حیوانات در تلاش برای رسیدن به پارک گوزن سفید بودند.

در فصل دوم، وقایع دشمنی بین حیوانات و روباه آبی به نام صورت‌زخمی، همسر و توله شان روایت می‌شد و در فصل سوم، شاهد حملۀ موش‌ها به پارک گوزن سفید و تلاش حیوانات در مبارزه با آن‌ها بودیم. 

گوزن سفید، (با عنوان انگلیسی: The Animals of Farthing Wood) به معنای حیوانات جنگل فارتینگ، یک مجموعهٔ کارتونی بریتانیایی بود که به سفارش اتحادیهٔ پخش برنامه‌های اروپایی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ تولید شد.

این اثر بر اساس مجموعه کتاب‌هایی از نویسندهٔ انگلیسی «کالین دن» به کارگردانی «فیلیپ لکلرک» و «الفین لوید جونز» ساخته شده است.

جهت مشاهده اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • لاشخورهای مست را ببینید
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • گوزن سفید
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان