Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:02:36 GMT

سازمان جهانی بهداشت: روی ۲۰ واکسن کرونا کار می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۴۸۸۷

سازمان جهانی بهداشت: روی ۲۰ واکسن کرونا کار می‌کنیم

به گزارش جمعه شب شبکه «سی.ان.بی.سی»، دکتر «ماریا فان کرخوو» رییس بخش «برنامه اضطراری» سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری در ژنو سوئیس گفت: شتاب این روند واقعا قابل شگفت‌انگیز است، هم از لحاظ کارهایی که توانسته‌ایم، انجام دهیم و هم بخاطر کاری که با «مرس» و «سارس» شروع شد و بر اساس آن ادامه دادیم.
مقام‌های سازمان جهانی بهداشت گفتند تا قرار گرفتن واکسن‌ها در دسترس عموم راه طولانی در پیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
دانشمندان می‌گویند برای ساختن واکسن‌های موثر باید آزمایش‌های بالینی انجام شده و این آزمایش‌ها تاییدیه دریافت کند. این روند ممکن است ۱۸ ماه به طول انجامد.
دکتر «مایک رایان» مدیر اجرایی بخش برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت نیز در این کنفرانس خبری گفت بر لزوم انجام آزمایش‌های بالینی تاکید کرد و گفت: باید در تولید هر گونه محصولی که قرار است به بخش زیادی از مردم دنیا تزریق کنیم، محتاط باشیم. 
وی افزود، تنها یک چیز خطرناک‌تر از یک ویروس بد وجود دارد و «آن واکسن بد است.»
رایان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه آمار بالای مبتلایان به کرونا سیستم‌های بهداشتی در دنیا را تحت فشار قرار داده است، افزود: این سیستم‌های تحت فشار در حال فروپاشی هستند.
شمار مبتلایان به کرونا در دنیا به ۲۷۴ هزار و ۸۰ نفر رسیده است که ۱۱ هزار و ۳۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۹۰ هزار و ۶۲۲ تن نیز بهبود یافته‌اند.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت سوئیس ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی