Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@07:15:24 GMT

ماکرون از آزادی یک زندانی فرانسوی در ایران خبر داد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۷۶۰۵

ماکرون از آزادی یک زندانی فرانسوی در ایران خبر داد

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (شنبه) تأیید کرد که «رولان مارشال» تبعه فرانسوی که در ایران بازداشت بود، آزاد شده است.

بنا به گزارش شبکه «فرانس 24»،  دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در خصوص آزادی مارشال تصریح کرد: «ریاست‌جمهوری فرانسه خرسند است که خبر آزادی رولان مارشال که در ماه ژوئن (2019) در ایران بازداشت بود را اعلام کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اواسط امروز شنبه وارد فرانسه خواهد شد».

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور فرانسه همچنین از مقام‌های ایران درخواست کرد که «هرچه سریعتر، «فریبا عادل خواه» را که در زندان است، آزاد کند».

پیشتر نیز مقام‌های فرانسوی خواستار آزادی عادل‌ خواه شده بودند و «عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران مهر ماه سال جاری میلادی تأکید کرده بود که فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره‌مند است.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که «جلال روح الله نژاد» مهندس ایرانی که به اتهام دور زدن تحریمهای آمریکا علیه ایران از بیش از یک سال در زندان‌های فرانسه بود روز گذشته (اول فروردین 99) آزاد شد.

بازداشت روح‌الله نژاد به درخواست آمریکا و با هدف استرداد وی به این کشور انجام شده بود و دادگاههای فرانسه و دیوان عالی این کشور درخواست آمریکا برای استرداد روح الله نژاد را تایید کرده بودند ولی دولت فرانسه با تغییر این تصمیم، وی را آزاد کرد.

با توجه به همکاری قوه قضائیه برای آزادی یکی از  زندانیان فرانسه با استفاده از تخفیف مجازات ؛دولت فرانسه در همکاری متقابل با تغییر تصمیم قبلی روح الله نژاد را آزاد کرد.

در همین چارچوب «رولاند گابریل مارشال» که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شده بود، با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، با استفاده از تخفیف مجازات روز گذشته (جمعه) از زندان آزاد شد و در اختیار سفارت فرانسه در تهران قرار گرفت.

منبع: الف

کلیدواژه: روح الله نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، دادستان سبزوار درمراسم نذر هشتم سبزوار که در مسجد الغدیر سبزوار برگزار شد گفت: این زندانیان با کمک خیران و نمازگزاران با مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان از زندان رهایی یافتند و ستاد دیه استان نیز در این قضیه کمک و یاری کرد.

صابری افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب طرح نذر هشتم و به نیت امام رضا (ع) از زندان سبزوار با کمک خیران و نمازگزاران مساجد سبزوار از زندان رهایی یافته اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند