Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، متن این پیام بدین شرح است:

امسال به فراخور شرایط موجود، به گونه ای متفاوت به استقبال بهار می ‌رویم و آیین ‌های مرتبط با گروه‌ های هدف عزیزمان را مرور می‌ کنیم و گرامی می‌ داریم. قدم ‌هایی را که با عزم و اراده برداشته و در آینده نیز استوارتر برخواهیم داشت. همه ساله روزهای جهانی سندرم داون (۲۱ مارس مصادف با ۲ فروردین ۹۹) و آگاه‌سازی اتیسم (۲ آوریل مصادف با ۱۴ فروردین ۹۹) همراه با گام ‌های سبز بهار و با مشارکت مراکز و انجمن ‌های فعال، در فضاهای باز و پارک‌ها، با اجرای برنامه ‌های اطلاع‌ رسانی و حساس‌ سازی و با حضور کودکان و خانواده‌ ها به شیوه‌ای شایسته برگزار می ‌گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال جدید و با درک مفهوم "تفاوت" موجود و با هزاران آرزوی بلند، غبار خستگی را از شانه ‌های صبور خانواده‌ ها، درمانگران، مراقبان و مربیان می ‌زداییم و به احترام تلاش خستگی‌ ناپذیر آنان به احترام می‌ ایستیم و در فضای مجازی چشم انتظار شنیدن نام عزیزانی هستیم که با تلاش ایشان به شکوفایی رسیده ‌اند. 

افتخار سازمان بهزیستی بر این است که با تمام توان و دانش سازمانی خود و بهره ‌گیری از برکات خرد جمعی شرکای اجتماعی، مراکز و موسسات غیردولتی و متخصصان و صاحب نظران و با پیش‌بینی ساختار تخصصی در سراسر کشور در قالب ۲۸۵ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، ۳۰۶ مرکز شبانه روزی مراقبتی و توانبخشی، ۷۰ خانه کوچک و ۵۸ مرکز ویزیت در منزل برای افراد دارای معلولیت ذهنی و ۱۰۰ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی و ۴ مرکز اقامت موقت برای افراد دارای اختلال طیف اتیسم، همچنین ۳۷۸ مرکز حرفه ‌آموزی، ۱۲۵ کارگاه تولیدی حمایتی، ۱۷ مرکز پشتیبانی شغلی و ۱۰۳ مرکز مراقبت در منزل برای هر دو گروه، اصلی ‌ترین یاور خانواده‌ ها و فرزندانشان باشد.

امید آن می ‌رود که با همدلی و همراهی خانواده ‌ها، دستگاه‌ های مسئول و همه کسانی که دل در گرو رشد جوانه‌ های امید و باور در وجود مهربانان دارای سندرم داون و مهرآفرینان دارای اختلال اتیسم هستند، آغازگر سالی سرشار از اتفافات فرخنده برای این عزیزان باشیم. 

روزجهانی سندرم داون و روز جهانی آگاهسازی اتیسم گرامی باد.

دکتر وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهزیستی خانواده شبانه روزی فضای مجازی کودکان سندرم داون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل