Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@10:46:02 GMT

گام مهم شورای عالی استاندارد به نفع مشاغل خانگی زنان

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۱۴۲۵

گام مهم شورای عالی استاندارد به نفع مشاغل خانگی زنان

شورای عالی استاندارد با پیشنهاد ساماندهی، ارزیابی و صدور گواهی اظهاریه انطباق برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شورای عالی استاندارد، نظر به مطالبه بانوان صاحب مشاغل خانگی در دیدارها و بازدیدهای معاون رئیس جمهور در شهرها و روستاهای کشور و مکاتباتی که در این زمینه انجام شده بود، موضوع صدور گواهی انطباق برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی از سوی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده مورد بررسی، مطالعه، پیشنهاد و پیگیری با مراجع ذیربط قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس، در جلسه شورای عالی استاندارد که با پیگیری و درخواست معاونت زنان و همکاری سازمان استاندارد برگزارشد، این موضوع به نتیجه رسید و مقرر شد، سازمان استاندارد با هدف رونق تولید و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی «به جز مواد غذایی و فرآورده های مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد» در قالب مشاغل خانگی مطابق با قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، نسبت به صدور گواهی اظهاریه انطباق یا تایید نوع اقدام کند.

 

این کار در صورت درخواست متقاضی، براساس روش های اجرایی و دستورالعمل ها و ارزیابی محصول مورد نظر انجام خواهد شد.

 

همچنین در این جلسه مقرر شد، فهرستی از اولویت‌ها تهیه و در مرحله اول بر اساس آنها ارزیابی انطباق انجام و گزارشی از چگونگی روند کار به شورای عالی استاندارد ارائه شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: تسهیلات مشاغل خانگی شورای عالی استاندارد مشاغل خانگی شورای عالی استاندارد مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی

دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: این مجموعه پارسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه محصول پیش بسته بندی را مورد آزمون کمیت قرار داده است که بر این اساس ۱۲۸ درصد تحقق برنامه داشته است.

او افزود: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.

دستورانی اظهار کرد: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از هم استانی‌ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان