Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@11:35:58 GMT

چای کرونا ندارد؛ نگران نباشید

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۲۹۴

چای کرونا ندارد؛ نگران نباشید

ایران اکونومیست-رییس سازمان چای علاوه بر تشریح میزان صادرات چای، واردات، استانهای تولید کننده چای و میزان تولید آن اعلام کرد که چای به دلیل اینکه در مرحله فرآوری حرارت می بیند و پس از آن نیز دم می کشد، فاقد ویروس کرونا است.

حبیب جهانساز با بیان اینکه عمده چای کشور در دواستان گیلان و مازندران تولید می شود، گفت: سطح زیر کشت باغهای چای گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار بوده که ۹۰ درصد آن در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال بالغ بر ۱۲۶ هزار و ۷۰۰ تن برگ سبزچای از کشاورزان استان گیلان و مازندران خریداری کردیم که ۱۱ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. همچنین ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک در این دو استان تولید شده است.

رییس سازمان چای کشور اضافه کرد: حدود ۵۰۰۰ تن صادرات چای داخلی داشتیم. عمده خریداران ما نیز افغانستان، عراق، آذربایجان و تا حدودی روسیه هستند. البته هدف ما بیشتر تامین بازارهای داخلی است، زیرا سالانه تقریبا ۸۰هزار تن چای در کشور مصرف می شود. همچنین واردات چای بیشتر از کشور سریلانکا انجام می شود.

جهانساز با اشاره به اینکه چای دسته بندی های متفاوتی از جمله ممتاز، قلم، شکسته و باروتی دارد و در بسته بندی های متفاوت نیز در بازار عرضه می شود، اظهار کرد: بسته به نوع، کیفیت چای و بسته بندی آن قیمت چای متفاوت است و در بازار از کیلویی ۳۷هزار تومان تا ۶۰هزار تومان به فروش می رسد. البته ممکن است از این مقدار کمتر هم در بازار وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: قیمت چای خارجی نیز عمدتا کیلویی بیش از ۱۰۰هزار تومان است، زیرا واردات آن با ارز آزاد بوده و نوسانات ارز بر آن تاثیر گذار خواهد بود اما از نظر کیفیت تفاوتی چندانی با چای ایرانی ندارد.

رییس سازمان چای با اشاره به اینکه آمادگی آن را داریم که با رعایت نکات بهداشتی از چای در اردیبهشت ماه بهره برداری کنیم، گفت: ویروس کرونا با محصولات غذایی جابه جا نمی شود. به عبارت دیگر چای چیده شده برای فرآوری در دمای بیش از ۹۰درجه قرار می گیرد و پس از آن نیز دم می شود؛ بنابراین خود چای مشکلی ندارد اما تمهیداتی برای کاهش تراکم نیروی انسانی در بهره برداری از چای در نظر گرفته ایم؛ به طوری که محصولات برداشت شده را به مرور تحویل بگیریم و در طول روز فرآیند خرید انجام شود تا مشکلی از این جهت نیز نداشته باشیم.

ایسنا

برچسب ها: کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری مهر، در ساعات پایانی شنبه شب و بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین، نیروهای مسلح ایران با انجام حملات ترکیبی با استفاده از موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد اهدافی را در منطقه نقب و پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد. سپاه با انتشار بیانیه‌ای نام این عملیاتی انتقامی علیه رژیم صهیونیستی را «وعده صادق» نامید؛ عملیاتی که دفاعی مشروع در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق بود. در پی این عملیات، کشورهای غربی نگران واکنش‌های بعدی ایران در صورت اقدامات احتمالی تنش زای رژیم اشغالگر قدس بوده و در تماس‌های مکرر، نتانیاهو را از اقدامات احساسی برحذر می‌داشتند.

اما در این میان واکنش‌های قابل تاملی را از مقامات نظامی و سیاسی در آلبانی شاهد هستیم.
در اولین واکنش سفیر رژیم صهیونیستی در آلبانی طی یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد هدف بعدی موشک‌های ایرانی، آلبانی است.


آگیم نشو سفیر سابق آلبانی در ایالات متحده هم نیز مدتی بعد در مصاحبه با تلویزیون تاپ چنل آلبانی از یک پیام محرمانه امریکا پرده برداشته و گفت: «ما به عنوان یک کشور کوچک باید در سیاست‌هایمان بسیار محتاط باشیم. مهمترین مسئله برای ما تامین امنیت کشورمان هست. این یک خطر واقعی است، زیرا نامه نمایندگان کنگره آمریکا در مورد مجاهدین را داریم که گفته‌اند تصور می‌شود از دیگر کشورهای مبدأ علیه آلبانی حمله موشکی انجام شود که برای جلوگیری از رعب و وحشت در بین مردم، پنهان شد.»


همچنین ژنرال سادر لشای نظامی برجسته آلبانیایی و وزیر اسبق این کشور، نیز طی مصاحبه با برنامه «بریکینگ» ادعا کرد: «ما باید در سطح حملات هیبریدی، عملیات‌های برون مرزی ایران و سایر اقدامات احتمالی ایران هوشیار باشیم. موشک‌های بالستیک آن‌ها می‌توانند به اطراف آلبانی برسند»


با توجه به این واکنش‌های فوق، سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که چرا همزمان با عملیات وعده صادق مسئولین آلبانیایی چنین واکنش‌هایی داشته و نگران از حمله قریب الوقوع موشک‌های ایرانی بودند؟


بی شک علت اصلی این نگرانی و هراس، میزبانی این کشور از منافقین می‌باشد. مقامات آلبانی به خوبی می‌دانند که همکاری راهبردی و گسترده‌ای بین گروهک تروریستی منافقین و رژیم صهیونیستی برقرار است. همکاری یگان تروریسم مجازی و سایبری منافقین به عنوان بخشی از اکانت‌های فارسی زبان اسرائیل، نقش و همکاری منافقین در جاسوسی هسته‌ای، همکاری منافقین در ترور دانشمندان هسته‌ای، همکاری میدانی و اطلاعاتی منافقین با رژیم صهیونیستی در جنگ سوریه و موضوعاتی مانند ترور شهید مصطفی بدرالدین، نقش منافقین در شهادت شهید فخری زاده و… تنها بخشی از همکاری مابین گروهک تروریستی منافقین و رژیم منحوس صهیونیستی است و مقامات آلبانی با اطلاع از این سابقه، نگران واکنش ایران می‌باشند.

کد خبر 6088715 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است