Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  هیو گوسترسون (Hugh Gusterson) استاد مردم‌شناسی و روابط بین الملل دانشگاه جرج واشنگتن است. حوزه تخصصی وی روابط بین‌الملل، امنیت بین‌المللی و سلاح هسته‌ای است. وی در گفتگو با ایلنا به بیان نظرات خود در خصوص تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت.

هیو گوسترسون در ابتدا در مورد شرایط پیش آمده در ایران در پی شیوع کرونا ویروس گفت: اول، بگذارید بگویم که من از وضعیت کرونا ویروس در ایران بسیار متاسفم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رسانه‌ها در ایران شرایط بدی است و تعداد زیادی مبتلا شدند، لازم است که از خودتان مراقبت کنید. بیشتر بخوانید: با حداقل تلفات و در کوتاه ترین زمان از بحران کرونا عبور کنیم/ آمریکا اگر واقعا می‌خواهد به ایران کمک کند، تحریم دارو را بردارد
وی در ادامه در مودر کمبود امکانات در ایران برای مقابله با کرونا گفت: دارو‌ها قرار است از تحریم‌ها معاف باشد، اما این‌ها تنها حرف است و در عمل چنین چیزی مشاهده نمی‌شود. به ویژه، در ایران کمبود دارو‌های تخصصی لازم برای درمان بیماری‌های نادر وجود دارد. این موضوع تکرار تجربه عراق است که دارو‌ها تحریم شدند و تعداد زیادی از افراد بی‌گناه به خصوص کودکان کشته شدند.

هیچ توجیهی برای تحریم‌ها وجود ندارد

استاد مردم‌شناسی و روابط بین الملل دانشگاه جرج واشنگتن در ادامه با انتقاد از تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها به نظر من هرگز نباید اعمال می‌شدند؛ چراکه در آن زمان ایران به خوبی در تطبیق با برجام اقدام می‌کرد و دلیلی برای تحریم وجود نداشت. ایالات متحده توافقی که همه آن را امضا کرده بودند به راحتی نقض کرده است.

وی هم چنین با اشاره ادعای آمریکا درباره حملات اخیر در منطقه گفت: این موضوع احتمال وجود جنگ را تایید کرد، اما کرونا اکنون ترامپ را نیز درگیر کرده است و به نظر می‌رسد تعداد بیشتری از افراد نیز در این کشور به کرونا مبتلا شوند و رهبران آمریکا تا مدتی نامعلوم درگیر کرونا خواهند بود و با ورود به جنگ شرایطشان بدتر می‌شود.

گوسترسون در ادامه تاکید کرد: اگرچه دارو‌ها از تحریم معاف است، اما بانکی وجود ندارد که نقل و انتقالات مالی لازم را انجام دهد و شرکت‌ها و بانک‌ها از مجازات‌های آمریکا ترس دارند.

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000sC9 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا تحریم ها تحریم ها دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!