Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:11:55 GMT

ضرورت اصلاح نظام مالیاتی برای جهش تولید

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۸۱۵۳

ضرورت اصلاح نظام مالیاتی برای جهش تولید

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، احتشام رئیس اتاق بازرگانی بیرجند،گفت: توجه به موضوع تولید در نامگذاری‌های سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان‌دهنده اهمیت این مسئله در توسعه اقتصادی است و ما برای کاهش آسیب‌هایی، چون بیکاری چاره‌ای جز توجه به تولید نداریم.

او با اشاره به اینکه باید از تولید به ارزآوری برسیم، افزود: پارسال «سال رونق تولید» اقدامات بسیار خوبی، چون تأمین سرمایه در گردش بسیاری از واحد‌های تولیدی و بازگشت برخی واحد‌های تعطیل شده به چرخه تولید صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتشام ادامه‌ داد: البته واحد‌هایی که به چرخ تولید بازگشتند هنوز به ظرفیت اسمی تولید خود نرسیده‌اند تا توجیه اقتصادی پیدا کنند که با تلاش و کوشش بیشتر باید این اقدام در سال جهش تولید رخ دهد.

 رئیس اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: جهش تولید نیازمند برنامه‌ریزی برای بهبود فضای کسب و کار، حمایت از بنگاه‌های فعال در عرصه تولید در عرصه‌های مختلف و تسهیل صادرات و مبادله کالا در گمرکات است که هر کدام از این موارد بسیار تأثیرگذار در رونق و جهش تولید خواهد بود.

او تصریح کرد : کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی تولیدکنندگان، تجدید نظر در نظام مالیاتی و اصلاح سیاست‌های مرتبط با تأمین اجتماعی از مهمترین زیرساخت‌های ضروری برای رسیدن به گام بلند جهش تولید است.

احتشام با اشاره به اینکه در کنار موضوع تولید باید به صادرات نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهارکرد: یکی از اقدامات مهم در رفع مشکلات صادرکنندگان این است که روش‌های برگشت ارز را ساده‌تر و متناسب با بازار‌های هدف صادراتی طراحی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با تأکید بر اینکه صادرکنندگان در یک عرصه رقابتی قرار دارند، عنوان کرد: همچنین در جهت رونق صادرات حتماً باید مشوق‌های صادراتی را در نظر گرفته و در زمینه بازاریابی و برند سازی نیز به تولیدکنندگان و صادرکندگان کمک کنیم.

او در زمینه تأثیر شیوع کرونا بر روند صادرات در خراسان‌جنوبی ادامه داد: هر چند این امر ممکن است تنگناهایی را به وجود آورده باشد ولی مرز ماهیرود باز و روند صادرات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید توسعه اقتصادی اتاق بازرگانی نظام مالیاتی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی نوشت:« با توجه به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، خوب است بدانیم که میانگین صادرات سال گذشته ۱۵ کشور اول آسیا (بدون چین) بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بوده‌است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران، به رغم منابع عظیم و تمامی توانمندی‌ها، ۷۸ میلیارد دلار شد. کسب جایگاه قابل قبول تجاری در صحنه رقابت بین المللی، در گرو اصلاح شیوه حکمرانی و تلاش موثر و کارآمد برای رفع تحریم‌های تجاری و بانکی است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900716

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند