Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@03:04:59 GMT

ریاضیدان نابغه گیلانی دعوت حق را لبیک گفت

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۰۰۴۵

ریاضیدان نابغه گیلانی دعوت حق را لبیک گفت

پروفسور حسن اکبرزاده عبدالحسینی، ریاضیدان نابغه گیلانی در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، پروفسور «حسن اکبرزاده عبدالحسینی» پژوهشگر و ریاضیدان نابغه و برجسته گیلانی در شهر پاریس درگذشت.

 

این ریاضیدان مشهور گیلانی که در سال ۱۳۰۶ دیده به جهان گشود و دکترای علوم ریاضی از دانشگاه سوربن فرانسه داشت، در طول عمر پر برکتش ده ها مقاله و کتاب علمی در معتبرترین مراکز علمی جهان منتشر کرد و از چهره های شناخته شده در رشته ریاضی دنیا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زنده یاد اکبرزاده عبدالحسینی بیش از چهل سال به عنوان رییس  مؤسسه معروف تحقیقاتی کلژدوفرانس فعالیت کرد و در سپتامبر ۱۹۹۲ از سوی مرکز تحقیقات علمی فرانسه مدال درجه یک علمی دریافت کرد، از جمله مهم‌ترین دستاوردهای او می‌توان به آثاری که در زمینهٔ هندسهٔ Finslerian Geometry منتشر کرده، اشاره کرد.

 

از این شخصیت برجسته گیلانی بارها توسط شخصیت های علمی، سیاسی و فرهنگی و چند تن از روسای جمهور کشورمان تقدیر به عمل آمده است.

 

به پاس قدردانی از زحمات و شخصیت ارزشمند زنده یاد پروفسور اکبرزاده تندیس این استاد و پژوهشگر برجسته گیلانی در سال ۱۳۸۰ در سبزه میدان شهر رشت نصب شد.

 

پروفسور عاشق ایران و رشت بود و همسر محترم شان نقل کرده اند پروفسور در آخرین ساعات حیات شان ناخودآگاه مدام نام ایران و رشت را تکرار می کردند.

 

خبرگزاری شبستان دفتر نمایندگی گیلان ضایعه درگذشت این دانشمند بزرگ ایرانی را به جامعه علمی و دانشگاهی، خانواده اکبرزاده عبدالحسینی، تمامی هموطنان و به ویژه گیلانیان عزیز تسلیت عرض می کند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: پاریس رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی حامد اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت پاناما راه یافت.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین المللی این جشنواره که از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنر‌های معاصر پاناما برگزار شده است که این فستیوال امروز ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره بین المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند. 

فیلم کوتاه لان در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است. 

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: هر چیزی آنطوری که فکر می‌کنید نخواهد بود. باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولا در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • دانشگاهیان گیلانی در حمایت از دانشجویان آمریکایی چه گفتند؟
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی