Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای از کنترل کوچ بهاره عشایر و ممانعت از ورود زودهنگام دام به مراتع این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، فرامرز مردانی با بیان اینکه چرای زودهنگام دام از مهمترین عوامل تخریب مراتع استان است، گفت: با توجه به پیش‌بینی وضعیت بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در مسیر ایل‌راه‌ها این اطلاعیه به شرح زیر صادر شده است؛

1- زمان ورود دام به مراتع این استان از ۲۵ اردیبهشت ٩٩ و زمان خروج ٣٠ شهریور ۹۹ در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- برابر با مواد ۴۴ و ۴۴ مکرر قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور و تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت وروده پیش از موعد مقرر (٢۵ اردیبهشت ٩٩) و بدون پروانه چرا یا مازاد بر ظرفیت پروانه چرا به مراتع جرم محسوب گردیده و توسط مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه‌های نیروی‌انتظامی و ایست و بازرسی‌های اکیپ‌های کنترل دام مستقر در گلوگاه‌های استان، برابر با مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد و از طریق مراجع قضایی و انتظامی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

3- مرتع‌داران موظف هستند برای حفاظت از مراتع تا تاریخ ۳۰ فروردین‌ماه جاری نسبت به تعیین و معرفی یک نفر قرقبان به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها اقدام نمایند.

4- تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی می‌باشد.

انتهای پیام/3339

منبع: فارس

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری کوچ عشایر منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی اجرای این میزان عملیات آبخیزداری، ۷۰ درصد خسارت سیل‌ها ر ا کاهش داده است.
باقری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد درباره یکی از این طرح‌ها گفت: طرحی است که ۷ الی ۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری آن هست که شدت سیلاب را کاهش می‌دهد.
آقای راهداری مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: در حدود ۲۵۰ سازه آبخیزداری که در این منطقه داشتیم توانست حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب روان آب رو هدایت کند.
خردمند معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: حدود ۴۱۶ سازه آبخیزداری رو ساختیم حجم مخزن این سازه‌ها بیش از ۶ و نیم میلیون متر مکعب هست که در این بارندگی اخیر بیش از ۸۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شده است.
وحید معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ما عملا بتوانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان آبی که تبخیر و تعرق می‌شود و از دسترس خارج می‌شود را جلوگیری بکنیم حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب ذخیره سازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳