اسماء حسنی اهلبیت(ع) دارای قدرت شفای جسمی و روحی است
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۳۴۷۴
حجتالاسلام معرفت با بیاناینکه اسماء حسنی اهلبیت(ع) دارای قدرت شفای جسمی و روحی است، گفت: نوشتن، تلفظ، شنیدن و نگاه کردن به اسماء اهلبیت(ع) ثواب دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجتالاسلام معرفت به مناسبت مبعث پیامبر(ص) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: همه موجودات دارای یک اسم و یک رسم هستند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این استاد حوزه علمیه افزود: منظور از اسم نامی است که بر موجود گذاشته می شود اما همین اسم دارای برخی آثار است که به آن رسم گفته میشود.
حجتالاسلام معرفت با بیان اینکه ذات نورانی اهل بیت(ع) همه دارای اسم هستند و این اسمها را خداوند انتخاب کرده است، تصریح کرد: اسماء چهارده معصوم(ع) از نظر تلفظ دارای ثواب است، اسم ما جنبه ثواب ندارد مگر اینکه شخص مومن باشد.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نوشتن، تلفظ، شنیدن و نگاه کردن به اسماء اهلبیت(ع) دارای ثواب است، ابراز کرد: اسم سایر مخلوقات و انسانها اثری ندارد اما وقتی نام حضرت محمد(ع) تلفظ شود دارای قدرت جذب است.
وی با بیان اینکه اسما حسنی اهل بیت(ع) ریشه در قرآن دارد، اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند ما اسماء حسنی الهی هستیم؛ هر اسمی در هر جایی چهار عنوان تلفظ، نوشتن، دیدن و شنیده شدن دارد، تلفظ، نوشتن، دیدن و شنیدن اسماء اهلبیت(ع) ثواب دارد. اولیاء دین محل ثواب چهارگانه هستند.
حجتالاسلام معرفت با بیان اینکه خداوند به حرمت اهلبیت(ع) گناهان بسیاری از بندگان خود را می بخشد، گفت: اهلبیت(ع) چهارده نور مبارک هستند که حتی دست بدون طهارت نباید به اسماء آنها بخورد.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسما حسنی اهلبیت(ع) مطلع نور الهی هستند که اگر ما بتوانیم به آن برسیم در واقع به سعادت رسیدیم، ابراز کرد: ما به هر مقدار به این اسماء مقرب شویم به همان مقدار به نور می رسیم.
وی افزود: اسماء اهلبیت(ع) حلاوت (شیرینی) مطلق و بدون ضرر هستند چنان که در زیارت جامعه کبیره، امام هادی(ع) درباره آنها فرموده اند: «فما اَحلی اَسمائُکُم» یعنی چقدر اسم شما اهلبیت(ع) شیرین است.
حجتالاسلام معرفت با بیان اینکه اسماء حسنی اهلبیت(ع) دارای قدرت شفای جسمی و روحی هستند، خاطرنشان کرد: روز امام باقر(ع) تب کرده بودند و نام حضرت زهرا(س) بر زبان میآوردند و میفرمودند: نام مادرم اسم اعظم است؛ اهلبیت(ع) حتی در زمان کودکی از نظر سن کودک بودند اما از نظر رسمی دارای مقام امامت بودند.
پایان پیام/487
منبع: شبستان
کلیدواژه: اسماء الحسنی سبک زندگی اسلامی اهل بیت ع حجت الاسلام معرفت حسنی اهل بیت ع دارای قدرت اسماء حسنی اسماء اهل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
حجت الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی گیلانی، کارشناس مذهبی درمورد فضائل حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه بیان کرد: مرحوم آیت الله محمد محمدی ری شهری که مدتی، تولیت آستان شریف حضرت عبدالعظیم حسنی را برعهده داشت در کتاب «خاطره هاى آموزنده» خویش با یک واسطه، داستان عجیبی درمورد زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه نقل کرده است.
این خطیب شهیر که در زمان رضاخان پهلوى در تهران تبلیغ مىکرد، به دستور طاغوت وقت دستگیر مىشود. ایشان بعد از آزادى نقل میکرد: بعد از یک سال زندان به شهر بیرجند تبعید شدم. یکى از شبها که بسیار دلتنگ بودم، به حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه متوسل شدم و با چشم گریان به خواب رفتم. در رویا دیدم وارد مجلسى شدم که جالسین همه روحانى بودند، چ و صدر مجلس، حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه با صورتى نورانى و مجلل نشسته است. جلو رفتم و بعد از سلام شکایت حالم را به عرض رساندم.
فرمودند: «وقتى در تهران بودى نزد ما نمىآمدى؛ ولى بعد از این به دیدار ما بیا.»
از خواب بیدار شدم و تا صبح فکر مىکردم. بعد از اذان صبح، مأمور شهربانى در منزل آمد و گفت: مرخص شدى، هر کجا مىخواهى برو!
بدون هیچ تعرض و تعقیب و تعهد به تهران آمدم و با خود عهد کردم تا آخر عمر زیارت آن حضرت را شبهاى جمعه ترک نکنم.
سالیانی ست که بر قبلهی ری رو کردم
دست من نیست، به احسان شما خو کردم
هر سلامی به تو دادیم، حسن داده جواب
بی سبب نیست که در صحن تو هوهو کردم
مقام حضرت عبدالعظیم نزد اهل بیت (ع)
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: این محدث کبیر و این امام زاده واجب التعظیم از دریای بیکران فضل و بزرگواری برخوردار هستند.
بر اساس آنچه از تاریخ تولد و وفات حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه بدست میآید، ایشان دوران حیات پنج امام از امامان اهل بیت علیه السلام یعنى امام کاظم علیه السلام تا امام عسکرى علیه السلام را درک کرده اند؛ امّا این بدان معنا نیست که به محضر همه آنها هم رسیده و یا از آن معصومین علیه السلام سخنى نقل کرده اند.
آنچه قطعى و مسلّم است، این است که حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه محضر امام جواد علیه السلام و امام هادى علیه السلام را درک نموده و از این معصومین علیه السلام احادیث فراوانى نقل کرده اند.
حجتالاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی گفت: براى اثبات عظمت علمى حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام کافى است که بدانیم امام معصوم علیه السلام، مردم را براى حل مشکلات دینى و یافتن پاسخ پرسشهاى اعتقادى و عملىشان، به حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه ارجاع داده اند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: صاحب بن عبّاد در رسالهاى که در شرح حال حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه نوشته، در توصیف علمى ایشان آورده اند:
ابو تراب رویانى، روایت کرد که شنیدم ابو حمّاد رازى مىگفت: خدمت امام هادى علیه السلام در سامرّا رسیدم و مسائلى از حلال و حرام از ایشان پرسیدم.
امام هادی علیه السلام به پرسشهاى من پاسخ دادند و هنگامى که خواستم از ایشان خداحافظى کنم، به من فرمودند:
«یا أبا حَمّاد! إذا أَشکَلَ عَلَیک شَىءٌ مِن أمرِ دینِک بِناحِیَتِک فَسَل عَنهُ عَبدَ العَظیمِ بنَ عَبدِ اللَّهِ الحَسَنِیّ و أقرِئهُ مِنّیِ السَّلامَ.» «اى ابو حمّاد! هنگامى که چیزى از امور دینى در منطقهات براى تو مشکل شد، از عبد العظیم بن عبد اللَّه حسنى بپرس و سلام مرا به او برسان.»
این تعبیر، به روشنى نشان مىدهد که حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام در عصر خود، «مجتهد» توانمندى بوده که بر اساس اصول و قواعدى که از اهل بیت علیه السلام در اختیار داشته، مىتوانسته اند دیدگاههاى اسلام ناب را در زمینههاى مختلف اعتقادى و عملى، استخراج کنند و به پرسشهاى مردم پاسخ دهند.
حجتالاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی افزود: بنابراین، ایشان تنها یک «محدّث» و راوى احادیث اهل بیت علیه السلام نبوده اند؛ بلکه از علماى بزرگ خاندان رسالت بوده اند که پس از معصومان علیه السلام، توان پاسخگویى به مسائل علمى را داشته اند و توانمندى علمى ایشان مورد تأیید و تصدیق امام هادی علیه السلام قرار گرفته است.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت