Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:07:07 GMT

تعطیلی اصناف پلدختر تا اطلاع ثانوی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۰۱۳۶

تعطیلی اصناف پلدختر تا اطلاع ثانوی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مرید شیخی دادستان پلدختر اظهار داشت: شورای تامین و سلامت شهرستان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفت تمام صنوف به جز فروشگاه‌های مواد غذایی، بهداشتی و مغازه‌هایی که فعالیت آنان برای رفاه شهروندان ضروری است، تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخی با بیان این که مصوبه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا برای تمام افراد لازم الاجرا است افزود: چنانچه متصدیان و صاحبان صنوف تمکین نکنند، برابر قوانین و به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی با همکاری نیروی انتظامی و توسط اداره صنعت و معدن و تجارت برخورد و اقدام به پلمپ مغازه‌های آن‌ها خواهد شد.

او گفت: تمام اصناف و بازاریان با درک شرایط حساس کنونی کشور در قطع زنجیره شیوع و انتقال بیماری کرونا نسبت به تعطیلی واحد‌های صنفی خود همکاری و همراهی لازم را با اداره صمت و نیروی انتظامی داشته باشند.

دادستان پلدختر باهشدار به اصنافی که از مصوبه ستادمبارزه با کرونا سرپیچی کنند، افزود: متاسفانه تعداد اندکی از مغازه داران از مصوبه شورای تامین و سلامت شهرستان تمکین نکردند که دستگاه قضا اقدام به پلمب مغازه‌های آنان کرد.

شیخی یادآورشد: مغازه‌هایی که پلمب شدند تحت هیچ عنوانی حق فک پلمپ را ندارند، در غیر این صورت بر اساس ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی با آن‌ها برخورد می‌شود.

او افزود: برای حسن اجرای مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، تیمی متشکل از دادستانی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و اداره صمت تشکیل شود و در صورت مشاهده عدم تمکین در رعایت این قانون، با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

دادستان پلدختر با بیان این که دستگاه قضایی با محتکران اقلام بهداشتی برخورد می‌کند گفت: با کسانی که اقدام به احتکار و گرانفروشی محصولات بهداشتی به ویژه دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کنند، به طور قطع برخورد خواهد کرد.

شیخی از شهروندان خواست درصورت مشاهده، موارد را اطلاع دهندتا با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد و دادستانی به عنوان مدعی العموم مطالبه گر خواست شهروندان است و درصورت کشف هرگونه احتکارو یا گرانفروشی با تضییع کنندگان حقوق عامه و اخلالگران نظام اقتصادی برخورد شدید می‌کند.

او با بیان این که، عقد قرارداد واحد‌های مسکونی به افراد غیربومی در پلدختر توسط مشاوران املاک ممنوع است یادآور شد:در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مشاوران املاک شهرستان اجازه هر گونه اجاره و یا رهن خانه به افراد غیربومی را ندارند در صورت مشاهده دادستانی با آن‌ها برخورد می‌کند.

دادستان پلدختر با بیان این که هدف ما پیشگیری از بیماری کرونا است گفت: انتظار می‌رود مردم برای پیشگیری از ابتلای کرونا به هشدار‌های لازم توجه، موارد و توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در مکان‌های پرتردد خودداری و در خانه بمانند، زیرا بهترین روش مصون ماندن از این بیماری در خانه ماندن است و دستگاه‌های متولی را در موفقیت بیشتر برای مقابله بهتر و موثرتراز این بیماری یاری دهند.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه کرونا ویروس دادستان پلدختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر از کشف جسد غرق شده جوان ۲۸ ساله اهل شهرستان پلدختر در رودخانه سیمره بخش ماژین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از پایگاه خبری پلیس، کرم حسنی اظهار کرد: پس از اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسد مردی در کنار رودخانه سیمره در بخش ماژین، بلافاصله عوامل گشت انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی مشخص شد مرد جوانی پس از غرق شدگی در کنار رودخانه افتاده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر با بیان اینکه با تحقیقات پلیس هویت جسد شناسایی شد، ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد جسد مربوط به جوان ۲۸ ساله، اهل شهرستان پلدختر است که در داخل رودخانه دچار حادثه و غرق شده است.

حسنی با اشاره به اینکه جسد جهت تحقیقات بیشتر تحویل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر داده شد، گفت: با توجه به فصل گرما و حضور نوجوانان و جوانان در کنار رودخانه‌ها، ضرورت دارد شهروندان از شنا کردن در مناطق پرخطر پرهیز کنند و والدین نیز فرزندان خود را از خطرات شنا در رودخانه‌ها آگاه سازند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

کد خبر 748839

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است