Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@21:30:34 GMT

افزایش اعتبارات عمرانی/پروژه قطار شهری روی ریل پیشرفت

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۱۴۱۷

افزایش اعتبارات عمرانی/پروژه قطار شهری روی ریل پیشرفت

شهردار نجف آباد با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده شهرداری این شهر بر اساس رقم ۲۰۰ میلیارد تومان تنظیم شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود درآمدهای شهرداری افزایش یابد و پروژه‌های بزگی اجرا شود.

محمد مغزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری نجف‌آباد بر مبنای رقم ۱۳۴ میلیارد تومان منعقد شده بود که به نسبت ۶۷ به ۳۳ درصد بین سرفصل‌های عمرانی و امور جاری تقسیم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری نجف‌آباد بر مبنای رقم ۲۰۰ میلیارد تومان تنظیم شده است، اضافه کرد: از این مجموع، ۱۶۵ میلیارد تومان مربوط به عملکرد شهرداری مرکزی و مناطق پنج‌گانه در دو بخش عمرانی و جاری با سهم ۶۰ به ۴۰ و ۱۵ میلیارد تومان نیز برای سازمان‌های وابسته شهرداری در نظر گرفته شده است.

افزایش ۲۳ درصدی درآمدهای شهرداری

شهردار نجف‌آباد از پیش‌بینی ۲۰ میلیارد از محل درآمدهای غیرنقدی و فروش املاک شهرداری در بودجه سال آینده خبر داد و تاکید کرد: بودجه جاری شهرداری در سال آینده نزدیک به ۴۶ درصد رشد داشته که دلیل اصلی آن افزایش حقوق کارکنان و تبدیل وضعیت نیروهای شهداری محسوب می‌شود و در قسمت عمرانی نیز با رشد ۱۱ درصدی، شاهد ارتقای بودجه عمرانی به ۹۹ میلیارد تومان هستیم.

مغزی با اشاره به پیش‌بینی رشد ۲۳ درصدی درآمدهای شهرداری در سال آینده، تصریح کرد: در سال ۹۹ تلاش خواهیم کرد در کنار ادامه روند اجرای پروژه‌های عمرانی کوچک و بزرگ در سطح شهر، تعداد دیگری از طرح‌های زیرساختی مورد نیاز شهر را کلنگ‌زنی و فازهای بعدی برخی از پروژه‌های فعال را نیز اجرا کنیم.

احداث قطار شهری نجف‌آباد به اصفهان

وی با اشاره به پروژه بزرگ قطار شهری نجف‌آباد به مقصد اصفهان، این طرح‌ها را از شاخص‌ترین پروژه‌های در دست اجرای مدیریت این شهر دانست و اظهار کرد: در دی‌ماه سال ۹۸ بعد از پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار زیاد، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد منعقد شد که بر اساس آن حدود ۳۸ هکتار از اراضی این واحد دانشگاهی به ایجاد دپوی اصلی و ایجاد دو ایستگاه قطار حومه‌ای اختصاص پیدا کرد.

شهردار نجف‌آباد انعقاد و اجرای این تفاهم‌نامه را گامی مهم برای آغاز عملیات اجرایی این طرح دانست و گفت: وجود ظرفیت‌های مختلف در شهر نجف‌آباد مانند جمعیت ۴۰ هزار نفری دانشجویان مراکز مختلف، وجود مراکز صنعتی و تولیدی متعدد، جمعیت قابل توجه و قرار گرفتن در مسیر شهرهای غربی استان، بهره‌برداری از این طرح را دارای توجیه اقتصادی مناسب کرده است.

مغزی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی متعددی در سطح مناطق پنج گانه شهرداری در دست اجرا است یا در آینده شروع خواهند شد که از جمله شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به اجرای اولین فاز بلوار جنوبی - شمالی کشاورز، دومین فاز بوستان زندگی، پل زندگی در بلوار شهید حجتی، المان میدان غرب، جایگاه سوخت منطقه سه، فرهنگ‌سرای صالح‌آباد، ساماندهی میدان دانشگاه و جاده مواصلاتی به جوزدان در کنار فرهنگ‌سرای کوثر در منطقه چهار و بهسازی خیابان آیت‌الله حججی اشاره کرد.

بهسازی موزه مفاخر شهر

وی با اشاره به اجرای بهسازی خانه تاریخی کبیرزاده به عنوان موزه تاریخ و مفاخر نجف‌آباد و سومین اثر مشابه در این شهر، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای احداث پردیس سینمایی، تکمیل پروژه کشتارگاه صنعتی نجف‌آباد، تکمیل شهربازی سرپوشیده، ادامه نهضت پیاده‌روسازی در سطح معابر اصلی و فرعی در کنار تکمیل اصلاحات هندسی مورد نیاز برای روانی بیشتر ترافیک از دیگر اقدامات مورد نظر شهرداری نجف‌آباد در سال آینده است.

شهردار نجف‌آباد با اشاره به پروژه شش کیلومتری محور تفریحی بوستان زندگی، اظهار کرد: به دنبال بهره‌برداری از فاز اول این پروژه مهم، به زودی بخش‌های مهمی از فاز دوم آن نیز که شامل برج بزرگ کبوترخانه و برکه آن است، افتتاح خواهد شد و پس از آن نیز طرح‌های عمرانی به سمت گلزار شهدای نجف‌آباد ادامه پیدا خواهد کرد.

احداث مجموعه ورزشی روباز

مغزی از اجرای نزدیک به پنج هزار مترمربع عملیات بهسازی در بلوار شهدای غربی و بهسازی سه کیلومتر از خیابان امام خمینی (ره) شرقی به عرض شش متر خبر داد و اضافه کرد: ادامه بلوار شهدا حدفاصل بیشه تا ظفر به مساحت ۱۶ هزار مترمربع، بهسازی خیابان نمازی در دو هزار و ۳۰۰ مترمربع، بلوار باهنر در منطقه سه با طول ۱۰ هزار متر، بلوار بسیج منطقه پنج با مساحت تقریبی ۱۰ هزار مترمربع و ساماندهی خیابان بهشتی با مساحت سه هزار متر مربع از دیگر طرح‌های در دست اقدام شهرداری این شهر است.

وی یادآور شد: به دنبال احداث زورخانه شهدا در پارک لاله این شهر در سال‌های اخیر، در ماه‌های گذشته احداث یک مجموعه ورزشی روباز در نزدیکی این زورخانه با زیربنای دو هزار مترمربع همراه با زمین ورزش‌های فوتبال، بسکتبال و والیبال در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 413061

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نجف آباد بودجه شهرداری شهرداری بودجه شهردار نجف آباد شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری مترو اصفهان ایستگاه مترو قطار شهری پروژه هاي عمراني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار نجف آباد میلیارد تومان هزار مترمربع سال آینده بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود