Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@06:18:22 GMT

ویروس کرونا باعث رکود اقتصاد جهان در سال 2020 می شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۳۲۷۵

ویروس کرونا باعث رکود اقتصاد جهان در سال 2020 می شود

صندوق بین‌ المللی پول اعلام کرد شیوع ویروس کرونا باعث رکود اقتصاد جهان در سال2020 می شود.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد شیوع ویروس کرونا باعث رکود اقتصاد جهان در 2020 میشود که بدتر از رکود اقتصادی بحران سال‌های 2008 و 2009 است.

این صندوق با این حال اعلام کرد ولی تولید اقتصادی جهان در 2021 بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستالینا جرجیواوا، رئیس صندوق بین‌ المللی پول از اقدامات مالی فوق‌العاده ای که بسیاری کشورها برای تقویت سیستم های بهداشتی و حمایت از شرکتها و کارگران آسیب دیده خود به کار گرفته اند و همچنین از اقدامات بانک های مرکزی برای تسهیل سیاست‌های مالی استقبال کرد.

وی گفت:« اقدامات بیشتری لازم است، مخصوصاً در بخش مالی».

جورجیوا این اظهارات را پس از یک کنفرانس بین وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای گروه 20 که از بزرگترین اقتصادهای جهان تشکیل می‌شود، بیان داشت و گفت همگی موافق لزوم اتحاد و همبستگی در کل دنیا هستند.

« هزینه های انسانی همه گیری ویروس کرونا تا الان هم بسیار بالا بوده و لازم است تمام کشورها با هم برای حفاظت از مردم و محدود کردن آسیب‌های اقتصادی آن همکاری کنند».

بیشتر کشورها برای مهار گسترش سریع ویروس کرونا قرنطینه اعلام کرده اند. این ویروس تا‌حالا 337500 نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و جان بیش از 14600 نفر را گرفته است.

جورجیوا گفت دورنمای رشد اقتصاد جهان منفی است و صندوق بین‌المللی پول انتظار یک رکود را حداقل به وخامت بحران مالی جهانی در 2008 و 2009 و حتی بدتر از آن دارد.

جورجیوا در اوایل همین ماه هشدار داده بود رشد اقتصاد جهان در 2020 کمتر از 2.9 درصدی است که در 2019 داشتیم ولی رکود را پیش بینی نکرده بود. جنگ های تجاری رشد اقتصاد جهان را در سال گذشته به پایین ترین حد از سال 2009 رساند. رشد اقتصادی در آن سال 0.7 درصد بود.

جورجیوا گفت انتظار می رود اقتصاد در 2021 بهبود یابد ولی برای رسیدن به این هدف کشورها باید مهار ویروس کرونا را در اولویت خود قرار دهند و سیستم های بهداشتی خود را تقویت کنند.

وی اظهار داشت 80 کشور تا حالا از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک کرده اند و این صندوق برای به کارگیری تمام یک تریلیون دلار ظرفیت وام‌دهی خود آماده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول اقتصاد بین المللی کروناویروس بانک مرکزی اقتصاد جهان ویروس کرونا رکود اقتصاد رشد اقتصاد المللی پول صندوق بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود

بر اساس گزارش به روز شده چشم انداز جهانی صندوق بین المللی پول، رشد آهسته اقتصاد فرانسه، این کشور را ظرف پنج سال آینده از فهرست ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان خارج خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش به روز شده چشم انداز جهانی صندوق بین المللی پول، رشد آهسته اقتصاد فرانسه، این کشور را ظرف پنج سال آینده از فهرست 10 اقتصاد بزرگ جهان خارج خواهد کرد.

این مؤسسه بین‌المللی مستقر در واشنگتن پیش بینی کرد که سهم فرانسه از تولید ناخالص داخلی جهانی بر حسب برابری قدرت خرید (PPP)  در سال 2029 به 1.98 درصد کاهش خواهد یافت در حالی که تحلیلگران صندوق بین المللی پول در سال گذشته میلادی این رقم را 2.2 درصد ثبت کرده بودند.

آخرین پیش بینی های این صندوق نشان می دهد که کسری بودجه فرانسه تا سال 2029 بالای 4 درصد باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود بدهی دولت این کشور از 115 درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) فراتر رود.

بدتر شدن مشکلات اقتصاد فرانسه با افزایش کسری تجاریپاریس: اقتصاد فرانسه به دلیل افزایش قیمت گاز در خطر است

کمیسیون اروپا قبلاً در واکنش به برنامه بودجه سال 2024 فرانسه، نسبت به تضاد بالقوه آن با قوانین مالی اتحادیه اروپا هشدار داده و تأکید کرده بود که چشم انداز فعلی خطر تعدیل منفی از سوی آژانس‌های رتبه بندی جهانی را به همراه دارد.

بر اساس داده‌هایی که توسط این سازمان در ماه جاری میلادی به‌روزرسانی شد، انتظار می‌رود که سهم بریتانیا از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2029 بر حسب برابری قدرت خرید، 2.2 درصد باشد و این کشور دهمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود.

در همین حال، پیش بینی می شود که ترکیه جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد، زیرا سهم آن در پنج سال آینده به 2.09 درصد خواهد رسید.

پیش بینی می شود که پنج کشور اصلی تشکیل دهنده ساختار اقتصاد جهانی تا سال 2029، کشورهای چین (19.48 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان)، ایالات متحده (14.72 درصد)، هند (9.23 درصد)، ژاپن (3.21 درصد) و اندونزی (2.79 درصد) باشند.

همچنین انتظار می‌رود که آلمان (2.77%)، روسیه (2.71%) و برزیل (2.19%) در میان ده کشور برتر باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد