Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: پارسال ۳۵۸ نفر متهم به تخلفات زیست محیطی (شکار و صید، تخریب و آلودگی محیط زیست و تعلیف غیر مجاز) دستگیر و بیش از ۳۱۳ فقره پرونده در این زمینه در مراجع قضایی استان تشکیل شد.

طاهری افزود: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده، ۱۱۴ فقره مربوط به پرونده‌های آلودگی‌های محیط زیست و ۱۹۹ پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید، تخریب محیط زیست و تعلیف غیر مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: از متهمان ۳۷ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیر مجاز (قاچاق)، ۷۶ قبضه سلاح‌های شکاری مجاز و ۶۴۴ مورد انواع ادوات شکار و صید ضبط و توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: از متهمان شکار و صید لاشه ۶۸ عدد انواع پستاندارا شامل تشی، خرس قهوای، کل و بز وحشی، گراز وحشی، مرال، قوچ و میش، خرگوش، روباه، گرگ، ۱۰۰ قطعه عدد انواع پرندگان وحشی شامل کبک، تیهو، کبوتر وحشی، فاخته، خروس کولی، بلدرچین، ۱۱۲ مورد زنده گیری پرندگان وحشی شامل بلدرچین، سهره، قمری، دلیجه، قرقی، سهره طلایی، کبک، شاهین، سارگپه، سینه سرخ، ۴۳ قطعه انواع ماهیان رودخانه‌ای و تالابی شامل کپور، اردک ماهی، زردپر، ۹ مورد خرید و فروش غیر قانونی گونه‌های جانوری وحشی شامل باقرقره، مرغابی، خوتکا، عقاب طلایی، کل وحشی، قوچ وحشی، توله شیر کشف و ضبط شد.

او اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با تمام تجهیزات و امکانات موجود به صورت مستمر و شبانه روزی مخصوصا در ایام عید نوروز برای پایش از محیط زیست، محیط‌های طبیعی و زیستگاه‌های حیات وحش آماده باش هستند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش شکار و صید محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان خواستار وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: حل مشکل معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.
وی ادامه داد: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می‌کند جنبه عمومی داشته و این ورود در جهت تقویت زیر ساخت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
 رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اهمیت محیط‌زیست و لزوم حراست و صیانت از حقوق مردم در این بخش تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات، عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری خاطرنشان کرد: این عوارض باید در راستای ارتقاء امور زیست‌محیطی استان سمنان صرف شود.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه، بستر وسیعی برای پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم است.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم‌افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد. 
بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است. 
وی عنوان کرد: وصول معوقات و عوارض آلایندگی وفق مقررات پیگیری و نتایج حاصله گزارش خواهد شد.
انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود