Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:32:32 GMT

جلسات مجلس بموقع و با پروتکل جدید تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۵۳۸۳

جلسات مجلس بموقع و با پروتکل جدید تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه آزمایش سامانه فناوری دو سویه «مجلس یار» گفت: جلسات مجلس در محل پارلمان با پروتکل جدید جلسه مجلس برگزار می‌شود و فناوری ارتباط دوسویه تنها جنبه رزرو دارد تا به احتمال بسیار اندک در صورت بروز شرایط، از سیستم ارتباط دوسویه استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه ای است که ممکن است در طول قرن یک بار رخ دهد، گفت: اصل را بر این است که جلسه در محل پارلمان برگزار شود و در حال سامان دادن آن هستیم اما با توجه نوع بیماری و مسری بودن آن، باید نحوه چینش افراد با پروتکل جدید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال تمهیدات رزروی اندیشیده ایم که با فرض بروز شرایط حاد که تنها ۱۰ درصد احتمال دارد، از امکان فناوری دیجیتالی دو سویه استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: قصد داریم سر موقع جلسه مجلس را دایر کنیم، اما اگر شرایط حاد بود، می‌توان از امکان برگزاری جلسه به صورت ارتباط دوسویه استفاده کرد که یک بار مورد آزمایش قرار گرفت و اشکالات آن رفع شد و در حال حاضر تقریباً آماده است.

لاریجانی افزود: قصد اصلی این است که در محل پارلمان با پروتکل جدید جلسه مجلس برگزار شود که در جلسه امروز هیأت رئیسه مطرح خواهد شد، اما
اگر به احتمال بسیار اندک و با بروز شرایط حاد ابن امکان فراهم نشد، از سیستم ارتباط دوسویه استفاده می‌شود.

کد خبر 4885289

منبع: مهر

کلیدواژه: علی لاریجانی مجلس پارلمان ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی حسن روحانی محمدجواد ظریف حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده آمریکا ایران هیئت دولت شورای نگهبان اسحاق جهانگیری خبرگزاری مهر مجلس پروتکل جدید ارتباط دوسویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت و انسجام میان قوا گفت: حل مشکلات کشور در گرو ارتباط تنگاتنگ و مستمر کمیسیون های تخصصی مجلس با مجموعه دولت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت سوار بر یک کشتی هستند و هر گونه تصمیم و عملکرد اشتباه به همه آسیب می زند.

وی افزود: هیچ کس مخالف انتقاد نیست تضارب آراء خوب است اما بر مبنای همدلی و وحدت و باید بدانیم که هر گونه اختلاف افکنی بین مردم و یا بین مسئولان و یا بین دستگاه ها بازی کردن در پازل دشمن و مخالف فرمایشات رهبری است.

یوسفی خاطرنشان کرد: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که هر گونه اختلاف افکنی و ایجاد دودستگی در نهایت ناکارامدی دستگاه های مختلف و انباشت مشکلات مردم را در پی خواهد داشت، در نتیجه باید از هر گونه اختلاف افکنی و چند دستگی در کشور بپرهیزیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت در کنار هم می توانند مشکلات کشور را حل کنند و قطعا همراهی مجلس با دولت می تواند انجام امور را تسریع کند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در خطبه های نماز عید فتطر بر حفظ وحدت میان قوا و دستگاه های مختلف تأکید کردند و عنوان کردند که انتقاد خوب است اما باید ضمن بیان انتقادات از هر گونه تخریب تحت عناوین مختلف پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد