Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@11:57:47 GMT

بهره برداری از معدن طلای هیرد در سال جهش تولید

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۵۸۴۹

بهره برداری از معدن طلای هیرد در سال جهش تولید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی از اخذ جواز تأسیس واحد فرآوری معدن طلای هیرد با ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در خرداد ماه سال گذشته خبر داد و گفت: عملیات اجرایی احداث این کارخانه فرآوری توسط شرکت گروه بین المللی آبادراهان پارس به عنوان سرمایه گذار آن آغاز و تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی همچنین به آغاز عملیات معدن کاری در معدن طلای هیرد اشاره کرد و گفت: با انجام عملیات آتشباری، فعالیت اجرایی در این معدن در اسفندماه سال گذشته رسما آغاز شد که با بهره برداری از آن سالیانه ۱۰۰ هزار تن کانسگ طلا استخراج و برای ۵۰ نفر نیز اشتغال ایجاد می شود.
جلالیان، تجهیز کامل سایت کارگاهی واحد فرآوری در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع، جانمایی و راه اندازی واحد خردایش در محل احداث کارخانه، انجام مطالعات تکمیلی و آنالیز داده های اکتشافی، تهیه بلوک مدل ماده معدنی بخشی از تارگت ۳ معدن هیرد، اخذ مجوز برق سه فاز موقت کارگاهی و انتقال آن، انتخاب مشاور جهت انجام مطالعات تأمین آب مورد نیاز، تأمین و انتقال خطوط تلفن ثابت و اینترنت و اخذ مجوز زیست محیطی برای معدن طلای هیرد، اخذ پروانه بهره برداری برای معدن روی ملوند با ذخیره ۱۷۰ هزار تن با عیار ۶٫۳ درصد و فعال سازی این معدن با مشارکت مجموعه فنی مهندسی سبزیانی و اخذ گواهی کشف برای معدن طلای خونیک با ذخیره ۵۰۸ هزار تن کانسگ طلا با عیار ۰٫۸ppmرا از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیقات با حمایت مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در اکتشافات و اختصاص بودجه ویژه به استان و همچنین همکاری و همراهی مستمر معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت و مدیران استانی در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید محقق شده است.
همچنین به نامگذاری امسال به نام « جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های سال جاری بهره برداری از معدن طلای هیرد در تارگت ۳ و راه اندازی کارخانه فرآوری این معدن خواهد بود.

جلالیان، حجم سرمایه گذاری در این کارخانه را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با کنترل و نظارت میدانی و مستمر مجتمع و همچنین همت و تلاش سرمایه گذار و با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید این کارخانه ۶ ماه زودتر از موعد مقرر به مرحله پیش تولید خواهد رسید که با بهره برداری از آن در فاز نخست برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی فعالسازی معدن آهن حنار و اخذ پروانه بهره برداری آهن بیشه و تکمیل اکتشاف در این معدن را یکی دیگر از برنامه های مجتمع در سال جاری برشمرد و گفت: همچنین در راستای منویات معظم له در سال جهش تولید تکمیل اکتشاف در معدن طلای خونیک را با هدف افزایش میزان ذخیره انجام خواهیم داد.
جلالیان افزود: به علاوه در تحقق این فرمان محدوده های شناسایی شده جدید مانند پلی متال های کودکان، درح و آبگرم با اولویت کانسارهای پلی متال به سرعت در دستور کار اکتشاف قرار داشته که به حول و قوه الهی امیدواریم بتوانیم به مرحله بهره برداری برسانیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خراسان جنوبی طلا معدن طلا جهش تولید معدن طلای هیرد بهره برداری جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی