Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@04:28:01 GMT

مخابرات قرنطینه ها را به یکدیگر متصل می‌کند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۶۶۱۵

مخابرات قرنطینه ها را به یکدیگر متصل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

عباس شاخی در این یادداشت، می‌نویسد: بی شک امروزه نتایج و تبعات اینترنت و فضای مجازی در مراودات اجتماعی بیش از سایر زمینه ها بوده و تغییرات و دگرگونی های زیادی را بوجود آورده است.

اینترنت که در ابتدا برای اهداف نظامی و امنیتی طراحی شده بود، در طی زمان وارد دیگر بخش های اجتماعی از جمله اقتصاد، تفریح و سرگرمی و غیره شد، و این امر چنان پررنگ و گسترده تر شد که کارکرد آن را تغییر داد، به طوریکه این تکنولوژی نوظهور، امروزه به یک صنعت مهم و مؤثر جهانی تبدیل شده است و به جرأت می‌توان گفت کمتر موضوع اجتماعی را می‌توان یافت که متاثر از فضای مجازی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای غیرحقیقی یا همان مجازی، نخست در کشورهای به قول ما آن ور آبی به عنوان رسانه‌ای همگانی رواج یافت و به تدریج، دیگر کشورها را نیز در بر گرفت و به عنوان وسیله ای تاثیرگذار در انتقال و ترویج سیاست‌ها، فرهنگ، اقتصاد و … کاربرد پیدا کرد.

به جرأت می‌توان گفت که این ابزار اکنون و در این برهه از زمان که این ویروس مرگبار گلوی جهانیان را فشرده و نفس ها را به شماره انداخته است و مراودات و ارتباطات رو در رو را از مردم دریغ کرده، می‌تواند بعنوان یک وسیله ی بی خطر جهت انتقال اخبار و گزارشات، آرا و عقاید، کشفیات جدید در رابطه با این بیماری نوظهور و ارسال موضوعات سرگرم کننده و.... مورد استفاده انسان قرار بگیرد.

نقش مخابرات خوزستان در پایداری شبکه ارتباطات و ایجاد بستری مناسب که این روزها نیاز هم استانی ها به اینترنت در این فضای آلوده به کرونا، فضای مجازی را به ما هدیه داده است برکسی پوشیده نیست.

از یاد نبریم که این روزها آموزگاران با استفاده از طریق فضای مجازی مشغول تدریس فرزاندانمان هستند تا دانش آموزان از تحصیل علم و دانش عقب نمانند و کارمندان بتوانند دورکاری بکنند، بچه ها سرگرم شوند وکتاب خوان ها کتاب های موردعلاقه شان را بیابند.

امیداست که در این روزهای پرالتهاب، اهمیت و ارزش زحمت کشان حوزه مخابرات و ارتباطات را فراموش نکنیم و قدر مدیران، کارشناسان، متخصصان و کارمندان و دیگر کوشندگان خط مقدم ارتباطات را بدانیم و ارج نهیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا اینترنت فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،همزمان با چهل و چهارمین سالگرد شکست تجاوز مفتضحانه امریکا به صحرای طبس، طرح اینترنت پر سرعت همراه اول در مسجد شکر طبس با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برقرار شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: مسجد شکر طبس به تکنولوژی نسل چهار مجهز شده است.

بهی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است افزود: برای این طرح ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.




دیگر خبرها

  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس